کد خبر: ۸۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
آجیل و انواع آن یک انتخاب سالم برای حفظ سلامت است و بنا به بسیاری از مطالعات بالینی جدید، اضافه کردن روزانه 30 گرم آجیل به رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 30 درصد کاهش می دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  بهترین گزینه های آجیل که ارتقا دهنده سلامت قلب هستند، معرفی شده اند:

بادام؛ کاهنده کلسترول: اضافه کردن بادام به رژیم غذایی منجر به کاهش سطوح کلسترول ال دی ال یا کلسترول بد می شود و از تشکیل پلاک در عروق و خطر ابتلا به حمله قلبی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند. مطالعات بالینی نشان می دهد که مصرف بادام همچنین خطر ابتلا به مقاومت به انسولین و دیابت را نیز کاهش می دهد و منجر به بهبود حساسیت به انسولین می شود. علاوه بر این، مصرف بادام راهی برای کاهش وزن است. در یک مطالعه نشان داده شد که اضافه کردن 84 گرم یا حدود سه اونس بادام روزانه به رژیم غذایی، منجر به کاهش 14 درصدی دور کمر می شود و از چاقی شکمی نیز می کاهد. بین مصرف بادام و کاهش التهاب بدن نیز رابطه مستقیم وجود دارد.

پسته؛ کاهنده فشار خون: اضافه کردن این آجیل به رژیم غذایی دارای مزایای بالقوه برای قلب است. در افراد مبتلا به دیابت، مصرف پسته باعث کاهش کلسترول تام و کلسترول ال دی ال یعنی دو فاکتور خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود. مصرف روزانه 6 تا 10 گرم پسته با بهبود سرعت پاسخ قلب به استرس، کاهش فشار خون، و بهبود عملکرد قلب می شود.

گردو؛ محافظ سلامت عروق: گردو حاوی غلظت بالایی از چربی های سالم است و 47 درصد آن از اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل شده است. یک نوع اسید چرب اشباع نشده در گردو یعنی اسید آلفا لینولئیک به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند و نشان داده شده که منجر به کاهش تجمع پلاک در عروق کرونر می شود. خوردن مغز گردو همچنین باعث بهبود سطح کلسترول و عملکرد شریان های کوچک و عروق در بدن می شود. افرادی که روزانه 43 گرم گردو مصرف می کنند، شاهد کاهش میزان کلسترول تام و ال دی ال هستند. علاوه بر این، مصرف گردو سطح آپولیپوپروتئینBکه یک عامل ژنتیکی قوی برای ابتلا به بیماری عروق کرونر است را کاهش می دهد.

بادام زمینی: بسیاری از مطالعات حاکی از آنند که مصرف بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 34 درصد کاهش می دهد. خوردن روزانه 28 گرم از این آجیل در مبتلایان به دیابت، و یا 16 گرم کره بادام زمینی برای 5 بار در هفته، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 44 درصد کاهش می دهد. بسیاری از مردم به نوع خاصی آجیل حساسیت دارند به ویژه بادام زمینی. هنگامی که حساسیت شخصی به آجیل خاصی مشخص شد، باید درباره مصرف آن دقت بیشتری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار