کد خبر: ۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
مدیرعامل مپنا:
مدیرعامل مپنا با اعلام اینکه مپنا امروز با ۹ هزار مگاوات نیروگاه در حال بهره‌برداری و ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌های سرمایه‌گذاری در دست احداث، بزرگ‌ترین تولیدکننده خصوصی برق کشور است، گفت: بی‌گمان در صنعت برق بی‌نیاز از خارج هستیم.
 به‌ گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛عباس علی‌آبادی در آیین آغاز بهره‌برداری از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر شهرستان رضوان شهر استان گیلان که با حضور معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر نیرو و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد،
 
اظهار داشت: بازده نیروگاه پره‌سر به‌دلیل شرایط ویژه و ساخت‌گاه آن، از سطح متوسط نیروگاه‌های کشور بالاتر است.

وی افزود: امروز صنعت برق یکی از صنایع پرافتخار کشور است و بی‌گمان در صنعت برق بی‌نیاز از خارج هستیم و به همت مدیران جمهوری اسلامی، صنعتی پایه‌گذاری شده است که می‌توانیم به ظرفیت‌های آن افتخار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته صنعت برق از نظر اقتصادی با مسایلی مواجه است که اجرای پروژه‌های نیروگاهی را با چالش‌هایی مواجه کرده است و اگر بتوانیم از منابع تحصیل‌شده درآمد برق، بودجه در اختیار این صنعت بگذاریم، سالانه حدود پنج میلیارد دلار از محل اجرای بخش بخار نیروگاه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: مپنا امروز با 9 هزار مگاوات نیروگاه در حال بهره‌برداری و 4500 مگاوات نیروگاه‌های سرمایه‌گذاری در دست احداث، بزرگ‌ترین تولیدکننده خصوصی برق کشور محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: