کد خبر: ۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
مجری فاز ١٥ و ١٦ پارس جنوبی از راه اندازی سکوی فاز ١٥ میدان مشترک گازی پارس جنوبی بامداد امروز خبر داد و گفت: هم اکنون ٦ حلقه چاه این سکو باز شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، رضا فروزش با بیان این که در مرحله نخست روزانه ٤٥٠ میلیون فوت مکعب گاز ترش از سکوی فاز ١٥ میدان مشترک پارس جنوبی تولید و به پالایشگاه ارسال می شود، گفت: پالایشگاه این فاز روزانه ٣١,٥ میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری گاز تزریق می کند و با رسیدن به پایداری تولید در این پالایشگاه تولید به مرور زمان تا چند هفته آینده به ٤٠ میلیون متر مکعب می رسد.

بر اساس این گزارش، هدف‌ از توسعه‌ فازهای ١٥و ١٦ تولید روزانه‌ ٥٦,٦ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، ٧٥ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌،٤٠٠ تن‌ گوگرد و تولید سالیانه‌ ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ "LPG" (پروپان و بوتان) و یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ برای تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ است.

هم‌اکنون ٧٢ درصد گاز مصرفی کشور معادل روزانه ٣٠٠ میلیون مترمکعبز از میدان گازی پارس جنوبی تولید می‌شود، بر اساس پیش بینی های انجام شده، تلاش می شود امسال ١٠٠ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید پارس جنوبی افزوده شود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: