کد خبر: ۸۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر کوخرد درشهرستان بستک را لرزاند. مراکز درمانی بستک و بندرلنگه به حالت آماده باش درآمدند براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و مختصات جغرافیایی ۲۷.۰۵ شمالی و ۵۴.۹۷ شرقی به وقوع پیوست.

زلزله ۵.۶ ریشتری کوخرد را لرزاند

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر کوخرد درشهرستان بستک را لرزاند.

براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران  این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و مختصات جغرافیایی ۲۷.۰۵ شمالی و ۵۴.۹۷ شرقی به وقوع پیوست.

علیرضا صفا ایسینی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارت‌های احتمالی به منطقه اعزام شده اند.

فاطمه نوروزیان بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هیچگونه گزارشی مبنی بر بروز خسارت جسمی در خود کوخرد اعلام نشده است.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه اطراف شهر کوخرد با خطر بیشتری روبرو هستند تیم تجسسی برای بررسی این مناطق نیز اعزام شده است.

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی استان هرمزگان ابراز داشت: در حال حاظر جلسه مدیریت بحران در دانشگاه علوم‌پزشکی در حال انجام است.

نوروزیان گفت: پس از برگزاری جلسه مدیریت بحران اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد.

 

ترک خوردگی دیوارها در بندر لنگه/ زلزله کوخرد در منطقه کوهستانی بوده است

علی برنطین، مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان درباره زلزله ۵.۶ دهم ریشتری کوخرد افزود: این زلزله در بندر عباس، رویدر و بستک احساس شده و به محض اعلام تیم‌های ارزیابی از بندر خمیر، بندر عباس، بستک و بندر لنگه به مناطق اعزام شده اند تا وضعیت را بررسی کنند، ولی هنوز همکاران ما به مناطق نرسیده اند و به محض اعلام گزارش خسارات احتمالی را اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان تاکید کرد: روستاهای اطراف مرکز زمین لرزه از سوی تیم‌های ارزیاب بررسی شدند و طبق تماس با دهیاران خوشبختانه تا این لحظه خبری مبنی بر خسارت جانی گزارش نشده است.

او گفت: کانون زلزله در منطقه کوهستانی و بدون جمعیت بوده  و طبق اعلام تیم‌های ارزیاب و بررسی کامل همه روستاهای متاثر، فقط در شهرستان بندر لنگه دو روستای کونه و پدل دیوارهای چند منزل ترک جزیی برداشته‌اند.

برنطین  تصریح کرد: نیروهای هلال احمر در حالت آماده باش به سر می برند بنا براین از مردم می خواهیم  خونسردی خود را حفظ کرده و در مکان های امن قرار بگیرند.

 فرماندار شهرستان بستک گفت: جلسه ای فوری در محل فرمانداری برگزار و تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

او تصریح کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت یا آسیب دیدگی در منطقه گزارش نشده است.

تصاویری از ریزش کوه در منطقه پدل و لمزان بدنبال زمین لرزه ۵.۶ ریشتری کوخرد بستک

زلزله ۵.۶ ریشتری کوخرد را لرزاند/ اعزام تیم های ارزیاب به منطقه/ خسارتی از زمین لرزه گزارش نشده است+ فیلم

خلیل دیمر دهیار کوخرد درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، گفت: خوشبختانه زلزله خسارتی نداشت.

او افزود: برق،آب، تلفن و شبکه تلفن همراه در کوخرد وصل است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بخشدار کوخرد بیان کرد: زلزله در کوه های اطراف این منطقه رخ داده و خسارتی متوجه منازل مردم نشده است، اما گرد و خاک ناشی از ریزش کوه‌ در اطراف دیده می‌شود.


بیشتر بخوانید: بخش رویدر دوبار لرزید/ زلزله خسارتی نداشته است 


کوخرد در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.

برچسب ها: زلزله ، کوخرد ، هرمزگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار