کد خبر: ۸۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

سلامت نیوز: نتایج مطالعات جدید محققان دانشگاه وندربیلت در تنسی نشان داده که احیای کامل قلب پس از ترک سیگار حدود ۱۵ سال طول می‌کشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، بنابراین اگر تصمیم دارید که با قلب‌تان مهربان‌تر باشید، باید تا دیر نشده برای ترک سیگار بجنبید! محققان این تحقیق می‌گویند که در فواید ترک سیگار نباید گزافه‌گویی کرد. چراکه در برخی منابع ادعا می‌شود به ‌محض ترک سیگار بدن در مدت ‌زمان کوتاهی به سلامت اولیه برمی‌گردد. در این تحقیق مشاهده شد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی پنج سال پس از ترک سیگار به‌ میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد، اما پس از این پنج سال حدود ده سال یا حتی بیشترزمان لازم است تا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در فردی که قبلا سیگاری بوده در حد میزان این خطر در افراد غیرسیگاری پایین بیاید.
پزشکان همواره بر این باور بودند که سلامت قلبی فرد سیگاری پنج سال پس از ترک سیگار به شرایط عادی برمی‌گردد، اما نتایج تحقیق فوق نشان می‌دهد که سیگاری‌های قهار حتی پنج سال پس از ترک نیز همچنان بیش از افراد غیرسیگاری در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی ‌ـ عروقی قرار دارند. بااین‌حال هنوز هم دیر نیست! اگر از همین امروز به ترک سیگار اقدام کنید، زودتر در مسیر روند احیای قلب قرار خواهید گرفت. اما فقط بیماری‌های قلبی نیست که با ادامه کشیدن سیگار به جان می‌خرید! سیگار در بسیاری از موارد عامل اصلی سرطان ریه و حتی مرگ زودرس است.
منابع: medicaldaily

برچسب ها: ترک سیگار ، سیگار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار