کد خبر: ۸۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات گروه «جهانبانی» مطرح شد
سومین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات برخی دیگر از متهمان بانک سرمایه به نام گروه جهانبانی روز گذشته در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

به گزارش میزان، در ابتدای این دادگاه وکیل متهم یوسفی‌کوپائی در جایگاه حاضر شد و ادامه دفاعیات خود را که از جلسه قبل آغاز کرده بود، قرائت کرد.
وکیل متهم یوسفی‌کوپائی گفت: موکل من سمت رسمی ‌در شرکت نداشت و به‌عنوان کارمند کار می‌کرد. وی نقش اساسی در دریافت وام نداشته و صرفا بر اساس وظیفه برگه مربوط به حد اعتباری را امضا کرده است.
نماینده دادستان در پاسخ به این ادعا گفت: متهم یوسفی‌کوپائی در زمان اخذ تسهیلات رسما مدیرعامل نبود، اما او در سمت مهمی کار می‌کرد که پول‌ها دست او بود و مواردی وجود دارد که متهم یوسفی‌کوپائی متهم جهانبانی را به سمت اخذ تسهیلات هول می‌داد.
وی افزود: متهم یوسفی‌کوپائی مقصد وجوه تسهیلاتی بوده و متهم جهانبانی را به سمت اخذ تسهیلات هول می‌دادند و در موارد دیگر نیز نقش پررنگی داشته است.
در ادامه متهم عمار صالحی به دستور قاضی مسعودی مقام در جایگاه حاضر شده و به سؤالات پاسخ داد.
این متهم با بیان اینکه بنده اصلا مدیران بانک سرمایه را نمی‌شناسم، گفت: مدیران این بانک اصلاً بنده را نیز نمی‌شناسند و این موضوع را اعلام کرده‌اند، این در حالی است که به بنده اعلام کردند که جهانبانی در شرکت تیوا تسهیلات می‌گیرد و شما این تسهیلات را تسهیل می‌کنید، اما من اعلام کردم که از این موضوع خبر ندارم.
بعد از پایان دفاعیات اولیه این متهم، نماینده دادستان گفت: متهم صالحی حسب روزنامه رسمی ‌در تاریخ 1/6/92 مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره جهان تجارت تیوا می‌شود. بعد از این عمار صالحی قرارداد‌ها را امضا می‌کند. او در اظهارات خود از صفحه ۳۷ تا ۵۹ می‌گوید فکر نمی‌کنم این قرارداد را امضا کرده باشم و پول مستقیما به‌حساب جهانبانی رفت یا در جای دیگر ادعا می‌کند امضا‌ها جعل شده یا مدعی می‌شود متهم جهانبانی وقتی از من امضا می‌گرفت مهمان داشتم و سرم شلوغ بود یا موارد دیگر.
قهرمانی ادامه داد: ضابطین پرونده قرارداد‌ها را شمارش کردند و مشخص شده ۱۳۰۰ فقره را شخص عمار صالحی امضا کرده است و سوال اینجا این است که شما شرکت‌دار بودید، چطور ۱۳۰۰ فقره را در مهمانی امضا می‌کنید و نمی‌دانید تبعات آن چیست؟
نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: شما قائم‌مقام نور ابرار و مدیر شرکت تیوا بودید چطور این قرارداد‌ها را امضا کردید؟ آ‌یا این هم جعل است؟ در اردیبهشت ۹۳ همچنین متهم صالحی به‌عنوان مدیرعامل شرکت جهان تجارت تیوا شخصا درخواست ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات می‌کند، مصوبه در تاریخ 15/2/93 امضا می‌شود به فاصله دو روز هم واریز می‌شود.
قهرمانی ادامه داد: متهم صالحی مدعی می‌شود امضا‌ها همه جعل است با اینکه موضوع محرز بود، اما ما به هیئت کارشناس ارجاع دادیم که آنها اعلام می‌کنند همه امضا‌ها متعلق به متهم صالحی است. بعد از اعتراض متهم صالحی مجدداً موضوع به کارشناس سه نفره واگذار می‌شود و امضا‌ها دوباره تأیید می‌شوند.
وی افزود: متهم صالحی ادعا می‌کند من ملک شبهه‌دار استفاده نمی‌کنم در حالی که از محل تسهیلات بانک سرمایه توسط آقای جهانبانی بنز ۶۵۰ میلیون تومانی و ملک لوکس در زعفرانیه برای او خریداری شده است. متهم اعلام کرده بازداشت او به‌خاطر این ملک است در حالی که بازداشت شما به‌خاطر اتهامات شما است نه به‌خاطر ملک. ولی ملک را هم از شما خواهیم گرفت.
در ادامه وکیل متهم صالحی در جایگاه حاضر شده و به دفاع از موکل خود پرداخت.
بعد از سخنان وکیل مدافع متهم صالحی، متهم ابوالحسن خداشاهی در جایگاه حاضر شد و بعد از وی متهمان مصطفی خداشاهی، حمید فراهانی و مهدی الهیاری با حضور در جایگاه به سؤالات قاضی پاسخ دادند.
متهم الهیاری گفت: بنده برادر خانم کوچک‌تر جهانبانی و متولد ۷۱ هستم. جهانبانی سال ۹۱ از من تقاضا کرد تا به‌عنوان مدیرعامل در شرکت حضور داشته باشم این در حالی است که بنده در سال ۹۱، ۲۰ ساله بودم و نسبت به قوانین حقوقی و کیفری اطلاعی نداشتم. من مسئولیت تأمین مخارج خانه را برعهده ‌دارم در حالی که یک سال است کار نکردم. بنده در تاریخ ۲ خرداد ۹۱ مدیرعامل شرکت تجارت نفت البرز شدم که بعد از مدتی آقای جهانبانی من را عزل کرد.
بعد از اظهارات متهم الهیاری، قاضی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: به زودی جلسه بعدی را برگزار خواهیم کرد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار