کد خبر: ۷۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
سئو سایت چه تاثیری در کسب و کار شما خواهد داشت؟ آیا می توان آینده را پیشبینی کرد؟

استفاده از سئو سایت برای بازاریاب ها و صاحبان کسب و کار اینترنتی امری ضروری است. امروزه نیز شاهد هستیم که بهینه سازی سایت به یکی از اصلی ترین ارکان یک استراتژی بازاریابی موفق تبدیل شده است. اگر شما اطلاعات کمی در این زمینه داشته باشید، ممکن است هزینه کردن در این راه را معقول ندانید.

به همین علت در این مقاله به این می پردازیم که  SEOبه طور کلی به چه معنی است، در بازاریابی چه جایگاهی داشته و چه تاثیری در بهبود کسب و کار شما می گذارد.

سئو سایت چیست و چه نقشی در کسب و کار اینترنتی دارد؟

امیر قمصری به عنوان یک متخصص سئو در پاسخ به این سوال می گوید که سئو فرآیند بهبود رتبه سایت برای موتورهای جستجو است به طوری که در نتایج جستجو گوگل، سایت مورد نظر ما برای برخی عبارات کلیدی و کلمات خاص در رتبه های برتر نمایش داده شود.

حال باید ببینیم که بهینه سازی وب سایت چه تاثیری در کسب و کار شما خواهد داشت. تصور کنید که قصد خرید یک ماشین را دارید و اطلاعات دقیقی از مشخصات آن ندارید. اولین کاری که انجام می دهید چه خواهد بود؟

طبق آمارهای به دست آمده از وب سایت نیوسئو بیش از هشتاد درصد افراد، قبل از هر اقدامی با استفاده از تلفن همراه یا لپ تاپ خود شروع  به جستجو در اینترنت کرده و اطلاعاتی در این زمینه کسب می کنند. بنابراین خیلی مهم است که اطلاعاتی که افراد به دنبال آن هستند، از وب سایت شما به دست بیاورند.

5 فایده اصلی بهینه سازی سایت

با توجه به مواردی که گفته شد، سئو به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو گوگل کمک می کند. این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر روی اهداف اصلی سایت شما خواهد گذاشت. افزایش مشتری و فروش، از اصلی ترین این هدف ها در بین صاحبان کسب و کار هستند.

با گذراندن دوره های آموزشی لازم، کلاس هایی مثل آموزش سئو، آموزش ایمیل مارکتینگ، آموزش تولید محتوا و بسیاری موارد دیگر، می توانید شخصا بر روی بهینه سازی سایت خود کار کرده و هرچه سریعتر به این اهداف برسید. Newseo یکی از بهترین گزینه ها برای مراجعه بوده که با توجه به سابقه خود در زمینه آموزش، بسیار قابل اعتماد است.

اگر هنوز متقاعد نشده اید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را به دقت مطالعه کنید تا بهترین مزایای بهینه سازی سایت را به خوبی بشناسید.

1.جذب ترافیک با کیفیت هدف اصلی سئو است

یکی از بزرگترین مزیت های SEO این است که یک استراتژی بازاریابی داخلی محسوب می شود. در روش های قدیمی تبلیغات، مشتریان در هر صورتی تبلیغ کسب و کار شما را می دیدند یا می شنیدند؛ در صورتی در بازاریابی داخلی، روند کار به صورتی است که کاربران خود به دنبال اطلاعات در زمینه حوزه فعالیت شما می گردند. در واقع سئو سایت مثل یک آهن ربا کاربران را به صورت بهینه جذب می کند.

از طرفی دیگر روند کار بازاریابی داخلی بیشتر مشتری محور می باشد. به این صورت که با تولید محتوا ارزشمند و ایجاد اطلاعات کاربردی، افراد به سایت جذب می کند. ممکن است این روش کمی برای مشتریان سایت شما سخت باشد اما کیفیت ترافیک دریافتی شما افزایش می یاید. تیم تولید محتوا نیوسئو با استفاده از بهترین استراتژِ های سئو، این اعمال را بر روی وب سایت شما انجام خواهد داد.

2.لازم نیست تا هزینه تبلیغات را در سئو سایت بپردازید

سیستم رتبه بندی گوگل بر اساس آن چه الگوریتم آن تعیین می کند، بهترین نتیجه را برای هر جستجو در گوگل انتخاب می کند. به این معنی که مثلا شما یک صفحه ایجاد می کنید که از نظر موتورهای جستجو اعتبار بالایی دارد.

در نتیجه تا ماه ها یا سال ها از طریق این صفحه ترافیک بالایی جذب می کنید. البته برای ایجاد محتوایی که از نظر گوگل ارزش بالایی داشته باشد، نیازمند سرمایه گذاری یا گذراندن دوره های آموزش سئو به صورت حرفه ای می باشد. امیر قمصری همیشه پیشنهاد می کند تا برای موفقیت بهتر، از دوره هایی استفاده کنید که توسط اساتید مجرب با سابقه ای درخشان برگزار می شوند. در غیر این صورت ممکن است آموزش سئو به شکلی نادرست انجام شود.

حال که جذب ترافیک خوبی دارید، دیگر لازم نیست کوچکترین هزینه ای برای ادامه کار داشته باشید. البته بعد چند ماه ممکن است برای بروزسانی تغییرات کوچکی بر روی محتوای خود ایجاد کنید که هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

3.سئو، نرخ کلیک بیشتری از تبلیغات کلیکی دارد

با اینکه تبلیغات کلیکی یا PPC در صفحه نتایج گوگل بالاتر از همه قرار می گیرد؛ اما طبق آمارهای به دست آمده از سایت نیوسئو، 71 درصد از کاربران رتب اول نتایج اصلی را به این تبلیغات ترجیح می دهند. بنابراین می شود نتیجه گرفت که کاربران به الگوریتم گوگل اعتماد دارند.

4.SEO به روابط عمومی برند شما کمک می کند

به نظر می رسد که سئو و PR (روابط عمومی) به یکدیگر ارتباطی نداشته باشند؛ اما شما می توانید با ترکیب هر دو آن ها فعالیت خود را بهبود بخشید. بیشترین ارتباطی که این دو با هم دارند در لینک سازی اتفاق می افتد.

در بهینه سازی سایت، جذب لینک از سایت های معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد.. این به این معنی است که در ابتدا باید رابطه خود با وب سایتی که قصد لینک گرفتن از او را دارید، بهبود بخشید. اینجاست که PR به کمک سئو سایت می آید.

لازم به ذکر است که با استفاده از استراتژی های ایمیل مارکتینگ، ارتباط خود را با صاحبان وب سایت های معتبر ارتقا دهید. در دوره های آموزش ایمیل مارکتینگ این مورد به عنوان یک اصل در لینک سازی محسوب می شود.

5.با استفاده از استراتژی سئو از رقبا خود جلو بزنید!

همانطور که گفته شد، سئو به عنوان یکی از قدرتمندترین استراتژی های بازاریابی محسوب می شود. در حقیقت اکثر بازاریابان اعلام کرده اند که بهبود سئو سایت آن ها و افزایش حضور آنلاین برندشان در اینترنت، به اولویت اصلی کسب و کار آن ها تبدیل شده است.

حال می توانید با مراجعه به مرکزی معتبر یا تیمی مجرب در این زمینه، مثل Newseo، بهترین استراتژی های سئو را بر روی وب سایت خود عملی کنید و از رقبا خود جلو بزنید.

به عنوان مثال ایمیل مارکتینگ یکی از روش هایی است که در بهبود رتبه سایت شما موثر است. البته در حالتی که با استفاده از استراتژی های صحیح انجام بشود. امیر قمصری به عنوان یک سئوکار حرفه ای و با تجربه در این زمینه معتقد است که برخلاف نظر برخی اساتید در دوره های آموزش سئو، ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از بهترین روش های بهینه سازی سایت به شمار می رود.

البته واضح است که بازاریابی ایمیلی به صورت مستقیم تاثیری بر رتبه سایت شما نخواهد داشت. بلکه نیازمند رعایت روش ها و نکات خاصی است تا با استفاده از آن ها رتبه برخی صفحات خود را بهبود بخشید. آموزش ایمیل مارکتینگ اگر به شکلی درست انجام شود، تمامی این موارد را در بر خواهد گرفت.

در آخر با توجه به مطالب گفته شده، بهتر است زمان را غنیمت بشمارید و هرچه سریعتر از نکات مهم آموزش سئو در روند بهبود کسب و کار آنلاین خود استفاده کنید؛ چراکه رقبایتان نیز درست مثل شما به فکر موفقیت در حوزه فعالیت خود هستند.

 

منبع : ویرلن

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار