کد خبر: ۶۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
حضرت آیت الله اعرافی، مدیر مرکز حوزه های علميه کشور گفت: با توجه به آثار قرض الحسنه در كشور و جامعه اسلامي بايد با تعاملات علمي بيشتر به گسترش طرح هاي تسهيلاتي و خدماتي بانك قرض الحسنه مهرايران كمك كرد.
گسترش طرح های ابتکاری بانک قرض الحسنه مهرايران
حضرت آیت الله اعرافی، مدیر مرکز حوزه های علميه کشور در ديدار با دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانك قرض الحسنه مهرايران گفت: با توجه به آثار قرض الحسنه در كشور و جامعه اسلامي بايد با تعاملات علمي بيشتر به گسترش طرح هاي تسهيلاتي و خدماتي بانك قرض الحسنه مهرايران كمك كرد.
به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، حضرت آیت الله اعرافی در رابطه با سبد محصولات بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: حرکت اين بانک در مسير بسط و توسعه سنت الهي قرض الحسنه است و اينكه بانكي به صورت كامل در امر قرض الحسنه فعاليت مي كند شايسته تقدير مي باشد.
مدیر مرکز حوزه های علمیه کشور با اشاره به آثار و برکات قرض الحسنه در جامعه اظهارداشت: طرح های ابتکاري و جديد بانك قرض الحسنه مهر ايران، بسيار ارزشمند است و بايد با استفاده از تعاملات فكري و علمي، اين رويكرد تقويت شود.
وی با استقبال از طرح همیاران مهر بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی، ترويج و جذب منابع در اين طرح مي تواند به رفع محروميت ها و توانمندسازي نيازمندان کمک كند.
در ادامه، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نيز بيان داشت: بانک هاي قرض الحسنه در اين شرايط تحت تاثير وضعيت اقتصادي كشور هستند با اين حال عملكرد اين بانك تا كنون با رشد چشم گيري همراه بوده است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون نزدیک به ۶۸۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۷هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان توسط شعب بانک قرض الحسنه مهرايران به متقاضيان نيازمند اعطا شده است و در نظر داريم تا پايان سال بيش از يک ميليون نفر براي رفع مايحتاج ضروري از خدمات بانك بهره مند شوند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: تمامی منابع این بانک از محل سپرده هاي مردمي است و ۹۰ درصد اين منابع به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد حداکثر ۴ درصد به نيازمندان واقعي جامعه در حوزه هاي اشتغالزايي و كارآفريني، بهداشت و درمان، بهبود و ارتقاء معيشت و ... پرداخت شده و ۱۰ درصد مابقي هم به عنوان ذخيره قانوني نزد بانك مركزي سپرده گذاري شده است.
وی با اشاره به نقش شفافیت مالی و عملکرد موثر آن در اقتصاد کشور بیان داشت: تمامي فعاليت هاي مالي بانک قرض الحسنه مهر ايران در حوزه هاي مختلف بانکي مانند: منابع جذب شده، مصارف، مطالبات، سپرده گذاري و حتي ترازنامه بانك، به منظور شفاف سازي عملكرد آن بر روي پورتال رسمي بانك بارگذاري شده است.
دکتر اکبری به نقش بانک ها در اقتصاد کشور اشاره كرد و گفت: با ثبات وضعیت اقتصادی، اوضاع بانك ها نیز به روال عادي برخواهد گشت.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: