کد خبر: ۶۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
یک خانم مصری مدعی است امسال در مراسمی مذهبی و سری در ایالات متحده با جمال خاشقجی ازدواج کرده؛ چند ماه پیش از آن که این روزنامه‌نگار منتقد برای دریافت مدارک لازم برای ازدواج با زن دیگری به کنسولگری عربستان در استانبول برود و کشته شود.
زن دیگری هم ادعای همسری خاشقجی را دارد + تصاویر
یک خانم مصری مدعی است امسال در مراسمی مذهبی و سری در ایالات متحده با جمال خاشقجی ازدواج کرده؛ چند ماه پیش از آن که این روزنامه‌نگار منتقد برای دریافت مدارک لازم برای ازدواج با زن دیگری به کنسولگری عربستان در استانبول برود و کشته شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، افشای این ازدواج که به نظر می‌رسد جمال خاشقجی از نامزد ترکیه‌ای و حتی اعضای خانواده‌اش مخفی کرده بود، به وضعیت پیچیده خاشقجی در ماه‌های پایانی می‌افزاید.

این خانم در مصاحبه‌ای گفت علت اینکه پیشقدم شده است تا رابطه‌اش را با خاشقجی فاش کند این است که او "زنی مسلمان" است و می‌خواهد تا تمام حق و حقوقش به رسمیت شناخته شود.

او به شرطی با واشنگتن پست مصاحبه کرد که تنها از اول نام و نام خانوادگی او استفاده شود چرا که نگران امنیت و شغلش است. این خانم با نام اختصاری "ح" (H. Atr) پیام‌ها و تصاویری که با خاشقجی رد و بدل کرده است، نشان داد. برخی از این تصاویر برای مراسم ازدواجشان است که ماه ژوئن در حومه واشنگتن برگزار شده است.

یکی از دوستان قدیمی خاشقجی هم که در مراسم به عنوان شاهد حضور داشته، اظهارات این خانم را تایید می‌کند. او هم با اشاره به نگرانی‌های امنیتی نخواست نامش فاش شود. اعضای خانواده خاشقجی درباره این ازدواج اظهارنظر نکردند. خدیجه چنگیز، نامزد ترکیه‌ای خاشقجی در تماسی تلفنی گفت که از رابطه خاشقجی با این خانم بی‌اطلاع بوده و انگیزه‌های این زن را زیر سوال برد.

خدیجه چنگیز گفت: جمال هرگز درباره این زن حرفی به من نزده بود. چرا این زن تلاش دارد تا تصویری که مردم از جمال دارند را تغییر دهد؟ او چه می‌خواهد؟ تردید ندارم که این تقلایی برای بی‌اعتبار کردن وجهه او و لطمه به شخصیت اوست.

چنانچه این خانم اثبات کند همسر قانونی خاشقجی است، می‌تواند از دیه‌ای که احتمالا دولت عربستان به خانواده خاشقجی می‌دهد، سهم ببرد. وضعیت حقوقی ازدواج این خانم با خاشقجی مشخص نیست و همچنین مشخص نیست که آیا او سند ازدواجی هم گرفته است یا خیر.

خانم ح. می‌گوید تصاویر و سایر شواهد ازدواجش را به مقام‌های سعودی و ترکیه‌ای نشان داده است. برخی از این تصاویر در چند روز گذشته به صورت آنلاین در یک حساب کاربری توئیتر برای حامیان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان منتشر شده است.

این خانم ۵۰ ساله می‌گوید ساکن منطقه خلیج‌فارس است و در زمان سفرهای کاری خاشقجی به ایالات متحده همراه او بوده است. او می‌گوید حدود یک دهه پیش در یک نشست رسانه‌ای در خاورمیانه با خاشقجی آشنا شد اما رابطه احساسی آنها حدود یکسال پیش آغاز شد. این خانم می‌گوید خاشقجی را آخرین بار اوایل سپتامبر دیده و همان زمان هم خاشقجی نسبت به تلاش دولت سعودی برای انجام اقدامی تلافی‌جویانه ابراز نگرانی کرده است. با این حال خاشقجی فکر نمی‌کرده که جانش در خطر باشد.

خانم ح. گفت: او اصلا فکر نمی‌کرد که ترور شود. می‌دانست که آنها می‌توانند او را دزدیده و کتک بزنند اما هرگز فکر می‌کرد که تا کشتن او پیش بروند.

یک روحانی به نام انور حجاج که در مراسم ازدواج حاضر بوده، از پاسخ دادن امتناع کرد. در رسانه‌ها از او به عنوان پروفسور مطالعات و آموزش اسلامی در دانشگاه آزاد آمریکایی در ویرجینیا نام برده شده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار