کد خبر: ۸۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
"قوه قضاییه با کارچاق‌کن‌های صداوسیما برخورد کند"
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد شدید از صداوسیما، نسبت به اظهارات مجری و کارشناس یک برنامه‌ تلویزیونی درباره آقای گلی‌اش واکنش نشان داد.

انتقادهای تند علی دایی از صدا و سیما

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد شدید از صداوسیما، نسبت به اظهارات مجری و کارشناس یک برنامه‌ تلویزیونی درباره آقای گلی‌اش واکنش نشان داد.

علی دایی در گفت و گو با ایسنا، درباره صبحت‌های که صبح روز سه‌شنبه ۲۳ مهر در یکی از برنامه‌های تلویزیونی پیرامون ۱۰۹ گل ملی‌اش مطرح شده بود، اظهار کرد: برای صدا و سیما متاسفم که آدم‌هایی که معلوم نیست از کجا آمده‌اند به این مجموعه راه می‌دهد و به آنها میکروفن می‌دهد تا صحبت کنند. به نظر من قوه قضاییه باید به این مسئله ورود کند و مجری که گفته با ۵ میلیون تومان سن شناسنامه‌ای دایی را کوچک می‌کنم را بازخواست کند تا ببنید چه کسانی با او در ارتباط هستند که این کارها را می‌کند.

وی ادامه داد: بهتر است این آقا، دوستانش را معرفی کند. ما مگر نمی‌گویم با فساد مبارزه می‌کنیم، متاسفانه این هم یک فسادی است که در صدا و سیما به آن دامن می‌زنند. من تنها خواهشی که از آقای رئیسی دارم این است که به این موضوع ورود کند و مسئله را پیگیری کند و آقایی که چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده و گفته "با ۵ میلیون تومان سن شناسنامه‌ای را تغییر می‌دهد" را به قوه قضاییه ببرند و از او سوال کنند. یک بار باید در نظام سالم سازی شروع شود و چه بهتر که در تلویزیونی که این مسائل مطرح می‌شود کار سالم سازی انجام شود، مطمئنا مردم می‌فهمند قوه قضاییه با فساد مبارزه می‌کند اما متاسفانه خیلی راحت فساد را در تلویزیون هم رواج می‌دهند.

دایی افزود: ما می‌خواهیم مفسدان را پیدا کنیم اما وقتی مفسدان خودشان علنی صبحت می‌کنند. باید از همین جا شروع کنیم و به دنبال مسائل دیگر نرویم از همین صدا و سیما باید شروع شود و مطمئنا به سرنخ‌های خوبی می‌رسیم. این گونه کارها نشان دهنده عقده‌های درونی افراد است چون در این چند سال هر کاری کردند نتوانستند برای من مشکل ایجاد کنند و کاری علیه من بکنند که من محبوبیتم را بین مردم از دست بدهم. صداوسیما از این نارحت است که علی دایی در بین مردم محبوب است.

وی ادامه داد: قابل توجه آقایان. خدا را شکر علی دایی در بازی مقابل مالدیو خیلی کم گل زده است، فکر کنم در ۴ بازی ۸ گل زده‌ام، بهتر است آقایانی که سن کم می‌کنند به رونالدو هم پیشنهاد بین‌المللی بدهند که تیم ملی پرتغال با مالدیو بازی دوستانه کند تا تعداد گل‌های ملی‌اش را بیشتر کند. من برای صدا و سیما متاسفم که هر کسی را می‌آورد تا مرا بکوبد. عزت و ذلت دست خدا است و همه رکوردها روزی شکسته می‌شود. ای کاش یک ایرانی و یا یک مسلمان رکورد من را بشکند.

دایی افزود: مطمئنا جایگاه رونالدو خیلی بالاتر از این حرف‌هاست. چون فوتبالی که آنها بازی کرده‌اند هیچ کدام از ما از خواب آن را هم نخواهیم دید. باز هم می‌گویم به خاطر این مسائل تاسف می‌خورم. آیا شورای سیاست گذاری صدا و سیما یک بار در این زمینه‌ها کار جدی انجام داده است؟ آنها فقط یک بیانیه دادند و هیچ گونه رسیدگی نشده و چون رسیدگی نکردند باز هم شاهد این گونه مسائل هستیم. اینها باید بدانند با این کارها من را بین مردم محبوب‌تر می‌کند. واقعا نمی‌دانم ترس صدا و سیما از چه چیزی است. آنها هر روز یک نوع رفتار را انجام می‌دهد و هر روز هم مخاطبان‌شان را بیشتر از دست می‌دهند.

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا از شورای نظارت بر صدا وسیما انتظار دارد به این مسئله ورود کند یا خیر؟ گفت: اصلا از آنها چنین انتظاری ندارم. همیشه روی پای خودم ایستاده‌ام و هیچ کس تا به حال کمکم نکرده است. فقط خداوند و عزیزانی که کنارم بوده‌اند به من کمک کرده‌اند. بگذارید خوشحال باشند که رکورد من شکسته می‌شود. شما فکر می‌کنید در برخی مسائل چرا مملکلت ما در جا می‌زند و پیشرفت نمی‌کنیم؟ این گونه حسادت‌ها در همه جا وجود دارد من به آن چیزهایی که خواسته‌ام و حتی فکرش را نمی‌کردم رسیده‌ام، این آقای که درباره من صحبت کرده باید جوابگو باشد و بداند علی دایی چگونه پولش را به دست آورده است. من مثل خیلی‌ها نیستم که پولم را در راه حرام خرج کنم، هر پولی درآورده‌ام برایش زحمت کشیدم و عرق ریختم تا به این جا رسیده‌ام، در این مملکت نه به کسی بدهکار هستم و کسی هم نمی‌تواند بگوید یک ریال من را علی دایی گرفته و نداده است. همیشه سرم بالاست چون هیچ وقت وام نگرفتم و هیچ کار خلافی انجام نداده‌ام واقعا خنده‌ام می‌گیرد از این که صدا و سیما دایم علیه من تبلیغ می‌کند. طی چند سال اخیر آنها با تمام ظرفیت‌شان با استفاده از برخی هنرپیشه‌ها و یا سیاهی لشکرها سعی کردند برای من پاپوش درست کنند تا جایگاه من در بین مردم خراب شود. اما کارهای اینها باعث می‌شود جایگاه من در بین مردم محکم تر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر این برنامه تلویزیونی از صدا و سیما شکایت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: نه اقدام قضایی نمی‌کنم، اگر بحث اقدام قضایی است قوه قضاییه باید به موضوع ورود کند و کسانی که در صدا و سیما می‌گویند که کارچاقکن‌ها را می‌شناسند را معرفی و با آنها برخورد کند. همین چیزهای کوچک خیلی می‌تواند به سالم سازی جامعه ما کمک کند. در زمانی که همه مردم ما از فساد گریزان و ناراحت هستند و کمر خیلی‌ها را فساد شکسته بهتر است سالم سازی را شروع کنیم. ان‌شاءلله قوه قضاییه این مورد را بررسی کند و شورای سیاست گذاری صدا و سیما هم شعار ندهد و عمل کند تا مردم بدانند کسانی که فساد را در صدا و سیما رواج و آموزش می‌دهند چه کسانی هستند. ان‌شاءالله مملکت ما روزی عاری از فساد و این گونه  افراد باشد. من فقط زندگیم را می‌کنم و با کسی کاری ندارم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار