کد خبر: ۸۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
جهان فوتبال ۱۰ رکورد مهم دارد که دست یافتن به برخی از آنها امکان پذیر است اما شکستن دیگر رکوردها بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، بازی‌های ملی در روزهای فیفا باعث شد کریستیانو رونالدو به رکورد ۷۰۰ گل (ملی و باشگاهی) برسد. همچنین سرخیو راموس به رکورد ۱۶۸ بازی با تیم ملی اسپانیا رسید و از ایکر کاسیاس عبور کرد. آمارهای فوق العاده‌ای محسوب می‌شوند اما هنوز رکوردهای بی نظیری نیز باقی ماندند. هشت رکورد باقی ماندند. برخی از آنها شکسته خواهند شد و دیگر رکوردها زمان زیادی می‌برد تا شکسته شوند.

 

بیشترین بازی‌های ملی: احمد حسن

راموس به رکورد ۱۶۸ بازی ملی رسید و در میان ۱۰ بازیکن برتر قرار گرفت اما بازیکنان زیادی پیش رویش هستند. هدف بعدی مدافع اسپانیایی رسیدن به رکورد جانلوئیجی بوفون است که برای تیم ملی ایتالیا ۱۷۶ بار به میدان رفت. احمد حسن مصری بیشترین بازی‌های ملی را به نام خود ثبت کرده است. او با پیراهن مصر ۱۸۴ بار به زمین رفت. راموس و رونالدو که ۱۶۲ بازی ملی دارد می‌توانند به این رکورد دست یابند. با توجه به سنی که هر دو بازیکن دارند کار ساده‌ای نخواهد بود اما تیم‌های ملی اسپانیا و پرتغال در مرحله نهایی همه رقابت‌ها حضور دارند و به همین خاطر امکانش هست.

 

بیشترین بازی‌های ملی و باشگاهی: پیتر شیلتون

پیتر شیلتون بازیکنی است که بیشترین بازی‌های رسمی را به نام خود ثبت کرده است. دروازه‌بان انگلیسی در دیدارهای ملی و باشگاهی ۱۳۹۰ بار به میدان رفته است. روجریو سنی و ژاویارناندس به ترتیب رکورد ۱۲۴۱ بازی و ۱۱۱۴ دیدار را به ثبت رساندند. رسیدن به رکورد شیلتون خیلی بعید به نظر می‌رسد.

 

بیشترین گل در یک جام جهانی: ژوست فونتن

یکی دیگر از رکوردهای دست نیافتنی متعلق به فونتن است. بازیکن فرانسوی در جام جهانی ۱۹۵۸ توانست ۱۳ گل به ثمر برساند. بهترین رکورد پس از فونتن به رونالدو نازاریو تعلق دارد که در جام جهانی ۲۰۰۲ توانست هشت گل به ثمر برساند. در مجموع جام‌های جهانی میروسلاو کلوزه بهترین گلزن محسوب می‌شود. بازیکن آلمانی ۱۶ گل به ثمر رسانده است. رسیدن به رکورد کلوزه آسان‌تر از فونتن است. به نظر نمی‌رسد رونالدو یا لیونل مسی هم به تعداد گل‌های بازیکن آلمانی برسند چون مهاجم پرتغالی هفت بار گلزنی کرده و مسی تنها شش گل به ثمر رسانده است. جام جهانی قطر هم آخرین فرصت هر دو بازیکن برای گلزنی است.

 

بیشترین گل در تاریخ: یوزف بیسکان

رونالدو برابر اوکراین هفتصدمین گلش را به ثمر رساند و اکنون با صدر این فهرست پنج پله فاصله دارد. گرد مولر (۷۳۵ گل)، فرانس پوشکاش (۷۴۶ گل)، پله (۷۶۷ گل)، روماریو (۷۷۲ گل) و یوزف بیسکان (۸۰۵ گل) به ترتیب در جایگاه های پنجم تا اول قرار دارند. مسی با ۶۶۸ گل پشت سر رونالدو دیده می‌شود. رسیدن به رکورد بیسکان آسان نیست اما دو ستاره پرتغالی و آرژانتینی امیدوارند به آن دست یابند.

 

بیشترین گل ملی: علی دایی

رکورد دیگری که رونالدو به آن نزدیک است، تعداد گل‌های ملی است. مهاجم پرتغالی تاکنون برای کشورش ۹۵ گل به ثمر رسانده است و با علی دایی (۱۰۹ گل) ۱۴ گل فاصله دارد. مسی با ۶۸ گل ملی فاصله زیادی دارد. نیمار با به ثمر رساندن ۶۰ گل و داشتن ۲۷ سال به نظر می‌رسد می‌تواند به آن دست یابد.

 

بیشترین گل در لیگ قهرمانان اروپا: کریستیانو رونالدو

آماری که در نهایت به نام رونالدو یا مسی به ثبت خواهد رسید و بعید به نظر می‌رسد برای بازیکن دیگری دست یافتنی باشد. در حال حاضر مهاجم پرتغالی بالاتر است و ۱۵ گل بیش از ستاره آرژانتینی به ثمر رسانده است (۱۲۷ به ۱۱۲). رائول گونسالس در فاصله ۴۱ گل از مسی و ۵۶ گل از رونالدو قرار دارد. جایگاه چهارم برای کریم بنزماست که نصف رونالدو گل به ثمر رسانده است.

 

بیشترین گل در یک سال: مسی

بازیکن بارسلونا در سال ۲۰۱۲ توانست ۹۰ گل به ثمر برساند. او از رکورد مولر در سال ۱۹۷۲ پیشی گرفت و پنج گل بیشتر به ثمر رساند. مسی همچنین بهترین گلزن در یک فصل با ۸۲ گل محسوب می‌شود. ستاره آرژنتینی چنین رکوردی را در فصل ۱۲-۲۰۱۱ به ثبت رساند. پیش از این پله با هفت گل کمتر (۵۸-۱۹۵۷) بهترین آمار را به خود اختصاص داده بود.

 

بیشترین عنوان قهرمانی در اروپا: پاکو خنتو

پاکو خنتو با شش قهرمانی به همراه رئال مادرید در صدر فهرست قرار دارد. دی استفانو، ریال، ساراگا، مارکوس آلونسو، لسمس، خوانیتو آلونسو، سانتی استبان، ماتئوس، مالدینی، کاستاکورتا و رونالدو با پنج قهرمانی در رتبه بعدی قرار دارند. از میان همه این بازیکنان تنها رونالدو است که در حال بازی کردن است و به رسیدن به رکورد خنتو خیلی نزدیک است. مسی، پیکه، راموس، مارسلو، واران، کروس، بنزما، کارواخال، ایسکو، ناچو، مودریچ، کاسمیرو و بیل چهار قهرمانی را در لیگ قهرمانان تجربه کردند.

 

بیشترین عنوان در جام جهانی: پله

مهاجم برزیلی توانست در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ سه بار فاتح جام جهانی شود. اکنون برای ستارگانی همچون مسی یا رونالدو فتح یک جام هم سخت است. بازیکنان برزیلی و ایتالیایی زیادی بودند که دو قهرمانی در جام جهانی را تجربه کردند.

 

یازدهمین رکورد به عناوین فردی برمی‌گردد که مسی و رونالدو برابر هستند. هر دو بازیکن پنج توپ طلا برده‌اند. مهاجم آرژانتینی فصل پیش توانست ششمین کفش طلای خود را ببرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار