کد خبر: ۸۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
داستان خلیفه خودخوانده داعش با مرگش پایان یافت
اداره اطلاعات عراق درباره کشف مخفیگاه سرکرده گروه تروریستی داعش اعلام کرد که حضور او در ادلب غافلگیر کننده بوده است.بنا بر خبرهای منتشر شده نیروهای ویژه دلتافورس قبل از حمله زمینی به خانه محل استقرار البغدادی عملیات هوایی خود را با استفاده از جنگنده و پهپاد در منطقه باریشا در شمال غرب سوریه انجام داده و سپس بوسیله بالگرد نیروهای خود را به زمین نشاندند.
آخرین اخبار از جزئیات و محل کشته شدن ابوبکر البغدادی + فیلم

امروز با توئیت ترامپ با این مضمون که اتفاق بزرگی افتاده است خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی به تیتر نخست همه رسانه های دنیا تبدیل شد و آنان از کشته شدن خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش خبر دادند.

بنا بر خبرهای منتشر شده نیروهای ویژه دلتافورس قبل از حمله زمینی به خانه محل استقرار البغدادی عملیات هوایی خود را با استفاده از جنگنده و پهپاد در منطقه باریشا در شمال غرب سوریه انجام داده و سپس بوسیله بالگرد نیروهای خود را به زمین نشاندند.

 نخیستین بارکانال تلگرامی توئیت پرس، گزارش داد:  خانواده بغدادی در حال فرار به سوی ترکیه مورد هدف قرار گرفته و بغدادی نیز در محل اختفا، خود را منفجر کرده است.

 خبرگزاری انگلیسی رویترز هم در گزارشی نوشت: منابع اطلاعاتی عراق در سوریه مرگ البغدادی را تایید کردند. دو منبع امنیتی عراق به رویترز گفتند تیم اطلاعاتی ما تایید می‌کند که البغدادی همراه با بادیگاردهایش در ادلب و در محل اختفای خود در حالی که تلاش داشته همراه با خانواده خود به سوی مرزهای ترکیه برود، کشته شده است.

نیوزویک نیز نوشت: ترامپ از یک هفته قبل دستور عملیات علیه ابوبکر البغدادی را صادر کرده بود. یکی از مقامات پنتاگون اعلام کرد عملیات فوق سری بوده که بوسیله بالگرد نیروهای ویژه علیه بغدادی در شمال غرب ادلب وارد عملیات شدند. وی تاکید کرد منتطر جواب آزمایش دی ان ای هستند و کاخ سفید اطمینان دارد ابوبکر بغدادی را کشته‌اند. نیروی ویژه دلتا شنبه شب دستور حمله را دریافت کرد. محل اختفای بغدادی مدتها تحت مانیتور پهپادی بود. قرار بود ساعت 9 صبح به وقت واشنگتن ترامپ خبر مرگ البغدادی را اعلام کند.

رسانه اسرائیلی جروزالم پست نیز در گزارشی کاملتر درباره عملیات شبانه آمریکا علیه ابوبکر البغدادی در شمال غرب سوریه می نویسد: حمله شبانه، نیروهای ویژه و یک هدف بسیار با ارزش؛ هویت شناسی آن را با مشکل مواجه می‌کند.  مردم محلی می‌گویند 6 بالگرد را دیدند که دو بالگرد به زمین نشسته و سایر بالگردها به تعقیب «کاروان ماشینی در حال فرار» پرداختند.

این گزارش می افزاید: برخورد تن به تن شده و طرفین دست به تبادل آتش زدند. سپس انفجار دیده و شنیده شد و عملیات یک ساعتی طول کشید و جنگنده‌ها نیز چندین موشک پرتاب کردند.

جروزالم پست  ادامه داد: هواپیماهای بدون سرنشین به بالای منطقه مجددا اعزام شده و چرخیدند. بالگردها از ترکیه وارد سوریه شدند. به خاطر همین مردم ترکیه نمی دانستند که این حمله ترکیه به سوریه است یا حمله نیروهای متحد غرب و ائتلاف ضد داعش!

در همین راستا برخی دیگر از منابع می‌گویند 12 بالگرد بودند که دو بالگرد به زمین نشستند. برخی دیگر 8 فروند بالگرد را ذکر کرده‌اند. ترامپ نیز ساعت 3:23 صبح توئیت کرد که حادثه خیلی بزرگی رخ داد. ساعت 9 صبح به وقت واشنگتن و پس از آزمایش دی ان ای خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی داده شد.

«ثث فرانتزمن» در جروزالم پست ادامه داد: گفته می‌شود ابوبکر البغدادی تنها هدف عملیات نبوده، بلکه دو همسر وی نیز مورد هدف بودند که کشته شده و بغدادی با کمبرند انفجاری خود را کشته است.

نیروهای امنیتی سوریه ساعت 7 صبح خبر را به ایران رساندند و نیروهای امنیتی عراقی ساعت 7 و نیم صبح مطلع شدند. ظاهرا آمریکا فقط به ترکیه و آنهم بعد از عملیات، آنکارا را در جریان قرار داده بود.

در همین حال خبرگزاری آناتولی ترکیه از همکاری اطلاعاتی این کشور با آمریکا در این عملیات خبر دادند و اعلام کردند عملیات توسط ۸ بالگرد و دو هواپیمای مسیر یاب صورت گرفت و در جریان آن ۷ تن از جمله یک کودک و سه زن کشته شدند.

همچنین تلویزیون رسمی عراق با اعلام جزئیاتی از عملیات تاکید کرد که سازمان اطلاعات عراق در کشف محل اختفای ابوبکر البغدادی سهیم بوده است.

مسئولی عالی رتبه در اداره اطلاعات عراق اعلام کرد: بازداشت یک مرد و زن عراقی که از افراد نزدیک به البغدادی بوده‌اند، باعث شد نیرو‌های عراقی از محل اختفای او آگاه شوند و اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیار ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا قرار دهند.

خبرنگار المیادین نیز در خصوص این عملیات گفت: اداره اطلاعات عراق تاکید می‌کند که البغدادی همواره در محدوده الباغوز و هجین در آمد و شد بوده و حضور وی در ادلب غافلگیر کننده بوده است. این مسئله نشان دهنده این است که ترویست‌های باقی مانده در ادلب فعال بوده و می‌توانسته‌اند از بغدادی حمایت کنند.

این خبرنگار به نقل از منابعی امنیتی افزود: دستگاه اطلاعاتی عراق با استفاده از چندین نفر توانستند به دایره تروریست‌های داعش نفوذ کنند.

تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق نیز اعلام کرد که عراق نقش مهمی در پایان دادن به حضور تروریست‌های داعش ایفا کرد.

در همین حال یک مقام بلندپایه پنتاگون مدعی شد جسد ابوبکر بغدادی در اختیار نیرو‌های آمریکایی است و آزمایش DNA هویت او را ثابت کرده است.

منابعی به المیادین اعلام کردند که بر اساس ارزیابی‌های امنیتی ابوعبدالرحمن الجزراوی و ابوعثمان الفرنسی نامزد‌های احتمالی برای جانشینی ابوبکر بغدادی هستند.

هفت جسد دیگر در محل کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در استان ادلب سوریه کشف شد. گفته می‌شود هشت فروند بالگرد و دو هواپیمای بدون سرنشین در عملیات نظامی منجر به کشته شدن بغدادی مشارکت داشته اند.

در ادامه فیلمی از محل کشته شدن ابوبکر البغدادی را مشاهده می کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار