کد خبر: ۶۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر ابهامات پیرامون دورنمای سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا ثابت ماند اما در آستانه ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته قرار گرفت.
کاهش چشمگیر قیمت طلا در بازارهای جهانی
قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر ابهامات پیرامون دورنمای سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا ثابت ماند اما در آستانه ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته قرار گرفت.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۴۱.۹۹ دلار ایستاد. با این حال تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا، با بزرگترین کاهش هفتگی در پنج هفته اخیر روبروست. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۴ درصد کاهش داشته است.
در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۶ دلار رسید.
به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت "گلد سیلور سنترال"، در مقطع فعلی، ریسک زیادی وجود ندارد اما ارزش دلار اندکی بالا رفته است و بنابراین انتظار نمی رود طلا بتواند افزایش قیمت داشته باشد مگر این که در تصمیم بانک مرکزی آمریکا تغییری صورت گیرد.
شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جمعه ۰.۱ درصد رشد کرد که تحت تاثیر انتظار بازار برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در هفته آینده بود.
بر اساس گزارش رویترز، بازار انتظار ندارد بانک مرکزی آمریکا پس از افزایش نرخ‌های بهره در نشست دسامبر خود، نرخ‌ها را در سال ۲۰۱۹ بیش از یک بار افزایش دهد.
طلا از اوج قیمتش در آوریل، حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده زیرا ارز آمریکا امسال به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، به دارایی مورد علاقه سرمایه گذاران تبدیل شده است. این فلز ارزشمند به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد، بالا می‌رود و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده ۱۲۴۰ تا ۱۲۵۳ دلار حرکت خنثی دارد و اگر موفق شود از این محدوده خارج شود، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۲۵۴.۵۰ دلار رسید. این فلز روز گذشته تا رکورد ۱۲۶۹.۲۵ دلار صعود کرده بود و در مسیر ثبت حدود دو درصد رشد هفتگی قرار دارد.
هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۶۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۷۹۶ دلار معامله شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار