کد خبر: ۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه احتمالا تولید عسل طی سال‌جاری با کاهش همراه است، گفت: زنبورداران از داروهای متفرقه برای درمان زنبورها استفاده نکنند.
به گزارش تجارت آنلاين، حسن  رکنی در گفتگو با مهر در مورد استفاده زنبورداران  از داروهای قاچاق و آسیب زنبورها اظهار داشت: هر زمانی که دقت نظر اعمال نشود، ممکن است به موجود زنده آسیب برسد. در این میان، طبیعتا مراکز مجاز برای عرضه دارو وجود دارد و تنها ارزانی محصول ملاک استفاده از آن‌ها نیست.

وی اضافه کرد: معمولا مواردی از این قبیل برای افرادی که پرورش دهنده با تجربه‌ای هستند، کمتر پیش می‌آید.

معاون وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه به زنبورداران توصیه نمی‌کنیم از داروهای متفرقه استفاده کنند، گفت: اگر تامین دارو از جای مطمئنی صورت بگیرد، مشکلی پیش نخواهد آمد.

رکنی با بیان اینکه ما داروهای بسیاری در داخل کشور داریم، افزود: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های دارویی حتی در بخش داروهای گیاهی فعال شدند و فراورده‌های دارویی خوبی در این زمینه حاصل شده، گستردگی زیادی هم دارند و این داروها می‌توانند به طرق مختلف در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرند.

احتمال کاهش تولید عسل در کشور

معاون وزیر جهادکشاوزی در مورد میزان تولید عسل طی سال‌جاری نیز اظهار داشت: این امر در حال حاضر اصلا قابل جمع‌بندی نیست و ما نمی‌توانیم در مورد آمار سال‌جاری اظهار نظر کنیم اما با توجه به اینکه عسل نیز مانند سایر محصولات بخش کشاورزی تابعی از طبیعت، شرایط بارندگی و آب و هوایی است، احتمال می‌رود امسال به دلیل اینکه با خشک‌ سالی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته مواجه بودیم آسیب‌هایی دراین زمینه وجود داشته باشد.

رکنی با بیان اینکه در استان‌های فارس، خوزستان، همدان و لرستان آمارگیری مقدماتی به صورت موردی(در تعدادی از واحدها) انجام شده است، گفت: در این آمارگیری مقدماتی و موردی، کاهش تولیدی مشاهده نشد اما احتمالا در کل تولید کشور ما با کاهش مواجه خواهیم بود ضمن اینکه اظهار نظر قطعی زمانی ممکن خواهد بود که سال‌جاری را طی و بحث آمار را کامل کنیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی، میزان تولید عسل طی سال گذشته را حدود ۷۴ هزار تن و بیشتر از سال ۹۱ عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون شرایط تولیدمان به گونه‌ای است که زنبورداران نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، آموزش‌های جدید می‌بینند، سعی دارند از ملکه‌های بهتری استفاده کنندو غیره؛  بنابراین خود آنان نیز تلاش می‌کنند که استحصال عسل فراوان‌تری داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار