کد خبر: ۸۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
امروز در مجلس ارائه می‌شود
حاجی دلیگانی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی می‌گوید طرح سه فوریتی به نام طرح توقف افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۸ دیروز در مجلس تهیه، امضا و تحویل هیئت‌رئیسه شد.

به گزارش سایت خبری راه دانا؛ بعد از افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن از سوی دولت، تعدادی از نمایندگان اصولگرای مجلس با این افزایش ناگهانی قیمت مخالفت کرده و در همین راستا دیروز رایزنی‌هایی در مجلس برای توقف افزایش قیمت صورت گرفت.
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در همین رابطه اظهار داشت: با توجه به زمان و نحوه افزایش قیمت بنزین در کشور که عموماً وضعیت زندگی مردم به‌ویژه شرایط اقتصادی آنها را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد طرح سه فوریتی به نام طرح بازگشت قیمت عرضه بنزین به قبل از جمعه 24 آبان ۹۸ امروز در مجلس تهیه، امضا و تحویل هیئت‌رئیسه شد.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی ممکن است آثار و تبعات جبران‌ناپذیری بر روی زندگی مردم بگذارد عنوان کرد: این سه فوریت از سوی هیئت‌رئیسه اعلام وصول شده و فردا در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: در این طرح وزارت نفت مکلف شده است که قیمت عرضه بنزین در سراسر کشور در جایگاه‌های سوخت به قیمت قبل از اجرای این طرح یعنی جمعه 24 آبان‌ماه بازگردد.
این نماینده اصولگرا با بیان اینکه بیش از 60 نفر از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده‌اند تصریح کرد: در این طرح وارد سهمیه‌بندی و مواردی از این دست نشده است اما درخواست این نمایندگان توقف افزایش قیمت بوده تا بتوان در زمان مناسب‌تر و با کارشناسی بیشتر تصمیمی ‌برای بنزین لحاظ کرد.
حاجی دلیگانی در ادامه گفت: این طرح ‌ترمز کاملی برای این افزایش قیمت خواهد بود و برنامه‌های بعدی برای بنزین با جلسات کارشناسی خواهد بود و امیدواریم شرایط قیمت بنزین به قبل از 24 آبان ماه بازگردد.
متن طرح به شرح زیر است:
مقدمه (دلایل توجیهی)
نظر به اینکه تصمیم اخیر دولت برای افزایش قیمت بنزین در روز جمعه 24/8/98 از جهات مختلفی دارای ‌اشکال است و آثار و تبعات اقتصادی آن بر زندگی مردم پیش‌بینی نشده است، لذا طرح سه فوریتی برای توقف اجرای آن ارائه می‌گردد.
موضوع طرح:
ماده واحده: وزارت نفت مکلف است از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون قیمت عرضه بنزین را در جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور به قیمت قبل از تاریخ 24/8/98 برگرداند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار