کد خبر: ۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه ریزی در قالب طرح جامع نظارت دقیق و همه جانبه، ترغیب و تشویق واحدهای خبازی برای رعایت قیمت های تعیین شده، تثبیت قیمت های اعلامی، پخت با کیفیت و رعایت سایر موازین کمی و کیفی در دستور کار قرار دارد.
گزارش تجارت آنلاين به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه یادشده حاکی است، سیدمحمود نوابی افزود: برپایه طرح جامع مرحله ای اصلاح گندم، آرد و نان واحدهای نانوایی خوشنام مورد تقدیر قرار می گیرند و برپایه مصوبه های هیات وزیران در تاریخ های 26 آبان و سوم آذرماه امسال، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستورالعمل پایش و نظارت بر قیمت گندم، آرد و نان را تدوین و به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور ابلاغ کرده که با همکاری سایر نهادهای ذیربط ، موارد مزبور عملیاتی شده است.


وی اولویتهای نظارتی طرح جامع را بررسی های میدانی و بازرسی مستمر از واحدهای خبازی استانها به ویژه استان تهران بمنظور بررسی رعایت ضوابط کمی و کیفی، شناسایی و برخورد با واحدهای مختلف، پیگیری رعایت نرخهای مصوب در عرضه نان به ویژه در مواردی که واحدهای نانوایی به بهانه استفاده از افزودنی هایی نظیر کنجد، نرخهای تعیین شده را مد نظر قرار نمی دادند به عنوان اولویت های نظارتی به واحدهای بازرسی پایش کیفیت نان ،ابلاغ شده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: رسیدگی به تخلفات مربوط به تولید، توزیع و قیمت آرد و نان، استفاده از بازرسان و کارشناسان مجرب در اکیپ های ویژه بازرسی، پیگیری های مستمر و نظارت کامل از جمله برنامه های این بخش است.

وی تصریح کرد: الزام واحدهای سهمیه بگیر آرد یارانه ای به خودداری از پخت انواع نان های متفرقه نظیر شیرمال، کلوچه، نان روغنی و خرمایی و غیره، بررسی عملکرد واحدهای آزادپز از لحاظ ساعات پخت، میزان خرید آرد و بازبینی فاکتورهای واحدهای خبازی با رویکرد پیشگیرانه و به منظور ممانعت از بکارگیری آرد سهمیه ای در چرخه تولید واحدهای آزادپز، الزام نصب نرخنامه در محل واحدهای صنفی به منظور سهولت دسترسی مشتری به قیمت های مصوب جدید از دیگر اهداف اجرای این طرح محسوب می شود.

نوابی گفت: به منظور آگاهی شهروندان تابلوی متحدالشکل با مضمون 'در این واحد نان با قیمت آزاد پخت می شود' بر درب واحدهای نانوایی آزادپز نصب خواهد شد تا از این پس این واحدها از واحدهای سهمیه بگیر مجزا شوند.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، افزود: تشکیل تیم های ویژه بازرسی و گشت های مشترک با همراهی سازمان تعزیرات، مؤسسه استاندارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اتاق های اصناف، نظارت دقیق بر فرایند تولید و توزیع به موقع آرد یارانه ای به نانوایان و نان با کیفیت مطلوب و قیمت مصوب به مردم عرضه شود.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اجرایی شدن مدیریت متمرکز، رسیدگی به شکایات مربوط به آرد و نان از طریق سامانه ستاد خبری 124 در سراسر کشور، گزارشها در کوتاه ترین زمان ممکن مورد توجه قرار می گیرد.

نوابی خاطرنشان کرد: براساس این طرح، رسیدگی به شکایات دریافتی مبنی بر عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی واحدهای صنفی و واحدهای آسیابانی، تأکید بر ضرورت ارائه کارت سلامت برای تمام کارکنان واحدهای خبازی و ارجاع آن به دستگاه ذیربط در دستور کار بازرسان ویژه این سازمان قرار دارد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم افزایش حداکثر 30 درصدی قیمت نان را به منظور جبران هزینه انرژی و دستمزد کارگران نانوایی ها از دهم آذرماه امسال اطلاع رسانی کرد.

وی گفته بود، قیمت نان بنابر خواسته اتحادیه نانوایان و برای جبران افزایش هزینه انرژی و دستمزد کارگران اجرایی می شود.

قیمت نان از خرداد ماه 1391 تغییر نکرده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار