کد خبر: ۷۸۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
عملیات روانی عربستان با کمک دختری از تبار شیاطین
دو‌سال پیش همین موقع‌ها بود که بازی مریم در عربستان ‌سعودی و در شبکه‌های اجتماعی سروصدای بسیار زیادی به پا کرد. بازی حول شخصیت دختری زیبا اتفاق می‌افتد و کاربر را با خود می‌برد تا از جنگل اشباح نجات پیدا کند.

اگر جان خود را دوست دارید از «مریم» دور شوید!

دو‌سال پیش همین موقع‌ها بود که بازی مریم در عربستان ‌سعودی و در شبکه‌های اجتماعی سروصدای بسیار زیادی به پا کرد. بازی حول شخصیت دختری زیبا اتفاق می‌افتد و کاربر را با خود می‌برد تا از جنگل اشباح نجات پیدا کند.

مریم دختری است که دچار مشکل شده و گم شده است و بازیکن ضمن الزام به ارایه اطلاعات شخصی، باید او را نجات دهد. حالا اما موج این بازی به ایران و سایر کشورهای خاورمیانه رسیده است، به‌طوری که برخی کانال‌ها خبر از خودکشی یک جوان همدانی در روزهای پیش به‌واسطه این بازی می‌دهند! یعنی بعد از «نهنگ آبی» و «مومو» نوبت به «مریم» رسیده است!

ما در تمام قسمت‌های بازی شاهد حضور ارواح سرگردان و موجودات ترسناکی هستیم که بنابر تصورات کاربران جن‌ها و شیاطین هستند. محیط بازی بسیار تاریک و مملو از سایه‌های متحرکی است که با صداهای ترسناک همراه هستند. طی این بازی اتفاقات بسیار وحشتناکی رخ می‌دهد و کاراکتر بازی که بیشتر در ارتباط با ارواح سرگردان و اجنه است، سبب ایجاد ترس و دلهره در کاربر می‌شود.

برنامه‌نویس و سازنده این بازی فردی به نام سلمان الحربی است. او متخصص هوش مصنوعی و اینترنت است، اما آن‌چه نگران‌کننده است، سوالات حین بازی است که شامل اسم و فامیل و سوالات متنوع دیگری می‌شود که برای هر بازیکن با سوالات بازیکن دیگر کاملا فرق می‌کند. این‌طور به نظر می‌رسد که بازیکن آن‌چه را در محیط منزلش رخ می‌دهد در قالب سوالات در اختیار رهبران بازی می‌گذارد. صداهای طبیعی به کار رفته در این بازی، باعث ایجاد ترس در بازیکن می‌شود، طوری که برخی از بازیکن‌ها از این‌که این بازی را در تاریکی پیگیری کنند، وحشت دارند.

اما ماجرای این بازی به همین توهمات ختم نمی‌شود. این بازی با اطلاعاتی که از کاربر گرفته است و دسترسی‌هایی که به محیط گوشی دارد، پس از نیمه‌شب با او تماس می‌گیرد و او را تهدید می‌کند. گاهی این تماس‌ها شامل صداهای ترسناکی است که در طول بازی برای کاربر پخش می‌شود؛ صداهای ترسناکی که تکرار می‌کنند: ما هنوز با تو کار داریم…

از مزاحمت‌ها و تهدیدهای این شماره‌های ناشناس حتی با بلاک کردن هم نمی‌توان در امان ماند، زیرا تعداد این شماره‌ها زیاد است و هر شب دقیقا ساعت ۳ با کاربر تماس می‌گیرند. صداهای جیغ و فریاد یا گاهی پچ‌پچ‌های مرموز و درنهایت جمله‌ «ما هنوز با تو کار داریم» هر شب و هر شب ادامه دارد و کاربر را مجاب می‌کند که ناخواسته با ارواح و شیاطین ارتباط پیدا کرده است یا به اصطلاح جن‌زده شده است. این صدا در اصل صدای یک ربات است که می‌تواند به زبان‌های مختلف صحبت کند، اما تأثیر بسیار بدی بر ذهن کاربران مخصوصا بازیکن‌های نوجوان و کم‌سن‌و‌سال می‌گذارد. شیوه‌ این بازی در ایجاد ترس و دلهره مانند بازی مومو است و کاربر را با تهدیدهای روانی آزار می‌دهد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار