کد خبر: ۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۰
یک هفته نامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به پیشرفت‌های آینده ایران در عرصه موشکی نوشت: با وجود چالش‌های اقتصادی، تغییری در مسیر راهبردها یا تفکر‌های عقیدتی ایران ایجاد نخواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاین ،هفته نامه آمریکایی «فرانت پیج مگزین» طی گزارشی تحلیلی تحت عنوان « سال 2015 و موفقیت‌های ایران» نوشت:ایران در سال 2015 با بهبود و آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما موسوم به (ICBM) که می‌تواند به آمریکا نیز اصابت نماید،  پیشرفت غیر قابل انتظاری بدست خواهد آورد. باید عنوان شود که فن‌آوری موشکی پیشرفته ایران بیشتر اهداف تدافعی یا بازدارنده تا هجومی دارد.

بر اساس این گزارش، دیگر پیشرفت بالقوه ایران مرتبط با سامانه دفاع هوایی و سامانه موشکی دفاع سطح به هوای «باور 373» می‌باشد.

ایران همچنین قصد دارد تا از یک سامانه دفاع موشکی که شبیه  سامانه دفاع هوایی« اس‌300» روسیه است ،رونمایی کند.

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت:با توجه به تمدید دفعه دوم مذاکرات هسته‌ای تا جولای سال 2015 و معافیت‌های تحریمی بیشتر، جمهوری اسلامی می‌تواند تبعات حاصله از کاهش بهای نفت را جبران کند.

این کشور همچنین در سال 2015 صادرات و واردات خود را از چین و روسیه و برخی کشورهای اروپایی بیشتر خواهد کرد و همچنین در مبادلات خارجی به جای دلار از ارز ملی خود استفاده می‌نماید.

 همچنین قرار است هئیت بازرگانی از ایرلند و تجار چند کشور اروپایی در سال 2015 در پی افزایش سرمایه گذاری  و افزایش داد و ستد با ایران برآیند.

فرانت پیج مگزین با اشاره بر همکاری های بیشتر ایران با همسایگان منطقه‌ای نوشت: همکاری‌های دوجانبه ایران با برخی کشورها چون ترکیه و عراق احتمالا بیشتر می‌شود و «رجب طیب اردوغان»رییس جمهور ترکیه که ایران را «خانه دوم خود» نامیده قصد دارد به زودی (ژانویه) به تهران سفر کند.

این گزارش افزود: ایران و عراق نیز قصد دارند تا بانک مشترکی به نام«بانک توسعه و سرمایه‌گذاری‌های منطقه‌ای» افتتاح کنند که هدف آن افزایش سطح روابط تجاری و رساندن آن به میزان 20 میلیارد دلار تا 3 سال آینده است.

این نشریه آمریکایی در ادامه این گزارش با تاکید بر عدم تغییر راهبردهای ایران در عرصه سیاست خارجی نوشت: سران ارشد ایران نگرش خود را نسبت به اولویت های راهبردی منطقه‌ای عوض نخواهند کرد. آنطور که تاریخ نشان داده است ایران در شرایط بد اقتصادی نیز از «بشار اسد» ریس جمهور سوریه حمایت کرده است. ایران همچنین حمایت از حزب‌الله و ائتلاف شیعه حاکم بر عراق را ادامه داده و برنامه هسته ای خود را نیز تداوم خواهد بخشید.

فرانت پیج مگزین در خاتمه با تاکید بر ادامه روابط مهم تهران با دمشق و بغداد نوشت: با وجود چالش‌های اقتصادی تغییری در مسیر راهبردها یا تفکر‌های عقیدتی رهبر ایران و مقام‌های عالی رتبه نظامی این کشور ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار