کد خبر: ۷۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
برخی منابع در کشور‌های عرب خلیج فارس از وقوع انفجارهای مهیب در بندر فجیره امارات خبر دادند.

وقوع انفجار‌های مهیب در بندر فجیره امارات

برخی منابع در کشور‌های عرب خلیج فارس در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کردند بیش از هفت فروند نفتکش که در بندر فجیره امارات پهلو گرفته بودند بر اثر انفجار‌های مهیبی که سحرگاه امروز در این بندر رخ داد، آتش گرفته اند.

هنوز دلیل انفجار‌ها مشخص نیست، اما آن‌ها بسیار قوی و پیاپی بودند. به گفته شاهدان، این انفجار‌ها در داخل بندر رخ داد و صدای انفجار‌ها به وضوح شنیده شد.

گفته می‌شود در پی وقوع انفجار، بالگردهای آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر به پراوز درآمدند. آمار نفتکش‌هایی که دچار حریق شده‌اند در خبر‌ها هفت تا ده فروند اعلام شده است.

با وجود گزارش‌ها مبنی بر شنیده شدن صدای مهیب این انفجارها، خبرگزاری امارات گزارش رسانه‌ها درباره وقوع آن‌ها در بندر فجیره را تکذیب کرد.

بندر فجیره امارات یکی از مهم‌ترین بنادر نفتی منطقه است که در مقطعی راه‌کار ایجاد کانالی به طول ۸۰ کیلومتر نیز در آن [با هدف کاهش نقش استراتژیک تنگه هرمز] مورد مطالعه و بررسی جدی قرار گرفت؛ اما از آن‌جا که این کانال بندر فجیره را به دو قسمت تقسیم می‌کرد و همچنین شیب آب نیز مانع از کارکرد دائمی آن در عبور نفتکش‌ها بود، برنامه مزبور منتفی شد.

با این حال، همچنان لوله‌های نفتی زیادی از این بندر برای انتقال نفت، بدون استفاده از تنگه هرمز، عبور می‌کنند.

آخرین اخبار