کد خبر: ۹۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
مهدی بن‌عطیه که سابقه همکاری با گواردیولا را دارد درباره خصوصیات اخلاقی این مربی و همچنین دانش فنی او صحبت کرد

مهدی بن‌عطیه که سابقه همکاری با گواردیولا را دارد درباره خصوصیات اخلاقی این مربی و همچنین دانش فنی او صحبت کرد

بن‌عطیه: گواردیولا به جنبه انسانی فوتبال کاری ندارد

مهدی بن‌عطیه در سال 2016 به بایرن مونیخ پیوست و زیر نظر پپ گواردیولا بازی کرد. این مدافع میانی جدیدترین بازیکنی است که به انتقاد از این مربی منچستر سیتی پرداخته است.

بن‌عطیه مراکشی می‌گوید: «این نظر من است و خیلی‌ها با من موافق هستند. گواردیولا کسی است که اهمیت زیادی به جنبه انسانی کارها نمی‌دهد. او می‌گوید به این خاطر این‌طور است که در گذشته ناامیدش کرده‌اند. او به من گفت: من تو را خریدم. من تو را می‌خواهم. تو این ویژگی و آن ویژگی را داری. من به این کار نیاز دارم. به تو این‌ها را یاد می‌دهم، تو این‌جایی که هر چه من می‌گویم انجام دهی اما ما قرار نیست دوستان هم باشیم.

من از رم آمده بودم که رودی گارسیا مربی‌اش بود. ما رفقای صمیمی نبودیم اما رابطه‌مان عالی بود. با گوییدولین در اودینزه هم همین بود. اما با پپ، نه.»

بن‌عطیه اما از جنبه فنی گواردیولا ستایش کرد: «او به شما نشان می‌دهد که چطور بدنتان را تنظیم کنید، و چطور توپ را کنترل کنید تا شانه‌هایتان به سمت جریان بازی قرار بگیرد. از نظر تاکتیکی، او همیشه به دنبال برتری در میانه میدان است. او می‌خواهد تیمش بازی‌سازی کند. من در دو سال با او هیچ استارت زدنی را تمرین نکردم. او احتمالا از نظر تاکتیکی بهترین مربی دنیا است. من 28 سال داشتم و دانش فوتبالی بسیاری داشتم، اما هر روز با او چیزهای جدیدی از فوتبال را کشف می‌کردم.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net


برچسب ها: پپ گواردیولا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار