کد خبر: ۹۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
پیتر براد شاو، منتقد گاردین پیش بینی خود از مدعیان جایزه گلدن گلوب امسال در بخش‌های اصلی این جوایز را منتشر کرد

پیتر براد شاو، منتقد گاردین پیش بینی خود از مدعیان جایزه گلدن گلوب امسال در بخش‌های اصلی این جوایز را منتشر کرد

پیشبینی منتقد گاردین از برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۰

یک منتقد گاردین مدعیان جوایز گلدن گلوب در بخش‌های اصلی این جوایز را منتشر کرده است. هفتاد و هفتمین دوره جوایز گلدن گلوب در تاریخ ۵ ژانویه (بامداد دوشنبه ۱۶ دی) برگزار و برگزیدگان خود را معرفی می‌کند.

بهترین فیلم درام

در بین نامزد‌های بخش درام امسال مدعیانی از جمله «مرد ایرلندی» اسکورسیزی، «داستان ازدواج» نوا بامباک و «دو پاپ» به کارگردانی فرناندو میرلس حضور دارند. دو مدعی دیگر این بخش «۱۹۱۷» سم مندس و فیلم پرفروش تاد فیلیپس، جوکر است. لیست خوبی به نظر می‌رسد بجز یک استثنا: به نظر «جوکر» چیزی نیست جز یک فیلم احمقانه، خشن و کم عمق که مبالغه‌های زیادی نیز نسبت به بازی واکین فینیکس در آن صورت گرفته است. ۱۹۱۷ بسیار فیلم تاثیرگذاری است و درام مافیایی اسکورسیزی هم بسیار ماهرانه ساخته شده است. در بین نامزد‌ها غیبت فیلم‌هایی مثل «زنان کوچک» و «حیات والا» حس می‌شود.

نامزدهای گلدن گلوب 2020,برندگان گلدن گلوب 2020
مرد ایرلندی نامزد بهترین فیلم درام

بهترین فیلم درام: داستان ازدواج
مدعی دوم: مرد ایرلندی
میتوانست نامزد باشد: زنان کوچک

بهترین فیلم کمدی یا موزیکال

لیست نامزد‌های امسال بسیار پر جنب و جوش است که البته منتقد گاردین از نظرات در مورد فیلم سینمایی بی هدف «خرگوش جوجو» متحیر شده است. فیلم سینمایی «راکتمن» به کارگردانی دکستر فلچر از نگاه این منتقد بسیار سرگرم کننده توصیف شده و اجرا‌های آهنگین تارون اگرتون را تحسین کرده است. فیلم محبوب او در این لیست، فیلم کمدی سیاه «روز و روزگاری در هالیوود» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو با داستانی در دهه شصت هالیوود است و فیلم «نام من دلمایت است» سزاوار این نامزدی می‌داند.

نامزدهای گلدن گلوب 2020,برندگان گلدن گلوب 2020
فیلم روزی روزگاری در هالیوود

برنده فیلم موزیکال و کمدی: چاقوکشی
مدعی دوم: «روز و روزگاری در هالیوود»
میتوانست نامزد باشد: «بوک اسمارت»

بهترین بازیگر مرد درام

بسیار خوب است که آدام درایور را نامزد شده برای فیلم «داستان ازدواج» ببینیم. در حالی که آنتونیو باندراس برای نقش آفرینی در فیلم «درد و شکوه» توانست جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را ببرد. به نظر این منتقد نقش آفرینی کریستین بیل در فیلم مسابقه اتوموبیل سواری «فورد در برابر فراری» همانند نقش آفرینی فینیکس در «جوکر» غیر قابل تحمل است. بسیار شگفت آور است که رابرت دنیرو برای بازی در مرد ایرلندی نامزد شده. برد پیت هم برای «به سوی ستارگان» لایق این افتخار بود.

 

برنده بهترین بازیگر مرد: آدام درایور
مدعی دوم: آنتونیو باندراس
میتوانست نامزد شود: رابرت دنیرو

بهترین بازیگر زن درام

این منتقد بازی سینتیا اریوو در فیلم سینمایی «هریت» را بسیار تحسین می‌کند و رقیب اصلی او در این بخش را رنی زلوگر می‌داند که با نقش آفرینی در فیل «جودی» توجه‌ زیادی را به خود جلب کرده است. او نسبت به نقش آفرینی شارلیز ترون در فیلم سینمای «بمبشل» احساس ناخوشایندی دارد. او معتقد است شاید یک بازیگر خارجی برای نامزدی در این بخش شایسته تر بوده است.

نامزدهای گلدن گلوب 2020,برندگان گلدن گلوب 2020
سینتیا اریوو
در فیلم سینمایی «هریت»

برنده بهترین بازیگر زن: رنی زلوگر
مدعی دوم: سینتیا اریوو
میتوانست نامزد شود: یونگ می‌بهترین بازیگر مرد موزیکال و کمدی

بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی

در اینجا یک بازی خوب از لئوناردو دیکاپریو در نقش یک بازیگر تلویزونی شکست خورده و یک نقش آفرینی خوب از اگرتون در راکتمن داریم. نقش آفرینی دنیل کریگ در «چاقو کشی» هم مورد توجه این منتقد قرار گرفته و نامزد شدن رومن گریفین دیویس در این بخش را نا امید کننده می‌داند. او می‌گوید رابرت جونیور شایسته حضور در این بخش بوده است.

برنده بهترین بازیگر مرد موزیکال و کمدی: تارون اگرتون
مدعی دوم: لئوناردو دی کاپریو‌
می‌توانست نامزد باشد: رابرت داونی جونیور

بهترین بازیگر زن موزیکال و کمدی

آوکافینا بازیگر فیلم سینمایی «وداع» با بازی خود فیلمی دلپذیر و شیرین را در مورد تجربه‌های چینی- آمریکایی خلق کرده است. کیت بلانشت برای بازی در فیلم «کجا رفتی» نامزد شده و اما تامپسون هم با «آخر شب» در این فیلم حضور دارد. این منتقد شخصی که شایستگی حضور در این لیست را دارد جسی باکلی می داند که در فیلم سینمایی «رز وحشی» نقش آفرینی کرده است.

نامزدهای گلدن گلوب 2020,برندگان گلدن گلوب 2020
آوکافینا نامزد بهترین بازیگر زن

برنده بازیگر زن: آوکافینا
مدعی دوم: بنی فلداشتاین
میتوانست نامزد باشد: جسی باکلی

بازیگر نقش مکمل مرد

نام‌های بزرگی در‌ این لیست دیده می‌شوند و همه آن‌ها نیز نقش آفرینی‌های خوبی را انجام داده اند. نقش آفرینی تام هنکس در نقش افسانه تلویزیونی فرد راجر، مورد تحسین واقع شده و برد پیت هم برای «روز و روزگاری در هالیوود» مدعی است. اما مدعیان اصلی همه این نام‌ها آل پاچینو و جو پشی برای نقش آفرینی فوق العاده شان به عنوان جیمی هوفا و رئیس مافیا در «مرد ایرلندی» هستند.

برنده نقش مکمل: جو پشی
باید ببرد: جو پشی‌
می‌توانست نامزد شود: وسلی اسنایپز برای «نام من دلمایت است»

بهترین کارگردانی

کارگردان‌ها با فیلم‌های بسیار خوبی در این لیست قرار دارند. مندس با فیلم ۱۹۱۷ فوق العاده خود به همراه مارتین اسکورسیزی و تارانتینو در این بخش حضور دارد. شاید برجسته‌ترین نامزدی این بخش بونگ جون هو کارگردان کره‌ای باشد که با فیلم «انگل» به یکی از مدعیان اسکار نیز تبدیل شده است. بخش بهترین کارگردانی به دلیل عدم حضور کارگردان زن مورد انتقاد است و این منتقد می‌گوید گرتا گرویگ شایسته این بود که در این بخش حضور داشته باشد.

نامزدهای گلدن گلوب 2020,برندگان گلدن گلوب 2020
مارتین اسکورسیزی کارگردان

برنده بهترین کارگردانی: مارتین اسکورسیزی
باید ببرد: مارتین اسکورسیزی
میتوانست نامزد باشد: گرتا گرویگ


بیشتر بدانید : نامزدهای گلدن گلوب 2020 معرفی شدند

بیشتر بدانید : اعتراض شارلیز ترون و آلما هال به گلدون گلوب 2020

بیشتر بدانید : ده بار که گلدن گلوب درست قضاوت کرد ولی اسکار نه!

بیشتر بدانید : تماشایی ترین صحنه های مراسم گلدن گلوب 2019

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار