کد خبر: ۷۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
شاهد کاهش حدود ۳۵ میلیون تومانی قیمت خودروی سراتو، کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت سانتافه و ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای گران‌قیمت‌تر وارداتی بوده‌ایم.

دلار قیمت‌ خودرو را کاهش داد + جزئیات

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش قیمت خودروهای وارداتی در بازار به دنبال افت نرخ ارز در حدود یک هفته اخیر و کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی به دلیل افزایش عرضه به بازار در روزهای اخیر خبر داد.

سعید موتمنی اظهار کرد: قیمت خودروهای وارداتی ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد به همین دلیل با توجه به کاهش نرخ ارز در هفته گذشته، قیمت این خودروها در بازار با کاهش روبرو شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: به عنوان مثال شاهد کاهش حدود ۳۵ میلیون تومانی قیمت خودروی سراتو، کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت سانتافه و ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای گران‌قیمت‌تر وارداتی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: البته فعلا آینده بازار ارز مشخص نبوده و نرخ آن باید به ثبات نسبی برسد تا تاثیر نرخ ارز بر بازار خودرو به طور دقیق و دائمی مشخص شود. تغییر اساسی قیمت‌ خودروها در بازار زمانی خود را نشان می‌دهد که قیمت ارز هفته‌ها در یک نرخ ثابت بماند.

او افزود: هر خودروی وارداتی یک قیمت جهانی دارد؛ زمانی که نرخ دلار تغییر می‌کند، قیمت جهانی آن به علاوه ۹۵ درصد تعرفه گمرکی، قیمت داخلی تقریبی خودرو را نشان می‌دهد؛ در این صورت نرخ ارز بر روی قیمت خودرو تاثیرگذار خواهد بود.

موتمنی با بیان اینکه در خودروهای داخلی تغییر نرخ ارز تاثیر چندانی ندارد، گفت: دلیل این موضوع این است که به طور مثال زمانی که دلار در کانال قیمتی ۱۸ هزار تومان بود، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تقریبا ۷۰ میلیون تومان بود؛ در حال حاضر که دلار در پایه ۱۱ هزار تومان است، با وجود اینکه کاهش یافته، اما قیمت این محصول در بازار ۹۴ میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هم فروشندگان و هم خریداران خودرو، بیشتر منتظر مشخص شدن تکلیف قیمت ارز هستند تا بتوانند درباره بازار تصمیم‌گیری کنند.

*کاهش قیمت خودروهای داخلی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران همچنین از کاهش قیمت خودروهای داخلی خبر داد و گفت: به طور معمول قیمت خودروهای داخلی در بازار به میزان عرضه به بازار بستگی دارد. طی بررسی‌های ۱۰ روز اخیر می‌بینیم که محصولات ایران‌خودرو، اکثرا کاهش قیمت داشته‌اند؛ چراکه عرضه این خودروها به بازار افزایش داشته و بهتر بوده است.

موتمنی با ذکر مورد اعلام کرد: به طور مثال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵، از ۱۰۱ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. سمند از ۸۶ میلیون تومان به ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌ است. قیمت پژو ۴۰۵ از ۸۲ میلیون تومان به ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ناشی از افزایش عرضه به بازار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار کرد: در مقابل اما در گروه سایپا طی ۱۰ روز گذشته تغییری در قیمت‌ها دیده نمی‌شود؛ همچنان پرایدهای سایپا ۱۱۱ با ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۱ با ۴۵ میلیون تومان و تیبا با ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرند؛ چراکه این شرکت خودروی چندانی فاکتور و تحویل مشتری نکرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار