کد خبر: ۷۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

حسین خدنگ

روزنامه نگار

روز گذشته جلسه نخست دادگاه اخلالگران ارزی برگزار شد و وجود نام هایی از جمله احمد عراقچی معاون سابق ارزی بانک مرکزی و سیف در این دادگاه نشان داد این بار هیچ خط قرمزی در برخورد با متخلفان
و بررسی عملکرد آنان وجود ندارد و... دومینوی مفاسد اقتصادی... تا رسیدن به سرمنشا و دانه درشت ترین متخلفان ارزی هم ادامه می یابد.

این اتفاق که در ماه های اخیر و با حضور آیت الله رئیسی در راس دستگاه قضا شتاب بیشتری گرفته نویدبخش عزمی راسخ در مبارزه با فساد در همه سطوح است. فارغ از اینکه سیف و عراقچی و دیگر مسئولان سابق بانک مرکزی که اکنون در جایگاه متهم و مطلع در دادگاه حضور دارند جرمی مرتکب شده باشند یا به عنوان بیگناه حکم برائت بگیرند همین حضور در محضر قاضی و بازخواست از آنان برای تصمیم گیریها و کارهایشان تاثیری چشمگیر در عملکرد و تصمیم های مدیران کنونی در همه سطوح نظام خواهد داشت و آنان خواهند دانست هیچ حاشیه امنیتی در صورت اهمال و قصور در وظایفشان نخواهند داشت. در دوران مدیریت سیف و معاون ارزی او در برج لاجوردی میرداماد قیمت دلار از سه هزار تومان به 18 هزار تومان رسید و سونامی تورم جامعه را با مشکلات بسیاری مواجه کرد. برگزاری این دادگاه حالا فرصتی مناسب است تا آنان پاسخگوی این تصمیمات باشند. متاسفانه یقه سفیدها به واسطه حضور پررنگ دولت در اقتصاد ایران همواره یکی از مهمترین بازیگران پشت پرده اقتصاد و توزیع رانت بوده اند و عملکرد و سودجویی های آنان را در بسیاری از موارد سبب اعتراض و دلسردی شهروندان شده و این اشتباهات چهره نظام و دیگر مسئولان متعهد و مخلص انقلابی را نیز در ذهن ها مخدوش کرده است.

این روزها و با اقداماتی که از سوی قوه قضائیه برای مبارزه با فساد اقتصادی انجام گرفته است جامعه امیدوار شده است همانگونه که رهبر معظم انقلاب با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده های اقتصادی تصریح فرمودند "در برخورد با مفاسد هیچ خط قرمزی نباید وجود نداشته باشد"، این بار دیگر اعمال فشار و کارشکنی یقه سفیدها هم نمی تواند آنان را از زیر تیغ قانون برهاند. صدور حکم های سنگین برای وابستگان به مقامات دولتی و برخورد با مسئولان متخلف دولتی و بانکی و قضایی که حتی تا بدنه مدیریتی خود قوه قضائیه هم رسیده نشان از روندی امیدوار کننده دارد که نشان می دهد عدالت طلبی ریشه دار در تاریخ چهل ساله نظام جمهوری اسلامی اکنون بلوغ یافته و مردم دارند میوه های شیرین اش را می چینند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار