کد خبر: ۸۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
ساعت ۱۲ و ۱۹ ظهر امروز حادثه واژگونی یک دستگاه جرثقیل سنگین در انتهای بزرگراه شهید محلاتی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی گزارش داده شد.

سقوط جرثقیل در بزرگراه محلاتی 3 کشته بر جای گذاشت

به گفته ملکی، حادثه سقوط جرثقیل در بزرگراه شهید محلاتی 3 کشته و 3 مصدوم بر جای گذشته است.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفتگو با میزان گفت: ساعت ۱۲ و ۱۹ ظهر امروز حادثه واژگونی یک دستگاه جرثقیل سنگین در انتهای بزرگراه شهید محلاتی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی گزارش داده شد.

وی افزود: سریعا ۴ ایستگاه به همراه دو جرثقیل سنگین و یک جرثقیل سبک سازمانی به محل اعزام شدند.

ملکی درباره چگونگی حادثه ادامه داد: یک دستگاه جرثقیل ۱۶۰ تن سنگین که متعلق به بخش خصوصی است و  در شهربازی پارک بسیح واقع در شرق تهران مشغول به کار بود به روی یک دستگاه سمند تاکسی سقوط کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: راننده ۶۰ ساله تاکسی به طور معجزه آسایی سالم است، اما 3 عابرپیاده بر اثر برخورد مستقیم، جان خود را از دست داده اند. همچنین 3 مصدوم به بیمارستان انتقال داده شده اند.

در همین راستا شهردار منطقه ۱۴ از بازداشت پیمانکار پارک بسیج که سقوط جرثقیلش موجب مرگ دو تن شده خبر داد.

عباسی در  در خصوص حادثه سقوط چرثقیل در اتوبان شهید محلاتی با بیان این‌که بلافاصله پس از اعلام واژگونی جرثقیل همکارانمان در آتش‌نشانی، مدیریت بحران و دادستانی در محل حادثه حضور یافتند، گفت: متاسفانه جرثقیل متحرک مربوط به پیمانکار پارک بسیج بود که سقوط می‌کند.

به گفته شهردار منطقه ۱۴ ، پیمانکار پارک بسیج طبق قراردادی که با سازمان مشارکت‌های شهرداری داشت، مسئولیت صفر تا صد نصب و اجرای تجهیزات را داشته است.

عباسی با بیان اینکه پیمانکار واحد ایمنی داشته و اقدامات لازم را در خصوص حفظ ایمنی تجهیزات سنگین رعایت می‌کرد، گفت: با حکم قضایی پیمانکار بازداشت شده است و شرکتی که جرثقیل متعلق به آن بود نیز می‌بایست در محل حضور یابد.

به گزارش روابط عمومی  قوه قضاییه، قاضی شهریاری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جنایی در محل این حادثه حضور یافت.

به گفته سرپرست دادسرای جنایی بر اساس آمار تاکنون دست کم سه نفر کشته و سه نفر مجروح شده‌اند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار