کد خبر: ۷۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
مراقب قهوه خانه های غیرمجاز باشید؛
علی اکبر حق دوست معاون راهبردی برنامه ریزی وزارت بهداشت اظهار کرد: ماده مخدر گل نوع محرکی است که با تاثیر قرار دادن تحرکات مغزی، سیستم عصبی را تحریک می‌کند. وی ادامه داد: در برخی از موارد نادر، متخلفین برای جذب مشتریان بیشترماده مخدر گل را با توتون و یا حتی سیگار مخلوط می‌کنند.
ترکیب «گُل» با توتون قلیان صحت دارد؟
معاون راهبردی برنامه ریزی وزارت بهداشت درباره ترکیب گُل با توتون قلیان جهت شادی‌آور کردن آن توضیح داد.
 علی اکبر حق دوست معاون راهبردی برنامه ریزی وزارت بهداشت اظهار کرد: ماده مخدر گل نوع محرکی است که با تاثیر قرار دادن تحرکات مغزی، سیستم عصبی را تحریک می‌کند.
وی ادامه داد: در برخی از موارد نادر، متخلفین برای جذب مشتریان بیشترماده مخدر گل را با توتون و یا حتی سیگار مخلوط می‌کنند.
حق دوست اضافه کرد: ماده مخدر گل نشاط‌آور است و مخلوط آن با توتون باعث افزایش اعتیاد و وابستگی افراد مصرف کننده می‌شود؛ به همین دلیل ممکن است برخی از افراد متخلف برای نگه داشتن مشتریان خود اقدام به این کار غیر قانونی کنند که البته باید بگویم این‌گونه موارد در تمام دنیا مطرح است اما مستندات قوی  در این خصوص هیچ‌وقت وجود ندارد.
معاون راهبردی برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: کارشناسان نظارتی وزارت بهداشت با این گونه مسائل برخوردی شدید می‌کنند تا آسیبی به مردم و به خصوص جوانان وارد نشود.
وی گفت: استعمال دخانیات و قلیان سبب بروز آسیب جدی به افراد و به ویژه جوانان می‌شود و به شدت سلامتی آنها را تهدید می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار