کد خبر: ۷۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
والیبال قهرمانی جوانان جهان
تیم ملی والیبال جوانان ایران برای دوازدهمین بار در رقابت‌های جهانی حضور یافته که بهترین عنوان آن در سال ۲۰۰۷ مقام سوم جهان بوده است.

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، بیستمین دوره والیبال قهرمانی جوانان کمتر از ۲۱ سال جهان ۲۰۱۹ - امروز در بحرین پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات، این رقابت‌ها با حضور ۱۶ تیم تا فردا در شهر الرفاع برگزار می‌شود و برنامه مسابقات به این شرح است:‌

جمعه ۴ مرداد:
برای رده‌های ۱۳ تا ۱۶:
مصر - مغرب
تونس - پورتوریکو

برای رده‌های ۹ تا ۱۲:
کوبا - کانادا
چک - لهستان (قهرمان دوره قبل)

برای رده‌های ۵ تا ۸:
چین - بحرین
آرژانتین - کره جنوبی

نیمه نهایی:
ایتالیا - روسیه

ایران - برزیل (ساعت ۲۰:۳۰ - سالن مجموعه ورزشی مدینه عیسی)

تیم ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه ۳ با نتیجه ۳ - ۰ تیم‌های چک و تونس را برد و ۲ - ۳ مغلوب روسیه شد و با ۷ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد.

جوانان ایران در دور دوم گروهی و در گروه ب ۳ - ۱ بر آرژانتین و ۳ - ۰ بر بحرین غلبه کردند و ۱ - ۳ از ایتالیا شکست خوردند و با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی نیمه نهایی شدند.

در دوره قبل در سال ۲۰۱۷ تیم‌های لهستان، کوبا و روسیه اول تا سوم شدند.

در تاریخ والیبال جوانان جهان در بخش پسران، تیم روسیه با احتساب نتایج شوروی سابق با ۱۰ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۴ سومی رکورد دار است و تیم‌های برزیل با ۴ قهرمانی ۶ نایب قهرمانی و ۳ سومی در رده دوم و لهستان با ۳ قهرمانی در رده سوم قرار دارند.

تیم ایران برای دوازدهمین بار در این رقابت‌ها حضور یافته است که بهترین عنوان این تیم در سال ۲۰۰۷ و با کسب مقام سومی به دست آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار