کد خبر: ۶۸۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
خبرهای دریافتی حاکی است، اولین بسته ۲۰۰هزار تومانی کارگران و بازنشستگان با حقوق آذر به حساب آنها واریز می‌شود.
پرداخت کمک 200 هزار تومانی به کارگران و بازنشستگان
خبرهای دریافتی حاکی است، اولین بسته ۲۰۰هزار تومانی کارگران و بازنشستگان با حقوق آذر به حساب آنها واریز می‌شود.

پرداخت بسته حمایتی به گروه چهارم شامل کارگران، رانندگان و اقشار و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی نیز بخشی از بسته حمایتی دولت به اقشار کم‌درآمد است.

بر اساس «دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه»، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور برای حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد به‌شرح زیر اقدام نماید:

خانوارهای تحت پوشش و پشت‌نوبتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور از طریق واریز مبلغ به حساب‌های بانکی متصل به یارانه‌های نقدی از این سبد حمایتی بهره‌مند می‌شوند. همچنین خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق حساب متصل به مستمری سرپرست خانوار مشمول سبد حمایت غذایی می‌شوند.

خانوارهای با درآمد ماهانه کمتر از 3 میلیون تومان از جمله گروه‌های کارگران ساختمانی، قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌فرمایان و رانندگان بین‌شهری و درون‌شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلین کسب و کارهای خانگی، کارگران کارگاه‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و سایر گروه‌های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند.

سایر خانوارهای کم‌درآمد ماهانه کمتر از 3 میلیون تومان، درخواست آنها پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور پذیرفته می‌شود. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از اطلاعات در اختیار از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور، به‌درخواست کتبی اشخاص، پس از اجازه آنها به دسترسی وزارتخانه‌های مذکور، به حساب‌های بانکی مربوط رسیدگی کند.

سهم ریالی سبد حمایت غذایی در مرحله اول برای هر خانوار یک‌نفره حدود 150 هزار تومان و برای یک خانوار دونفره 200 هزار تومان و برای یک خانوار سه‌نفره حدود 250 هزار تومان و برای یک خانوار چهارنفره 300 هزار تومان و برای یک خانوار 5نفره و بیشتر 350 هزار تومان خواهد بود.

سه گروه اول مشمولان سبد حمایتی تا کنون این بسته را دریافت کرده‌اند. طبق اظهارات محمدحسن زدا، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، درباره زمان پرداخت بسته حمایتی که بیان کرده است «با توجه به اینکه سیستم پرداختی سازمان تأمین اجتماعی در ماه یک بار است احتمالاً با حقوق پرداخت خواهد شد»، احتمال پرداخت 200 هزار تومان بسته حمایتی به کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی با حقوق آذر وجود دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
خیلی ضعیف
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار