کد خبر: ۷۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
دقت بالای کالدرون روی عملکرد فنی بازیکنان و دوری او از اسم و رسم آن‌ها تبدیل به نقطه قوت او در جمع بازیکنان قهرمان است. نکته جالب توجه اینجاست که با توجه به کنار گذاشتن سروش رفیعی از پرسپولیس، تقریبا همه از کالدرون ترسیده‌اند و به نوعی استرس دارند که نفر بعدی که قرار است کنار گذاشته شود چه کسی است.

وحشت پرسپولیسی ها از قلم قرمز کالدرون

 گابریل کالدرون کمتر از یک ماه پیش به پرسپولیس آمد تا سکان هدایت تیمی که سه دوره متوالی قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را به ارمغان آورده بود را به دست بگیرد. سرمربی آرژانیتینی سرخ‌ها نظم بسیار بالایی را در تمرینات تیم دارد. او در طول تمرین، بازیکنان تیمش را به طور مرتب و منظم مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

کالدرون تاکنون بازیکنان تیمش را همراه با دستیاران خود بیشتر از ۷ بار آنالیز فنی کرده است. شناخت این مربی در کوتاه مدت از بازیکنان پرسپولیس بسیار بالا رفته و همین شناخت هم سبب شد تا شایان مصلح و سروش رفیعی را به دلیل عدم تطابق با افکار تاکتیکی و آماده نبودنشان کنار بگذارد.

گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی تیم فوتبال پرسپولیس در اواسط اردوی این تیم در ترکیه نام دو بازیکن این تیم یعنی سروش رفیعی و شایان مصلح را از فهرست فصل آینده این تیم خارج کرد تا محمدحسین کنعانی‌زادگان و وحید امیری جایگزین آن‌ها شوند. همچنین کالدرون باید یک بازیکن دیگر را از فهرست تیمش کنار بگذارد تا مهاجم خارجی مدنظرش را جذب کند.

در این میان نکته جالب توجه اینجاست که با توجه به کنار گذاشتن سروش رفیعی از پرسپولیس، تقریبا همه از کالدرون ترسیده‌اند و به نوعی استرس دارند که نفر بعدی که قرار است کنار گذاشته شود چه کسی است. کالدرون در این مدت با توجه به شخصیت کاریزماتیکی که دارد به همه ثابت کرده با هیچ‌کس تعارف ندارد و ممکن است هر بازیکنی را کنار بگذارد.

با این حال و با توجه به اینکه کالدرون غیرقابل پیش‌بینی است، شنیده می‌شود این مربی برای خارج کردن نام یک بازیکن دیگر منتظر مشخص شدن وضعیت مصدومیت حسین ماهینی است. مدافع راست سرخپوشان در اردوی ترکیه دوباره مصدوم شد و برای درمان به تهران برگشت. در این راستا گفته می‌شود در صورتی که ماهینی نتواند تا نیم‌فصل پرسپولیس را همراهی کند نامش از فهرست خارج می‌شود. این در شرایطی است که کالدرون در تمرینات از سیامک نعمتی هم به عنوان دفاع راست استفاده کرده و اتفاقا نتیجه هم گرفته است.

در این میان، شنیده می‌شود مهدی شریفی هم یکی از کاندیدا‌های کنار گذاشته شدن است. البته این در حالی است که شریفی در تمرینات خصوصا در ترکیه نمایش خوبی داشته و نظر کالدرون را جلب کرده است. همه این‌ها در شرایطی است که کالدرون غیرقابل پیش‌بینی است و باید دید در نهایت چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

روندی که در پرسپولیس ادامه خواهد داشت. کالدرون با وجود اینکه موفق نشد در ترکیه عملکرد بازیکنان خود را در دیدار تدارکاتی بسنجد، اما به نظر می‌رسد به ترکیب مد نظر خود رسیده است. او که اصرار فراوانی به پاسکاری بازیکنان تیمش در پشت محوطه جریمه حریف دارد چند سورپرایز را برای هواداران پرسپولیس در ترکیب اصلی در نظر گرفته است.

شگفتی‌هایی که باعث نیمکت نشینی چند بازیکن باتجربه در پرسپولیس خواهد شد. جدیت کالدرون در تمرینات و عدم توجه او به اسامی بازیکنان باعث جنگندگی اعضای تیم برای ماندن در پرسپولیس شده است. تیمی که حالا متوجه شده است کالدرون با هیچکس تعارف ندارد و ناآماده‌ها هم جایی در ذهنش ندارند. عنصری که باعث ترس بازیکنان از تصمیمات آتی گابریل کالدرون شده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار