کد خبر: ۸۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

مسعود یوسفی

روزنامه نگار

رسانه ملی نشان داده است که در پاره ای موارد به بدیهیات امور اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و بی توجهی می کند. مگر نه این است که قناعت و پرهیز از مصرف گرایی شدید یک اصل مسلم اقتصادی است؟ مگر نه این است که ترویج و تبلیغ مصرف گرایی صِرف جامعه را از حالت تعادل خارج ......می کند و تبعات سنگینی را به آن تحمیل خواهد کرد؟ و بالاخره مگر نه این است که در شرایط حساس فعلی که همه نگاه ها به کشورمان دوخته شده است، رسانه ملی همراه با سایر دستگاه های تصمیم گیرنده باید در جهت آرامش جامعه و پرهیز از هر نوع التهاب آفرینی و ایجاد تنش حرکت کنند؟ این روزها تبلیغ یک نوع روغن خوراکی در رسانه ملی به گونه ای است که هم مصرف گرایی را ترویج می کند و هم تیشه به ریشه قناعت می زند و هم در شرایطی که جامعه و کشور به تازگی از التهابات ناشی از هجوم به فروشگاه ها و تشکیل صف برای مواد غذایی و ارز و سکه خارج شده و به یک آرامش نسبی رسیده است دوباره مردم را به ایجاد تنش و هجوم به مراکز خرید دعوت می کند. درست است که بودجه و درآمد این دستگاه تا حدود زیادی به تبلیغات و آگهی وابسته است، اما نباید به هر قیمتی هر جور آگهی و تبلیغات را پخش کرد. رسانه ملی را دانشگاه خوانده اند و بنا به اقتضای جامعه ایرانی، ملزم به ترویج و تبلیغ سبک زندگی ایرانی - اسلامی است که در آن قناعت و صرفه جویی یک اصل مسلم و بدیهی شمرده می شود. البته نمی توان از نقش مثبت رسانه ملی در آگاهی رسانی و مدیریت شرایط حساس اخیر غافل بود و یا به ناسپاسی برگزار کرد اما در بسیاری موارد و از جمله در فقره اخیر - یعنی تبلیغ روغن خوراکی مورد نظر - وضعیت به گونه ای پیش می رود که می تواند سایر دستاوردهای رسانه ملی را هم بر باد دهد و نقض غرض محسوب شود

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار