کد خبر: ۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
به دنبال هک شدن سونی پیکچرز دولت آمریکا قصد دارد بر دامنه دخالت خود در امور شرکت‌های خصوصی بیفزاید. دغدغه‌های امنیتی عامل این مساله اعلام شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از بلومبرگ، مایکل راجرز مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا با اعلام این خبر افزوده است مسئولان آژانس امنیت ملی آمریکا در حال بحث در مورد این هستند که آیا استانداردهای جدیدی باید به منظور واکنش دولت به تحولات جدید امنیتی وضع شود و آیا شرکت‌های خصوصی خود می‌توانند داده‌های خصوصیشان را حفظ کنند.


دفاع از آزادی بیان از جمله دیگر دلایل این تحول قلمداد شده و این در حالی است که آژانس امنیت ملی خود بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن از جمله نهادهای دولتی ناقض آزادی بیان در این کشور و در جهان به شمار می‌رود، زیرا داده‌های خصوصی صدها میلیون نفر را سرقت کرده و به استراق سمع از ارتباطات اینترنتی و مکالمات تلفنی افراد می پردازد.

مایکل راجرز مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا به این نکته هم اشاره کرده که هک سونی تغییر دهنده روند بازی در حوزه امنیت بوده و افزوده است: ما به اهمیت مقوله تفریح و سرگرمی در حوزه امنیت ملی کم توجهی کردیم و باید از ظرفیت‌های دولت در این حوزه استفاده کنیم.

کارشناسان معتقدند نتیجه اولیه این تحول به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی شهروندان مشتری شرکت‌های مختلف با دولت است و این امر به تشدید نقض حریم شخصی کاربران می‌انجامد. از سوی دیگر ماهیت بین المللی بسیاری از این شرکت‌ها باعث خواهد شد تا حریم شخصی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نقض شود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: