کد خبر: ۶۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون نتیجه همکاری و تعامل بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون را، ارتقای سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی دانست.

حجت اله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی نمایندگان صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، نتیجه همکاری بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را ارتقای سهم بخش تعاون باهدف افزایش ایجاد اشتغال دانست.
وی با اشاره به اینکه هدف قانون‌گذار از تأسیس بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، نشان‌دهنده عزم مسئولین برای ارتقای سهم این بخش در اقتصاد ملی بوده است خاطرنشان کرد: هم‌پوشانی عملکرد بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری بخش تعاون سبب تکمیل ظرفیت زنجیره خدمت به بخش تعاون خواهد شد.
مهدیان با تأکید بر اینکه نقش صندوق‌های حمایتی نظیر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در جهت کمک به مدیریت ریسک اعتباری می‌باشد افزود: بخش تعاون به‌عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود و مسلماً کمک به این بخش و فراهم نمودن امکان بهتر و بیشتر جهت توسعه فعالیت‌های تشکل‌های تعاونی، با رویکرد بر کمک به کارآفرینی، ایجاد اشتغال جدید، حفظ اشتغال موجود و افزایش سطح کمی و کیفی تولیدات و خدمات مرهون اعتبارسنجی صحیح و پرداخت تسهیلات اعتباری موثر از یک‌سو و همچنین اخذ تضامین لازم برای امکان گردش منابع و بازگشت به‌موقع آن برای تزریق به سایر متقاضیان تسهیلات اعتباری از سویی دیگرمی باشد.
وی افزود: پرداخت تسهیلات اعتباری و بازگشت منابع مستلزم، ارتباط تنگاتنگ و منطقی بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون می‌باشد و مسلماً تخصیص منابع و کاهش ریسک در بازگشت به‌موقع تسهیلات باعث بهره‌گیری صحیح از منابع موجود خواهد شد.
 مدیرعامل بانک توسعه تعاون اولویت اول بانک توسعه تعاون در سال جاری را کماکان طرح اشتغال پایدار روستایی و اشتغال فراگیر دانست و خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذشده به این تکلیف ملی و اجتماعی پایبند خواهیم بود و بی‌تردید در تحقق این هدف ملی صندوق سرمایه‌گذاری بخش تعاون می‌تواند نقش بسزایی را ایفا نماید.


نام:
ایمیل:
* نظر: