کد خبر: ۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۰
معاون وزیر کشاورزی؛
معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان واردات 9 ماهه گندم را پنج میلیون تن اعلام کرد و گفت: درصددیم واردات گندم در سال آینده را به سه میلیون تن کاهش دهیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛عباس کشاورز درخصوص میزان واردات گندم و تفاوت آمار اعلام شده گمرک با وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: دلیل اختلاف آمار واردات گندم از سوی گمرک با آمار اعلامی وزارت جهاد کشاورزی واردات ذخایر استراتژیک گندم است.
 
وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مورد تولید گندم و کافی بودن ذخایر پیش‌بینی شده امسال درصددیم تا در سال آینده میزان واردات گندم را به کمتر از سه میلیون تن کاهش دهیم.
 
کافی بودن ذخایر کود و سم برای ادامه فصل کشت
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت اظهار کرد: تقریبا 900 هزار تن کود شیمیایی (ازته، فسفاته، میکرو، مایکرو و ...) ذخیره شده موجود است که به همراه ذخایر موجود سموم مختلف از جمله علف کش‌ها و قارچ کش‌هاو ... هیچ نگرانی برای ادامه فصل کشت وجود ندارد. همچنین بذور مختلف از جمله بذور سبزی و صیفی بیش از نیاز کشور فراهم شده و مشکلی از این نظر نداریم.
 
مصرف سموم کشاورزی در ایران بالا نیست
 
کشاورز ادامه داد: طرح بذور گواهی شده به ویژه بذر گندم پنج سال طول می کشد اما درباره بذر گندم که در حال حاضر 30 درصد آن گواهی شده است درصددیم تا سال آینده را به 47 درصد افزایش دهیم.
 
وی گفت: ایران یک درصد اراضی کشاورزی دنیا را دراختیار داد اما تنها 0.6 درصد سم دنیا را مصرف می‌کند واین نشان می دهد که مصرف سم در کشور بالا نیست اما باید آن را از نظر کمی و کیفی بهینه کنیم.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار