کد خبر: ۸۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
افزایش حقوق از مهر ۹۸ اعمال می‌شود
معاون برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، درباره زمان اعمال این نظام و افزایش حقوق فرهنگیان توضیح داد.

اعلام جزئیات اجرای طرح رتبه بندی و افزایش حقوق معلمان

طرح «رتبه بندی فرهنگیان» بعد از حدود یکسالی توقف در ایستگاه دولت سرانجام روز گذشته در جلسه هیئت دولت مصوب شد.

هیئت وزیران در جلسه روز یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، نظام رتبه بندی معلمان را با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه تصویب کرد.

براساس این مصوبه، معلمان در پنج رتبه، طبقه‌بندی می‌شوند و عوامل امتیاز آور برای ارتقای رتبه بر مبنای تحصیلات مهارت و توانایی ها، دوره های آموزشی، سنوات خدمت و تجربه مربوط محاسبه می‌شود؛ دولت همچنین مبلغ ۲۰ هزار میلیارد برای اجرای این طرح تخصیص داد.

به دنبال این موضوع محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: « در اجرای وعده رئیس جمهور محترم و قولی که داده بودم طرح #رتبه‌بندی_معلمان امروز به تصویب هیات دولت وزیران رسید. انشالله عملیات اجرایی آن از هفته آینده آغاز شده و امتیاز‌های جدید از ابتدای مهر برای همه معلمان محاسبه، اعمال و پرداخت خواهد شد.»

آنگونه که محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش گفته است، عملیات اجرای رتبه‌بندی معلمان از هفته آینده آغاز می‌شود و معلمان در 5 طبقه جای می‌گیرند و حقوق آنها متناسب با رتبه‌های تعیین شده از 200 تا 700 هزار تومان افزایش می‌یابد.

در همین حال معاون برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، درباره زمان اعمال این نظام توضیح داد.

نظام رتبه‌بندی معلمان، طرحی است که پس از سال‌ها وقفه در آموزش و پرورش سرانجام به تصویب رسید؛ طرحی که به عنوان یکی از اولویت‌های سکانداران این وزارتخانه پررفت و آمد تبدیل شده بود و هدف آن به زعم آموزش و پرورشی‌ها توجه به صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان قلمداد شد و در نهایت سوم آذر دولت آیین نامه نظام رتبه‌بندی را تصویب کرد.

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش درباره طرح رتبه‌بندی معلمان  اظهار کرد: رتبه‌بندی دارای ۵ طبقه مشخص است که از حرفه‌ای تا عالی را دربرمی‌گیرد و فرهنگیان براساس سابقه خدمت، دوره‌های آموزشی، نمرات ارزشیابی و بررسی سه صلاحیت حرفه‌ای، عمومی و تخصصی که توسط کمیته‌هایی ارزشیابی شده است در این طبقات جای می‌گیرند.

او افزود: معلمان برای اجرای طرح گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند که مزایای غیرمستقیمی هم برای آن‌ها از جمله انتصاب پست‌های مدیریتی یا اعزام به خارج از کشور دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش درباره زمان اعمال تغییرات مبتنی بر طرح رتبه‌بندی گفت: از تاریخ اول مهر ۹۸ موارد اعتباری رتبه بندی را در احکام معلمان درج و معوقات آن‌ها را پرداخت می‌کنیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار