کد خبر: ۷۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

آرمان تیم تراکتور که خود را مهیای حضور در فصل نوزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر می‌کند در روزهای اخیر با حاشیه‌هایی مواجه شده است.

«شکاری» از تهران به تبریز رفت!

رضا شکاری، ملی‌پوش تیم امید و مهاجم فصل گذشته روبین‌کازان روسیه با عقد قراردادی به مدت 3 فصل رسما به جمع شاگردان مصطفی دنیزلی در تیم تراکتور پیوست.این لژیونر فوتبال کشورمان که در روزهای اخیر مذاکراتی را با سران باشگاه پرسپولیس انجام داده بود، نهایتا به یکباره با باشگاه تراکتور قراداد امضا کرد تا شکار بزرگ این باشگاه در نقل‌وانتقالات لقب بگیرد. غلامرضا صادقیان پس از سفر دو روزه به تهران توانست با مهاجم آینده‌دار فوتبال کشورمان برای حضور در تیم تراکتور در فصل آینده رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشورمان به توافق برسد.مدیرعامل باشگاه تراکتور در این‌باره گفت: «با توجه به خواهرخواندگی دو باشگاه تراکتور و روبین‌کازان روسیه و همکاری این باشگاه با رضا شکاری به توافق نهایی رسیده و قرارداد سه ساله امضا کنیم.» رضا شکاری بازیکن 21 ساله و متولد شهر سراب در استان آذربایجان‌شرقی است که فوتبالش را از مقاومت تهران در رده سنی جوانان آغاز کرده است. سپس به تیم ذوب‌آهن پیوسته و به‌رغم سن‌وسال کم 18 بار در لیگ و دو بار در جام‌حذفی با پیراهن این تیم به میدان رفته است.وی در دو بازی جام‌حذفی با پیراهن سبزپوشان اصفهانی دو بار موفق به گلزنی شده و همین عملکرد خوبش استعدادیاب‌های روبین‌کازان را مجاب به جذبش کرد.این‌ هافبک تهاجمی و راست پا در 9 شهریور سال 96 به روبین‌کازان پیوست و طی این مدت 37 بار پیراهن این تیم را به تن کرد و موفق به ثمر رساندن یک گل و دادن یک پاس گل شد. شکاری 5 گل در 9 بازی برای تیم‌ملی نوجوانان، 9 گل در 13 بازی برای تیم‌ملی جوانان و 2 گل در 3 بازی برای تیم‌ملی امید ایران به ثمر رسانده است. او قهرمانی در جام‌حذفی فصل 94- 95، قهرمانی در سوپر جام سال 95 و قهرمانی در لیگ منطقه‌ای را با پیراهن تیم ذوب‌آهن در کارنامه دارد. رضا شکاری در سال 2015 از نگاه روزنامه «گاردین» جزو 50 استعداد برتر فوتبال جهان قرار گرفت.این روزنامه معتبر بریتانیایی، رضا شکاری را به جواد نکونام تشبیه و حتی تهاجمی‌تر از این بازیکن اسطوره‌ای ایران معرفی کرده بود.

مخالفت دنیزلی با کی‌روش

باشگاه تراکتور در این فصل همانند سال گذشته یکی از پرکارترین باشگاه‌های لیگ برتری در جذب بازیکنان بوده است، از جذب رشید مظاهری و محمدرضا خانزاده ملی‌پوش تا رضا شکاری جوان. بازیکنانی که نام‌های بزرگی در فصل نقل و انتقالات به حساب می‌آیند و جذب هر یک از آنها بردی برای باشگاه تراکتور محسوب می‌شود و تمام این خریدها بدون‌نظر مستقیم مصطفی دنیزلی انجام شده است. همانطور که پیش از این هم گفته شده بود، طبق توافق باشگاه تبریزی و مصطفی دنیزلی، این مربی در خریدهای داخلی باشگاه دخالت چندانی ندارد و فقط بازیکنان خارجی را با نظر مستقیم خود جذب می‌کند.با وجود این توافق،‌ یکی از اهداف مهم مدیران تراکتور در فصل نقل و انتقالات جذب کی‌روش استنلی، آقای گل لیگ‌برتر است. مهاجمی که امیر قلعه‌نویی و باشگاه سپاهان نیز به‌دنبال تمدید قرارداد او هستند، اما از قرار معلوم مدیران باشگاه تبریزی با این بازیکن به توافقات کلی رسیده‌اند و تنها مشکل حضور کی‌روش در تبریز، مخالفت مصطفی دنیزلی با این انتقال است.دنیزلی که بارها تاکید کرده بازیکنان خارجی را با نظر مستقیم خود جذب خواهد کرد، با حضور کی‌روش در تیمش مخالفت و اعلام کرده مهاجم خارجی بالای 30 سال نمی‌خواهد و بازیکنان مدنظر او سابقه بازی در لیگ ایران را ندارند.در هر صورت در وضعیت فعلی مدیران تراکتور منتظر برگزاری اردوی این تیم در کشور ترکیه هستند تا در این اردو، دنیزلی بازیکنان خارجی مدنظر خود را زیر نظر بگیرد و در صورت عدم رضایت از آنها،‌ این مربی را راضی به حضور کی‌روش استنلی در تبریز کنند.با این حال باید دید در نهایت تکلیف این انتقال به کجا خواهد رسید.

غیبت اشکان

اشکان دژاگه هنوز به تمرینات تراکتور اضافه نشده است. این در حالی است که در هفته‌های گذشته خبرهای مختلفی در خصوص ماندن یا جدایی این بازیکن در تراکتور مطرح شد و مسئولان این باشگاه در نهایت اعلام کردند که دژاگه مصدوم است و بعد از رفع آسیب‌دیگی‌اش به تمرینات گروهی اضافه خواهد شد. تراکتور از روز چهارشنبه اردویی در ترکیه برگزار خواهد کرد و آخرین اخبار حاکی از آن است که دژاگه قرار نیست در این اردو شرکت کند. باید منتظر ماند و دید که این بازیکن ملی‌پوش در نهایت در تراکتور می‌ماند یا اینکه به تیم دیگری خواهد رفت. دژاگه البته در اواخر فصل قبل با حاشیه‌هایی دست و پنجه نرم می‌کرد. در هفته بیست و ششم لیگ برتر دو تیم تراکتور و پیکان در تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر تیم میهمان خاتمه یافت. تراکتور در حالی که می‌توانست از امتیاز از دست‌دادن پرسپولیس برابر ذوب‌آهن استفاده کند، با یک گل از پیکان شکست خورد تا امیدهای این تیم برای کسب نخستین جام خود کم‌رنگ‌تر از گذشته شود. پس از سوت موعود بنیادی‌فر و اتمام این دیدار، تعدادی از هواداران تراکتور به داخل زمین آمدند و به عملکرد بازیکنان و کادرفنی اعتراض کردند. همچنین در اقدامی عجیب، یکی از این هواداران یک سیلی به ‌صورت مسعود شجاعی، کاپیتان این تیم و تیم‌ملی زد! در ادامه اشکان دژاگه وارد این ماجرا شد و به هواداری که به صورت شجاعی ضربه‌ای زده بود، یک سیلی زد.پیش از پایان دیدار نیز هواداران تراکتور حاضر در ورزشگاه یادگار امام(ره) علیه داور و بازیکنان این تیم شعارهایی سر دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار