کد خبر: ۶۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
رئیس جمهور:
رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه امروز نه تنها دولت بلکه همه ملت در برابر اقدامات ظالمانه آمریکا در آزمایش قرار داشته و مطمئنا ملت ایران قدرت تبدیل تهدیدها به فرصت را دارد، تاکید کرد: استان‎‌های مرزی کشور می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و مزیتهای گسترده خود بویژه در بخش صادرات و همجواری با کشورهای همسایه، تحریم را به فرصتهای جدید تبدیل کنند.
امروز روز آزمایش دولت نیست
رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه امروز نه تنها دولت بلکه همه ملت در برابر اقدامات ظالمانه آمریکا در آزمایش قرار داشته و مطمئنا ملت ایران قدرت تبدیل تهدیدها به فرصت را دارد، تاکید کرد: استان‎‌های مرزی کشور می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و مزیتهای گسترده خود بویژه در بخش صادرات و همجواری با کشورهای همسایه، تحریم را به فرصتهای جدید تبدیل کنند.

حسن روحانی شامگاه دوشنبه در جلسه توسعه و برگزیدگان استان آذربایجان غربی و افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی این استان، با بیان اینکه امروز فشار ظالمانه دولت تجاوزگر در دنیا همه مردم ایران را تحت فشار قرار داده است، ‌اظهار کرد: شرایط کنونی یک آزمایش تاریخی برای همه ملت ایران است و همه باید در برابر این توطئه مقاوم بوده و ایستادگی کنیم و تردیدی ندارم همانند آزمایشات تاریخی گذشته مردم ایران با سربلندی از این آزمایش نیز عبور خواهند کرد.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان یکی از نخبگان استان، خاطرنشان کرد: امروز روز آزمایش دولت نیست، روز آزمایش همه ملت در برابر اقدامات ظالمانه آمریکاست و چنین نیست که امروز دولت دوازدهم با معضلی به نام فشار ظالمانه قدرتی تجاوزگر در دنیا مواجه شده باشد، بلکه این دولت تجاوزگر به طور ظالمانه همه مردم ایران را مورد فشار قرار داده است.

روحانی افزود: امروز فشار و توطئه علیه همه ملت ایران به کار گرفته شده است و همه باید در برابر این توطئه ایستادگی کنیم و بدون تردید ملت ایران این قدرت را دارد که تهدیدی که چند کشور علیه آن آغاز کرده‌اند را به فرصت تبدیل کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی که امروز در بخش‌های گوناگون زیربنایی، صنعتی و اقتصادی، افتتاح شد که طی سال‌های اخیر عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است، نشان‌دهنده آن است که عزم ملت ایران برای توسعه و پیشرفت راسخ‌تر از گذشته است، افزود: کشورمان از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و همه استان‌ها بویژه استان‌های مرزی باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه و آبادانی بیشتر استفاده کنند.

روحانی با بیان اینکه استان‌های مرزی ظرفیت‌های بزرگ و مزیت صادراتی دارند، تصریح کرد: براساس آمارهای منتشرشده، میزان صادرات در استان‌های مرزی نسبت به سال گذشته حدود ۳ برابر افزایش داشته است و این نشان‌دهنده آن است که صادرات در حال تحول گسترده است و استان‌های مرزی می‌توانند از این فرصت برای توسعه و رفاه بیشتر استفاده کنند.

رئیس جمهور با اشاره به همجواری استان آذربایجان غربی با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق، اظهار کرد: خوشبختانه امروز روابط بسیار گسترده و نزدیکی با دولت‌ها و ملت‌های سه کشور مذکور داریم و این استان می‌تواند از این روابط دوستانه برای پیشرفت و آبادانی شتابان خود استفاده کند.

روحانی گفت: باید در استان‌های مرزی تلاش شود که فشار تحریم با توجه به مزیت‌هایی که در این استان‌ها وجود دارد، بسیار کمتر باشد و حتی شرایط تحریم به فرصتی برای استان‌های مرزی تبدیل شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا مدعی است که در همه نقاط دنیا حضور و تأثیر دارد اما اینگونه نیست که آنها بتوانند اراده خود را بر ملت‌ها تحمیل کنند و بتوانند از آن سوی دنیا بر سرنوشت ملت‌های دوست و همسایه تأثیر بگذارند.

وی ضرورت هماهنگی دولت و مردم را در مواجهه با مشکلات، مورد تأکید قرار داد و گفت: هر کجا بین دولت و مردم هماهنگی، باور و اعتماد حاکم باشد، به راحتی می‌توان از مشکلات عبور کرد و می‌توان به صراحت ادعا کرد که اگر همدلانه در کنار هم باشیم، می‌توان شاهد تحول بزرگ در کشور و استان‌های مرزی بود.

رئیس جمهور گردشگری را مزیت بزرگ فرهنگی و اشتغال‌زا در استان آذربایجان غربی برشمرد و اظهار کرد: گردشگری ضمن ایجاد اشتغال فراوان می‌تواند در حوزه تعامل فرهنگی بین ملت‌ها نیز بسیار تأثیرگذار باشد و در این حوزه اقدامات  خوبی انجام شده و باید با معرفی جاذبه‌های گردشگری و احیاء میراث فرهنگی، حوزه گردشگری کشورمان را هر چه بیشتر رونق بخشیم.

روحانی با اشاره به اهمیت توجه به گردشگری سلامت، گفت: احداث بیمارستان‌های مجهز در مناطق و استان‌های مرزی می‌تواند در رونق گردشگری سلامت مؤثر باشد و امروز ایرانیان بسیاری از آمریکا و اروپا برای عمل جراحی به ایران سفر می‌کنند و این نه تنها بخاطر مسایل مالی، بلکه بخاطر پزشکان و جراحان متخصصی است که در سطح جهانی از شهرت و معروفیت برخوردار هستند و مردم به این پزشکان اعتماد دارند.

رئیس جمهور دریاچه ارومیه و تعهد دولت نسبت به احیای آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت حتماً به تعهد خود در این زمینه عمل می‌کند و چنانچه اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه دریاچه ارومیه نبود، طبق آمار با روندی که دریاچه ارومیه پیدا کرده بود، در سال ۹۶ به طور کامل خشک می‌شد و به کویر نمک تبدیل می‌شد و این موضوع می‌توانست ۱۵ میلیون جمعیت ساکن در این منطقه را تحت تأثیر و فشار قرار دهد.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه احیاء دریاچه ارومیه اقدامات بزرگی انجام داده و همچنان باید این اقدامات  تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه یابد، افزود: مهم‌ترین اقدام دولت در زمینه دریاچه ارومیه تثبیت آن بود.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای به مسایل مربوط به محیط زیست دارد و آن را با اولویت پیگیری می‌کند و امروز براساس آمار رسمی، ۲۵ هزار هکتار بیابان‌زدایی در استان آذربایجان غربی صورت گرفته است و می‌توان آن را افزایش داد، چرا که یک ضرورت اساسی است.

روحانی تصریح کرد: دریاچه ارومیه و مسایل زیست محیطی برای دولت اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به طور همه جانبه تلاش کنیم تا آن را حفظ کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط کنونی با استفاده از ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی حتماً قادر هستیم تحولات بسیار چشمگیری را در سراسر استان شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: در این راستا اتصال راه‌آهن آذربایجان غربی به خط آهن سراسری که در تاریخ استان بی‌سابقه بوده است، می‌تواند در ایجاد این تحول شتاب ایجاد کند.

روحانی تصریح کرد: دولت در همه زمینه‌ها تمام تلاش خود را برای توسعه و آبادانی ایران و استان آذربایجان غربی انجام خواهد داد و بی‌تردید شاهد سربلندی ایران عزیزمان خواهیم بود.

در این مراسم تعدادی از نخبگان و برگزیدگان استان آذربایجان غربی در سخنان جداگانه و صمیمانه‌ای دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نظرات خود را در حوزه‌های مختلف با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار