کد خبر: ۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
رسانه‌های وابسته به کشورهای غربی جنجال خبری بی‌سابقه‌ای بر سر حملات هکری به وب سایت‌های فرانسوی به راه‌انداخته و مدعی حمله به بیش از 19 هزار وب سایت در این کشور شده‌اند.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نیوزویک، این منابع مدعی هستند که سایت‌های یاد شده بسیار متنوع بوده و از سایت‌های مربوط به جهانگردی تا وب سایت‌های دفاعی و نظامی و همین طور سایت‌های خبری و وابسته به شبکه‌های تلویزیونی را شامل می‌شوند.

حملات یاد شده عمدتا از نوع denial of service (DoS) بوده و کماکان ادامه دارند. تعداد این نوع حملات بر اساس بررسی‌های شرکت امنیتی Arbor Networks تنها در روز گذشته بالغ بر 1070 مورد بوده است. ظاهرا حملات یاد شده تاکنون منجر به سرقت داده‌های کاربران یا سایت های مورد حمله نشده است.

دریاسالار آرنورد کاستیلیر رییس واحد امور دفاع سایبری فرانسه روز گذشته مدعی شده که این اولین بار است کشوری با چنین موج گسترده‌ای از حملات سایبری مواجه می شود. به گفته وی این حملات توسط گروه های دارای سازمان دهی کم و بیش مشخص صورت گرفته و برخی از این گروه ها دارای پیوندهایی با تروریست های داعش هستند.

برخی منابع امنیتی مدعی هستند که این حملات از کشور موریتانی و برخی کشورهای شمال آفریقا صورت گرفته و از زمان حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس هزاران وب سایت فرانسوی مورد حلمه قرار گرفته‌اند.

این نگرانی وجود دارد که حملات یاد شده پیچیده تر شده و سازمان های بزرگتر و مهم تری را نیز در بربگیرد. در اوایل هفته گذشته گروهی از هکرهایی که با داعش در ارتباط هستند به حساب های کاربری توییتر و یوتیوب سرفرماندهی مرکزی ارتش آمریکا حمله کرده و آنها را برای مدتی در اختیار گرفتند.

به دنبال حملات به نشریه شارلی ابدو تمهیدات امنیتی در کل فرانسه تشدید شده و 120 هزار نیروی مسلح حفاظت از اماکن حساس در این کشور را بر عهده گرفته اند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: