کد خبر: ۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر این که امیدواریم در ادامه سال در شهرها با تنش آبی مواجه نشویم، گفت: تهران، اصفهان و کرمان در پاییز نیاز به مراقبت ویژه دارند و در صورتی که مصرف کاهش پیدا نکند، آب ورودی سدها پاسخگوی نیاز نخواهد بود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ستار محمودی تصریح کرد: مصارف آب باید توسط مردم کنترل شود، همانگونه که تابستان را با مدیریت مصرف توسط مردم پشت سر گذاشتیم؛ بخشهای آب و فاضلاب که متولی هستند نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند.
 
قائم‌مقام وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در طول تابستان ذخایر آبی‌مان عمدتا مصرف می‌شود، گفت: با توجه به حجم کم نزولات در پاییز و عدم تغییر چشمگیر مصرف در کلان شهرها با تغییر فصل باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.
 
محمودی با تاکید بر این که در طول تابستان با وجود این که 12 کلان شهر با جمعیت 23 میلیون نفری در تلاش آبی قرار داشتند، گفت: برنامه‌ریزی فشرده انجام دادیم و تابستان را به خوبی مدیریت کردیم.
 
شرق تهران در مقابل غرب کم ‌آب است
 
وی با تاکید بر این که ذخایر آبی سطحی در شرق تهران در پاییز با محدودیت روبرو است و همواره عامل مصرف تعیین کننده شرایط خواهد بود، گفت: منابع آبی همیشه در شرق تهران کمتر از غرب تهران است. بنابراین در صورتی که مصرف آب در شهر مدیریت شود قادر به اداره شرایط با روش کنونی خواهیم بود اما باید در نظر داشت که این تنش در شرق رفع نشده است گر چه در غرب تهران شرایط به ثبات رسیده است.
 
قائم‌مقام وزیر نیرو با تاکید بر این که به دلیل امکانات موجود نمی‌توان حجم مورد نیاز آب را از غرب به شرق منتقل کرد، گفت: برای عدم مواجه شدن با مشکل باید مصرف آب در پاییز مدیریت شود و کاهش پیدا کند.
 
قائم مقام وزیر نیرو با بیان این که در حال حاضر از کمتر از نصف پتانسیل برق‌آبی کشور استفاده می‌کنیم، گفت: از این پس از میکرو نیروگاه‌های برق‌آبی در کشور بیشتر استفاده می‌شود.
 
ستار محمودی در جمع خبرنگاران، با تاکید بر این که برخی روستاها نیاز به ظرفیت بزرگ نیروگاهی ندارند و با یک مگاوات نیز کارشان راه می‌افتد، گفت: در این روستاها می‌توان از میکرونیروگاه‌های برق‌آبی استفاده کرد که هزینه کمتری می‌برد اما مزایای فراوانی دارد؛ علاوه بر اینها محیط زیست را نیز آلوده نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: در کشور بین 20 تا 25 هزار مگاوات ظرفیت استحصال انرژی برق‌آبی وجود دارد در حالی که ما حدود 10هزار مگاوات از این ظرفیت را استفاده می‌کنیم. لذا، با توجه به جغرافیای کشور ما باید به سمت کاربرد میکرونیروگاه‌ها برق‌آبی برویم.
 
قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به این که ظرفیت تولید برق در میکرونیروگاه‌ها بالا نیست، گفت: با این وجود به دلیل استفاده از تعداد زیادی میکرونیروگاه می‌توان در یک جا ظرفیت مگاواتی بزرگ ایجاد کرد.
 


انتهای پیام/
برچسب ها: بحران ، آب ، مراقبت
نام:
ایمیل:
* نظر: