کد خبر: ۷۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
شمارش معکوس برای معرفی محصولات ۲۰۱۹ سامسونگ
بزرگ‌ترین مراسم رونمایی محصولات ۲۰۱۹ سامسونگ امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود. مهم‌ترین اتفاقی که امشب در رویداد مخصوص سامسونگ رخ خواهد داد، رونمایی از دهمین سری از خانواده پرچمدار گلکسی S خواهد بود.
سامسونگ گلکسی s10 امشب رونمایی می شود
تنها چند ساعت دیگر تا رویداد ویژه سامسونگ فاصله داریم و به زودی خواهیم فهمید پس از چندین ماه شایعه و حدس گمان، سامسونگ چه برنامه‌ای برایمان تدارک دیده است. این رویداد امروز چهارشنبه یکم اسفندماه (۲۰ فوریه) ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران آغاز خواهد شد. مهم‌ترین اتفاقی که امشب در رویداد مخصوص سامسونگ رخ خواهد داد، رونمایی از دهمین سری از خانواده پرچمدار گلکسی S خواهد بود. گلکسی S10 به همراه دو مدل دیگر از این سری (یک مدل بالا رده و یک مدل متوسط) معرفی خواهد شد تا سامسونگ وارد دهمین سال تولید این خانواده موفق شود.

از طرفی پس از انتشار اخبار مختلف سرانجام سامسونگ تائید کرد که از گوشی تاشو خود نیز در ۲۰ فوریه رونمایی خواهد کرد. این اتفاق اهمیت این مراسم را چند برابر می‌کند، زیرا برای اولین بار شاهد معرفی رسمی یک تلفن هوشمند تاشو از طرف یک شرکت بزرگ هستیم. معرفی مدل تاشو سامسونگ اهمیت کمتری از معرفی سری گلکسی S۱۰ ندارد و به واسطه جدید بودن محصول شاید حتی معرفی سری پرچمدار سامسونگ تحت تاثیر مدل تاشو قرار بگیرد. اما در هر صورت سامسونگ می‌خواهد از مدل‌های جدید هر دو سری گلکسی S و گلکسی F (که نام سری تاشو این شرکت است) در یک رویداد رونمایی کند. البته سامسونگ برنامه‌های دیگری نیز برای این رویداد دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در مراسم فردا سامسونگ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟

گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ

سامسونگ اعلام کرد که به مناسبت عرضه دهمین سری از خانواده گلکسی S. برنامه‌های خاصی برای معرفی گلکسی S10 در نظر گرفته است. در ابتدا باید گفت که علاوه بر مدل گلکسی S10 و S10 پلاس یک مدل دیگر با نام S10E نیز معرفی خواهد شد که نسخه پایین‌رده این سری خواهد بود، سامسونگ می‌خواهد S10E را برای رقابت با آیفون XR با امکاناتی پایین‌تر و قیمتی ارزان‌تر از نسخه‌های اصلی گلکسی S. به بازار عرضه کند.

در مراسم فردا سامسونگ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟

گلکسی S10E صفحه‌ای تخت خواهد داشت در حالی که دو مدل دیگر یعنی گلکسی S10 و S10 پلاس از نمایشگر با صفحه خمیده استفاده می‌کنند، طبق اطلاعات منتشر شده سه مدل گلکسی S10، S10 پلاس و S10E به ترتیب از نمایشگر‌های ۶.۱ اینچ، ۶.۴ اینچ و ۵.۸ اینچی با فناوری Super AMOLED بهره خواهند برد. نمایشگر هر سه مدل دارای حفره برای دوربین سلفی هستند. از آغاز سال ۲۰۱۹ تا کنون تنها سه مدل هوآوی Nova 4، Honor View 20 و Galaxy A9 Pro خود سامسونگ که فقط در کره جنوبی عرضه شد، از نمایشگر با حفره برای دوربین سلفی استفاده کردند، اما به نظر می‌رسد این فناوری در تمامی پرچمداران شرکت‌های مختلف در طول سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار گیرد. سامسونگ، نمایشگر‌های حفره‌دار خود را با نام تجاری Infinity-O ثبت کرده است.

در تصاویر منتشر شده از مدل S10 پلاس حفره موجود برای دوربین سلفی حجم بزرگ‌تری دارد به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود دوربین سلفی این مدل دوگانه باشد، البته امکان دارد حجم بزرگ حفره به دلیل ایجاد یک سنسور امنیتی تشخیص چهره باشد که در کنار دوربین سلفی قرار می‌گیرد و ما در این مدل شاهد استفاده از دوربین سلفی دوگانه نباشیم. برای دانستن این موضوع باید تا زمان معرفی این محصول صبر کنیم. مدل گلکسی S10 و S10 پلاس از دوربین سه‌گانه بهره خواهند برد، اما S10E به همراه دوربین اصلی دوگانه عرضه می‌شود.

در مراسم فردا سامسونگ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟

چند وقتی است که در مدل‌های بالارده شاهد استفاده از سنسور حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر هستیم، سامسونگ نیز در سری جدید پرچمدار خود از این ویژگی استفاده خواهد کرد، البته فناوری به کار رفته در پرچمداران سامسونگ متفاوت خواهد بود. شرکت کوالکام به تازگی حسگری تولید کرده است که با استفاده از فناوری فراصوت می‌تواند اثر انگشت انسان را با دقت و سرعت بالایی تشخیص دهد و سامسونگ می‌خواهد اولین شرکتی باشد که از این فناوری بهره می‌برد. البته به دلیل ارزان‌تر بودن S10E، این مدل به حسگر فراصوت کوالکام مجهز نخواهد شد، در واقع اصلا حسگر اثر انگشت S10E زیر نمایشگر تعبیه نمی‌شود و به صورت فیزیکی در کنار گوشی در کنار دکمه‌های قفل صفحه، صدا و Bixby قرار می‌گیرد.

هر سه مدل گلکسی S10، S10 پلاس و S10E از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کنند و به احتمال زیاد در دو نسخه حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه خواهند شد، پیش‌بینی می‌شود S۱۰ پلاس دارای یک نسخه ویژه مجهز به حافظه رم ۱۲ گیگابایت به همراه حافظه اصلی یک ترابایتی باشد.

در مراسم فردا سامسونگ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟

یک مدل مرموز

وال استریت ژورنال چند ماه پیش خبر از ساخت نسخه‌ای مخفیانه و مرموز از سری گلکسی S10 داد که S10X نام دارد و اولین مدل 5G سامسونگ خواهد بود. این منبع اعلام کرد که S10X از صفحه بزرگ ۶.۷ اینچی بهره می‌برد و دارای ۴ دوربین اصلی و دوربین سلفی دوگانه است. البته تاکنون هیچ اطلاعات دیگری از این مدل منتشر نشده، اما امکان دارد که سامسونگ بخواهد با ارائه این مدل بالارده طرفدارانش را شگفت‌زده کند.

تلفن هوشمند تاشو سامسونگ

اما همانطور که گفته شد سری گلکسی S10 تنها مدل‌هایی نیستند که امشب در رویداد سامسونگ معرفی می‌شوند، این شرکت به تازگی اعلام کرد که گوشی تاشو خود را در این رویداد معرفی خواهد کرد تا با این اعلامیه اهمیت رویداد مورد نظر چند برابر شود. سامسونگ تلاش کرده است تا ما بدانیم که میان دو مدل تلفن هوشمند منعطف و تاشو تفاوت زیادی وجود دارد و مدل جدید این شرکت تاشو خواهد بود، یعنی صفحه نمایش از یک یا چند نقطه مشخص تا می‌شود، اما صفحه نمایش منعطف به صفحه‌ای گفته می‌شود که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد.

در مراسم فردا سامسونگ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟

احتمالات زیادی در مورد ظاهر و طراحی این مدل خاص وجود دارد و سامسونگ نیز به جز چند تصویر جزئی چیزی از مدل تاشو خود نشان نداده است. به نظر می‌رسد این مدل مانند یک تبلت باشد که از وسط تا می‌شود، به صورتی که پشت تلفن روی هم قرار گیرد و نمایشگر در حالت تا شده در دو طرف قابل استفاده خواهد بود. این مدل قیمت بالایی خواهد داشت و در تعداد محدودی تولید خواهد شد.

برخلاف سری گلکسی S10 که اکثر ویژگی‌های آن فاش شد، اطلاعات زیادی در مورد مدل تاشو سامسونگ منتشر نشده و برای دانستن مشخصات آن باید تا زمان معرفی این مدل به انتظار بنشینیم.

نرم افزار‌های جدید سامسونگ

شرکت سامسونگ در کنفرانس سال گذشته خود دید کاملی درباره نسخه جدید پوسته نرم افزاری مخصوص محصولات خود ارائه داد، چند ماه پیش نیز این پوسته به صورت رسمی معرفی شد. هدف اصلی این پوسته مدیریت بهتر نمایشگر‌های بزرگ با یک دست، تنظیم منو‌ها، کشو‌ها و فهرست‌ها است. به احتمال فراوان این پوسته برای اولین بار در سری گلکسی S10 مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بنابراین امشب در معرفی این محصول، پوسته جدید سامسونگ را نیز خواهیم دید.

در مراسم فردا سامسونگ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟

به جز پوسته جدید سامسونگ، حالت مخصوص تصویربرداری در شب که چند وقت پیش خبر آن را شنیدیم نیز با گلکسی S10 معرفی خواهد شد. شایعاتی نیز در مورد کیف پول رمزنگاری شده سامسونگ شنیده می‌شود که به نظر می‌رسد از فناوری بلاک چین بهره می‌برد و این ویژگی نیز با گلکسی S10 معرفی خواهد شد.

موارد دیگر

به تازگی اخبار زیادی در مورد هندزفری‌های داخل گوش وایرلس سامسونگ شنیده‌ایم که با نام Galaxy Buds شناخته می‌شوند. به نظر می‌رسد امشب شاهد معرفی گلکسی Buds باشیم. یکی از ویژگی‌های برتر گلکسی Buds آن است که به صورت وایرلس و با اتصال به گوشی شارژ می‌شود، با معرفی این مدل هوآوی Mate 20 Pro دیگر تنها مدلی نخواهد بود که از شارژ وایرلس معکوس استفاده می‌کند.

در مراسم فردا سامسونگ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟

سامسونگ گلکسی S10 از نسل بعدی وای‌فای با نام 802.11ax نیز پشتیبانی می‌کند به همین دلیل در این رویداد قادر خواهیم بود تا سرعت و کیفیت نسل جدید وای‌فای را در پرچمدار سامسونگ به چشم ببنیم. شایعاتی نیز وجود دارد که امشب سامسونگ از مدل جدید گجت‌های پوشیدنی خود نیز رونمایی خواهد کرد، این مدل جدید شامل ساعت ورزشی و هوشمند با نام Galaxy Sport است که از سیستم عامل جدید محصولات پوشیدنی سامسونگ نیز استفاده خواهد کرد.

در مراسم فردا سامسونگ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟

در هر صورت شایعات زیادی در مورد آنچه امشب در رویداد سامسونگ به نمایش گذاشته می‌شود وجود دارد، با توجه به نزدیکی با نمایشگاه MWC انتظار می‌رود سامسونگ برخی از موارد بالا را در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۹ رونمایی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار