کد خبر: ۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
رئیس‌جمهور:
رئیس‌جمهور با بیان این‌که «امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگر به سیره و راه و روش پیامبراسلام (ص) نیازمند است»گفت: ما افراط، خشونت و تروریزم را چه در فلسطین، لبنان و شام باشد و چه در پاریس یا آمریکا محکوم می‌کنیم.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار قشرهای مختلف مردم، مسئولان لشکری و کشوری، علما و اندیشمندان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی و سفیران کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: آنها که به ناروا به نام جهاد، دین و اسلام به آدم‌کشی و خشونت و افراط می‌پردازند، چه بخواهند و چه نخواهند در مسیر اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی قدم گذاشته‌اند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه حامی همه ملت‌هایی است که علیه تروریسم، قیام و ایستادگی می‌کنند» اظهار کرد: بسیار خرسندیم که مردم مسلمان منطقه از عراق، سوریه، لبنان و فلسطین گرفته تا پاکستان و افغانستان در برابر افراط ، خشونت و تروریسم ایستادگی می‌کنند و هر روز پیروزی‌های نو بدست می‌آورند.

روحانی با تبریک میلاد مبارک نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) به محضر رهبر معظم انقلاب، همه مسلمانان جهان و ایرانیان، گفت: امروز تنها میلاد یک شخصیت والا مقام نیست، امروز روز میلاد سپیده صادق بعد از شبی طولانی و ظلمانی از فساد، بداخلاقی، جهل، تجاوز و رودروی یکدیگر ایستادن، می‌باشد؛ سپیده‌ای که نوید علم، اخلاق، قانونگرایی، معنویت و رفاه انسان‌ها می‌داد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)هم ولادتش معجزه بود و هم بعثت و هم هجرتش که با ولادتش برای همه جهانیان امید، با بعثتش نور و با هجرتش دولت، امت و وحدت به ارمغان آورد.

روحانی با بیان این‌که «پیامبر در چارچوب شریعت، حکمت، سیاست و رحمت، جامعه را اداره کرد» افزود: گرچه در آغاز اکثر مردم مدینه مسلمان نبودند اما پیامبر (ص) با حکمتش آنچنان این شهر را اداره کرد که حتی آنها که معتقد به وحی نبودند به خرد، حکمت و تدبیرش ایمان داشتند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: پیامبر (ص) وحی را در برابرعقل قرار نداد. حتی برای تبیین وحی ازعقل هم وام گرفت و برای حرکت درست در مسیر صحیح عقل، چراغ وحی را پیش روی عقل قرار داد و این همان است که وقتی عقل و نورانیت وحی ترکیب می‌شود، حکمت آفریده می‌شود.

روحانی اضافه کرد: پیامبرهم شریعت یعنی قانون و قانونگرایی را آورد که در یک جامعه اسلامی هیچ چیز بالاتر از قانون نیست. حتی پیامبرهم باید تسلیم قانون و در چارچوب قانون حرکت کند. پیامبر نه با زور و نه با قدرت بلکه جامعه را با حکمت، تدبیر، قانونگرایی، شریعت، سیاست وهم چنین رحمت اداره کرد.

وی با بیان این‌که «پیامبر(ص) حاکمی است که اهل گذشت است و می‌گذرد» تصریح کرد: پیامبر (ص) حافظه‌ای روشن دارند، فراموش نمی‌کنند اما اهل انتقام نیستند. ایشان مکه را هرگز از یاد نبردند اما شاهکار اخلاقی ایشان فتح مکه و عفو سراسری بود. پیامبر (ص) حتی با آنکه عموی گرامی‌اش حمزه سید الشهدا را بسیار دوست داشتند اما از وحشی هم گذشتند و او را هم عفو کردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: شاهکار سیاسی پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) جامعه النبی و مدینه النبی بود و شاهکار حقوقی ایشان، صلح حدیبیه و شاهکار اخلاقی، فتح مکه بود.

روحانی با بیان این‌که «همه در برابر پیامبر(ص) تعظیم می‌کردند اما نه به خاطر قدرتش که بالاتر بخاطر حکمتش» ادامه داد: امروز ندای پیامبر(ص) بیش از همیشه بلند است و آن ندا این است که مسلمانان مسلمانی کنید که مسلمانی بنام نیست و به راه است. امروز همه نیازمندیم که خود را در محضر پیامبر(ص) و در مدینه پیامبر(ص) ببینیم که اگر خود را در محضر پیامبر(ص) بیابیم دیگر در آن جامعه تکفیر، خشونت و افراط نیست بلکه عفو و استغفار است به جای قهر و استیلا. انسجام است به جای اتهام.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگر به سیره و راه و روش پیامبر(ص) نیازمند است» اظهار کرد: امروز ما نه تنها به میلادش که بلکه به ارثی که برای ما از فرهنگ گذاشته است نیازمندیم و باید آن مسیر را طی کنیم. آنهایی که به ناروا بنام جهاد، دین و اسلام به آدم کشی و خشونت و افراط می‌پردازند آنها چه بخواهند چه نخواهند در مسیر اسلام هراسی و اسلام ستیزی قدم گذاشته‌اند حتی اگر مزدور نباشند و برخی از آنها دوستان نادان باشند.

روحانی گفت: ما خوشحالیم که مردم مسلمان منطقه ازعراق، شام، لبنان و فلسطین تا افغانستان و پاکستان در برابر خشونت، افراط و تروریزم ایستادگی می‌کنند و هر روز به پیروزی‌های جدیدی دست می‌یابند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما افراط، خشونت و تروریزم را محکوم می‌کنیم چه در فلسطین باشد چه در لبنان، چه در شام باشد چه در عراق، پاریس و یا آمریکا. ترور همه جا محکوم است و هر آن کس که از تروریزم و خشونت حمایت کند چه کشورهای منطقه و چه اروپا و آمریکا باشد همه از دیدگاه ما محکوم هستند.

روحانی با بیان این‌که «ما حامی همه ملت‌هایی هستیم که امروزعلیه تروریسم قیام و ایستادگی کردند» گفت: اسلام، ایمان و دین ما آرمانش کنار نامش است. اسلام هم نام دین ما است و هم آرمان ما. اسلام یعنی قانونگرایی و تسلیم در برابر حق. اسلام یعنی صلح و سلم و ما راه اسلام را ادامه خواهیم داد و بر آن افتخار می‌کنیم.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید به ندای وحدت پیامبر(ص) بیش از گذشته گوش فرا دهیم و پرچم اسلام را در سراسر جهان اسلام به اهتزاز درآوریم. راه ما همانطور که رهبری فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی باشد. راهمان را با عزت و مصلحت ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار