کد خبر: ۸۹۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
شاید خوش‌بین‌ترین هوادار استقلال هم تصور نمی‌کرد تیمی که در 5 بازی ابتدای فصل تنها سه امتیاز کسب کرده بود، پس از پایان هفته سیزدهم به صدر جدول صعود کند. آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان اما تیمی ساخته که تحسین کارشناسان را به‌دنبال داشته است.

استراماچونی از استقلال جدا می شود یا نه؟

شاید خوش‌بین‌ترین هوادار استقلال هم تصور نمی‌کرد تیمی که در 5 بازی ابتدای فصل تنها سه امتیاز کسب کرده بود، پس از پایان هفته سیزدهم به صدر جدول صعود کند. آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان اما  تیمی ساخته که تحسین کارشناسان را به‌دنبال داشته است.

اگر چه استقلال پس از سه سال به صدر جدول رسید، اما روز گذشته خبرهای تلخی منتشر شد که خوشایند هواداران این تیم نبود. استراماچونی روز گذشته به‌دلیل پرداخت نشدن مطالباتش استقلال را تمرین نداد و این کار را به دستیارانش سپرد. امروز (یکشنبه) هم استراماچونی به‌همراه دستیارانش در تمرین یک روز مانده به بازی با پیکان شرکت نکرد تا استقلال وارد بحران اساسی شود. گفته شده او عدم پرداخت پول از سوی باشگاه استقلال را به فیفا اطلاع داده است.

بر اساس آخرین گزارش ها آندره‌آ استراماچونی که روز گذشته به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش در تمرین با لباس شخصی حضور یافته و همه چیز را به دستیارانش سپرده بود، امروز (یکشنبه) در تمرین آبی‌پوشان شرکت نکرد.

تمرین امروز قرار بود از ساعت ۱۵:۳۰ در مجموعه انقلاب برگزار شود و گفته می‌شود علاوه بر استراماچونی، دستیاران او نیز در تمرین شرکت نکردند. این در حالی است که استقلال فردا در هفته چهاردهم باید به مصاف پیکان برود.

استراماچونی امروز هم در نشست خبری پیش از بازی با پیکان حاضر نشده بود.

امروز جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال هم در رابطه با پرداخت معوقات استراماچونی برگزار شده و طبق گفته امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال قرار شده فردا به حساب استراماچونی پول واریز شود.

آندره‌آ استراماچونی دیروز هم سر تمرین استقلال حاضر شد، ولی حاضر به تمرین دادن تیم نشد! سرمربی آبی‌پوشان به نشانه آنچه اعتراض نسبت به عدم دریافت طلبش مطرح کرده بود، در رختکن ماند و تیم را تمرین نداد. البته او دقایقی از تمرین را کنار زمین ایستاد و کار را تماشا کرد، ولی خودش لخت نشد. تمرینات طبق همان دستوری که آندره‌آ داده بود، جلو رفت و دستیاران سرمربی کار را همان طور که استراماچونی می‌خواست، جلو بردند. در همین رابطه، اما عصر دیروز یک منبع کاملاً موثق که در کار تجارت بوده و میان تهران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در رفت و آمد است، خبر بسیار مهم و در عین حال عجیبی را در اختیارمان گذاشت که کاملاً با قضیه قهر سرمربی استقلال در ارتباط است.

بوی قطر می‌آید

این منبع آگاه در رابطه با ماجرای استراماچونی و قهر او در تمرین روز گذشته به خبرورزشی گفت: فوتبال قطر به لحاظ باشگاهی پیشرفت کرده و قسمتی از این ترقی را مرهون همکاری با آکادمی باشگاه بارسلوناست. براساس این همکاری، اسپانیایی‌ها نقشه راهی برای فدراسیون فوتبال قطر از مدت‌ها قبل ترسیم کرده‌اند که بهتر است اساس کارهای تاکتیکی خود را در عرصه باشگاهی روی مربیانی بنا کنند که سن‌شان زیر ۵۰ سال باشد (دقیقاً مانند داستانی که در سال ۲۰۰۸ برای خود بارسلونا و گواردیولا رخ داد) روی همین اصل عده‌ای از اطرافیان تیم‌های حاضر در لیگ ستارگان قطر نتایج تیم‌های مطرح منطقه خاور میانه را رصد می‌کنند و برخی از مربیان جوانی که خوب نتیجه گرفته‌اند را زیر ذره‌بین گرفته و برای خود نشان می‌کنند تا در اولین فرصت از وجودشان استفاده کنند. طبق خبری که این شخص در اختیارمان گذاشت، از ۱۰ روز قبل مدیر یکی از تیم‌های شاغل در لیگ ستارگان قطر از طریق رفقای مشترک برای استراماچونی پیغام فرستاده و به او گفته‌اند اگر استقلال را رها کند، می‌تواند هدایت این تیم را برعهده گرفته و به جای تهران، در دوحه زندگی کند! ظاهراً پیشنهاد فوق حسابی وسوسه‌انگیز بوده و باعث شده این مربی هوایی شود. البته انصاف را باید رعایت کرد و گفت که استراماچونی نمی‌خواهد باشگاه را بابت همین پیشنهاد تحت فشار بگذارد، ولی به هر حال شرایط خاص قرارداد قطری‌ها و البته خوش‌حساب‌تر بودن آن‌ها در قیاس با تیم‌های ایرانی (به خاطر پول کلانی که دارند) باعث شده مرد ایتالیایی وسوسه شود، چون می‌داند اگر در قطر مربیگری کند، حداقل بابت دریافت سر موقع پولش به دردسر نمی‌افتد، ولی در عین حال شاگردانش استعداد بازیکنان ایرانی را ندارند.

با وجود همه این توضیحات، بعید می‌دانیم احتمال جدایی استراماچونی از استقلال و پیوستن او به لیگ ستارگان قطر در مقطع کنونی حداکثر بیشتر از ۲۰ درصد باشد.

خبرها نشان می دهد قرارداد باشگاه استقلال با استراماچونی محکم است. مدیران استقلال قرارداد حرفه‌ای و محکمی با سرمربی ایتالیایی خود بسته‌اند تا حداقل برای فصل آینده دغدغه آنچنانی نداشته باشند. در فصل نقل و انتقالات، مدیران باشگاه بیش از یک ماه با استراماچونی بر سر مفاد قرارداد مذاکره کردند تا منافع باشگاه استقلال نیز لحاظ شود. قرارداد استراماچونی دو ساله است و هیچ بند توافق یا مشروطی برای فصل آینده ندارد. مبلغ قرارداد برای هر فصل 550هزار دلار است که مجموع آن یک‌میلیون و 100‌هزار دلار برای دو فصل خواهد بود. این در حالی است که قرارداد شفر برای سال گذشته 900هزار دلار بود. ضمن اینکه قرارداد مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال نیز برای یک سال تقریباً 2‌میلیون یورو است. 

استراماچونی با استقلال به‌دلیل مسائل مالی و اینکه پولش دو ماه است پرداخت نشده، دچار مشکل شده است. اگر این موضوع را که قانون فیفا است فاکتور بگیریم، در صورتی که استراماچونی بخواهد بنا به دلایل دیگر قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند، باید خسارت باشگاه استقلال را تا پایان فصل بدهد. این موضوع در مورد استقلال هم صدق می‌کند.

با این حال استراماچونی در تازه‌ترین درخواست خود از باشگاه استقلال، خواهان کاهش قرارداد از 2 سال به یک فصل شده، درخواستی که بعید است باشگاه استقلال با آن موافقت کند. باید دید در نهایت با توجه به مشکلات مالی و قهرهای این مربی ایتالیایی، آیا چنین اتفاقی رخ می‌دهد یا خیر.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار