کد خبر: ۷۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۳
خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان 70 درصد گران می شوند
بالاخره انتظارها به پایان رسید و قیمت های جدید انواع خودروهای داخلی قرار است امروز به صورت رسمی از سوی سازمان حمایت اعلام شود. برخی خبرهای غیر رسمی از رشد 70 درصدی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان حکایت دارد.
پیش بینی جهش عجیب قیمت کارخانه ای خودرو + جزئیات
بالاخره انتظارها به پایان رسید و قیمت های جدید انواع خودروهای داخلی قرار است امروز به صورت رسمی از سوی سازمان حمایت اعلام شود.
 خبرها حاکی از این است که بخشنامه اعلام قیمت که از سوی سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان تهیه شده به تایید نهایی رسیده و پس از آن برای اجرا به سازمان‌های ذیربط ارسال خواهد شد.
یک منبع آگاه در سازمان حمایت از اعلام شدن قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان در 24 ساعت آینده خبر داد.
این منبع آگاه افزود: امروز بخشنامه اعلام قیمت که از سوی سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان تهیه شده به تایید نهایی خواهد رسید و پس از آن برای اجرا به سازمان‌های ذیربط ارسال خواهد شد.
وی در خصوص نحوه قیمت گذاری گفت: در این قیمت گذاری رعایت حقوق مصرف کننده ملاحظه و نگاه به حقوق تولید کننده در راستای تولید به موقع خودرو و در جهت ایفای تعهدات خودروساز و تامین حقوق مصرف کننده شده است.
گفتنی است پس از تصویب سازمان حمایت و نهایی شدن، قیمت خودرو‌ها به ۲ شرکت بزرگ خودروساز ابلاغ خواهد شد.
لازم به ذکر است که پس از اعلام قیمت خودرو‌های بالای ۴۵ میلیون تومان، بازار و مشتریان منتظر اعلام قیمت خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان هستند که در واقع ۸۰ درصد تولید دو خودروساز بزرگ کشور را شامل می‌شوند.
بر اساس خبرهای تایید نشده در خبرگزاری ها قیمت خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان با تایید نهایی سازمان حمایت تا ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.
در همین رابطه میزان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، پس از بررسی‌ها و جمع بندی سازمان حمایت، شنیده‌ها حاکی از افزایش قیمت ۷۰ درصدی خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان است.
بر این اساس محاسبه قیمت های جدید خودروها با این شیوه جدید قیمت گذاری نشان می دهد پراید احتمالا از 22 میلیون تومان به 37 میلیون تومان جهش قیمت خواهد داشت.
تیبا هم از 27 میلیون تومان به 45 میلیون تومان خواهد رسید. ساینای 31 میلیون تومانی هم از مرز 50 میلیون تومان خواهد گذشت . پژو پارس و پژو 206 که اکنون هر یک حدود 40 و 42 میلیون تومان دارند را از این پس باید 68 و حدود 70 میلیون تومان خرید و سمند هم از 34 میلیون تومان به 57 میلیون تومان جهش قیمت خواهد داشت.
هر چند این قیمت ها تخمینی و تنها بر اساس یک گمانه زنی محاسبه شده است اما برخی حدس می زنند با این جهش قیمت کارخانه ای خودرو، خودروسازان باید منتظر سونامی لغو درخواست های پیش خرید خودرویی باشند که در چند ماه گذشته با قیمت های غیر قطعی و با ثبت نام اینترنتی پیش فروش شده اند.    
به هر حال باید منتظر ماند و دید در ساعتهای آینده میزان افزایش قیمت برای خودرو‌های پرتیراژ چقدر بوده و رسما چه معادله ای از سوی سازمان حمایت به خودروسازان ابلاغ خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار