کد خبر: ۸۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
خیابان پتالینگ یکی از خیابان های شلوغ و پر هیاهوییست که در تور مالزی میتوان در انجا خرید های خوبی داشت و حسابی گشت و گذار کرد .

بهترین جاها برای گشت و گذار در  مالزی

خیابان پتالینگ

خیابان پتالینگ یکی از خیابان های شلوغ و پر هیاهوییست که در تور مالزی میتوان در انجا خرید های خوبی داشت و حسابی گشت و گذار کرد .این خیابان به قلب کوالا مشهور شده است و با پیاده روی در ان تمامی مغازه ها کافه های پر زرقو  وبرق و پیاده روی رنگی رنگی و نور پردازی های شبانه و چراغانی های خیابانی برایتان جلب وتجه میکند .در این خیابان میتوانید خوراکی های خوشمزه ای را که تاکنون نه اسمش را شنیده بودید و نه طعمش را امتحان کرده بودید بخرید و شکم گردی کنید .خرت و پرت های مایحتاج سفرتان را دراین خیابان میتوانید با قیمت ارزان تر از همه جا پیدا و تهیه کنید .اکسسوری های مربوط به گوشی و  تبلت ها ، دوربین ها و سایر قطعات الکترونیکی را در پتالینگ میتوان خرید .از غذاخوری های کوچ خیابانی که در کوچه های دو طرف خیابان وجود دارند دیدن کنید و غذاهای جدید را مانند مرغ و ماهی و پلو به سبک مالایایی با طعم های مختلف را سفارش دهید .

مسجد سلطان صلاح الدین

به گزارش سفر باتو ، نام دیگر این مسجد مسجد شاه علم و مسجد آبی نیز میباشد .این مسجد نمونه معماری بارز و باشکوه در دوران سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه میباشد که امروزه بزرگترین مسجد کشور مالزی به شمار میرود . دارای مناره های بزرگی در چهار طرف است که همه روزه در ان مراسم نماز برپا میشود . و سالانه میلیونها نفر در ان نماز میگزارند . این بنای تقریبا پنجاه ساله ساختش در حدود چهارده سال به طول انجامید و معماران و طراحان بسیاری در ان وقت گذاشتند .کاشی کاری ها و گنبد خیره کننده این مسجد بسیار تحین برانگیز بوده و همگی از نبوغ و خلاقیت معماران با ذوق آن حکایت دارد .

تفریح در پارک آبی سان وی لاگون

پارک آبی سان وی لاگون بزرگترین و مشهور ترین پارک آبی مالزی در تور مالزی میباشد .در این مجموعه ی بینظیر هر انچه از تفریحان آبی انتظار داشته باشید فراهم گردیده به طوری که ساعت ها در ان میتوان مشغول بازی و استفاده از دستگاه های مهیج آن شد .

امکانات این پارک هم برای کودکان هم نوجوانان و هم برای بزرگسالان متنوع بوده و به همین دلیل است که در اخر هفته ها بسیار شلوغ میشود .زیرا گزینه خوبی برای تفریح خانواده هاییست که به همراه فرزندان خود سفر کرده اند .

خوشبختانه سان وی لاگون در قسمت مرکزی کوالا واقع شده و به راحتی با تاکسی ، ون و یا اتوبوس میتوان به انجا رسید .بازای های متنوع ، ان را از حالت صرفا پارک آبی بودن خارج کرده و مانند یک مجموعه تفریحی بزرگ که ترکیبی ز شهربازیو پارک ابی ست میتوان به ان نگاه کرد .تمامی دستگاه ها در این مجموعه با بهره گیری از بهترین متریال و به روز ترین استاندارد های روز دنیا ساخته شده  وداخلش پل معلقی نیز برای پیاده روی و تماشای مناظر مهیج پارک قرار  داده اند .

از دیگر بخش های سان وی لاگون میتوان به پارک وحشت ، باغ وحش ، سینما وکافه ، رستوران های درجه یک و چند فروشگاه وسایل ورزش های ابی اشاره کرد .برای رفتن به پارک آبی بهتر است صبح یکی از روز های وسط هفته از اقامتتان را در مالزی اختصاص دهید تا هم بتوانید از تمامی وسایل استفاده کنید  و هم با ازدحام مواجه نشوید .

بازدید از غار میمون ها

این مکان مقدس یکی از اماکن مهم هنذو های دنیا ست که بسیار مورد احترام انها میباشد و از مکان ها و زیارتگا هاهی مهم تاریخی شان به شمار میرود . در ورود با پله های فراوانی برخورد میکنید که پس از بالا رفتن از انها به مجسمه عظیم الجثه ای از خدایان هندو خواهید رسید . سپس چند معبد را در پیش روی خواهید داتش که این معابد توسط کاوشگر امریکایی پیداشد و هر سالله در مراسم و اعیاد و جشن های خود در این ماکن مقدس جمع میشوند و به مراسم مذهبی میپردازند .

 

بندر دیکسون

یکی از سواحل معروف مالزی که در قسمت جنوبی کوالا قرار گرفته بندر دیکسون میباشد .در این بندر به خاطر وجد اب و هوای معتدل تر خانه ها ی بسیاری ساخته شده و در ان امکانات توریستی خوبی فراهم گردیده است .از اینرو در سال های اخیر رستوران های خوب و کافه های ساحلی متنوعی در ان احداث کرده اند و میتوان علاوه بر تفریحات آبی مانند قایق سواری های متنوع و اسکی روی آب و جت اسکی پاراسیلسنگ و .. در رستوران های بندر بهترین و تازه ترین غذاهای دریایی و بین امللی را با خیال راحت سفارش داد .موقعیت این بندر بعد از ساحل باکان لالانگ قرار دارد .عکاسی در هنگام غروب و طلوع خورشید یکی از بهترین تفریحات توریست ها و عکاسانیست که به این منطقه می ایند .

از صبح تا شب در بوکیت بینتانگ

بوکیت بیتانگ در اصل مهم ترین خیابان و شلوغ ترین خیابانیست که در کوالا میتوان در هرساعتی از روز افاراد بسیاری از توریست ها و مسافان را مشاهده کرد که در انجا یا مشغول گردش هستند یا در غذاخوری ها و رستوران کافه های انجا مشغول خوردن غذا میباشند و یا در مراکز خرید به خریدو گردش مشغولند .این خیابان در تقاطع خیابان سلطان اسماعیل بسیار شلوغ  پر از گردشگر میشود . وجود مراکز خرید مدرن متفاوت و متنوع با هر سلیقه و با هر توان مالی یکی از مهم ترین دلایل شلوغی این خیابان میباشد . همچنین در بخش شرقی این خیابان میتوان کافه های لوکس و شیکی را برای داشتن اوقاتی ارام و تجربه کردن غذاهای محلی و نوشیدنی های خنک داشت .

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: