کد خبر: ۹۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
گروه اجتماعی: مجمع عمومی انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران،جهت انتخاب اعضاء هیأت مدیره جدید در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

مجمع عمومی سالیانه‌ انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران برگزار شد

گروه اجتماعی: مجمع عمومی انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران،جهت انتخاب اعضاء هیأت مدیره جدید در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش تجارت آنلاین، در این مراسم که با حضور اکثر اعضاء مجمع از تهران و نمایندگی های استان ها برگزار گردید، ابتدا یاد و خاطره‌ی دکتر عبدالرضا کردی – رئیس فقید انجمن مطالعات خانواده در ایران- گرامی داشته شد. حجت الاسلام ناصری پور، رئیس انجمن مطالعات خانواده در این مراسم، ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در عملیاتی‌سازی طرح های فرهنگی در حوزه‌ی خانواده با بیان برخی از آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای فرهنگی و دانشگاهی کشور، دورنمای وضعیت اجتماعی کشور را در دهه‌ی پیش رو در حوزه خانواده نگران کننده توصیف کرد. حجت الاسلام ناصری پور: تلاش‌ گروه‌های وابسته به دولت برای نفوذ در انجمن بی نتیجه ماند. حجت الاسلام و المسلمین حسن ناصری پور، در سخرانی خود در مجمع عمومی سالیانه‌ی انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران، ضمن انتقاد از برخی سنگ اندازی ها و کارشکنی‌ها از سوی نهادهای متولی در حوزه‌ی خانواده و فرهنگ کشور؛ از سیاست زدگی افراطی در این حوزه ها ابراز نگرانی کرد. رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران، هفته‌ی منتهی به روز برگزاری مجمع را بسیار پرحاشیه و پرچالش توصیف و از تلاش‌های برخی از گروه ها و جناح‌های وابسته به دولت برای نفوذ به انجمن و تصدی کرسی‌های هیئت مدیره خبر داد. ناصری پور، در حاشیه‌ی این مراسم و پس از شمارش نهایی آراء، ضمن ابراز خرسندی از نتایج آراء ماخوذه ، از هوشیاری و عدم اعتنای اعضاء انجمن به کاندیداهای وابسته به دولت تقدیر کرد. وی با اشاره بر لزوم حفظ استقلال و اجتناب از گرایشات سیاسی، بر ضرورت حاکم شدن نگاه علمی و تخصصی در میان اعضاء این انجمن تاکید کرد. سرپرست پیشین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سیاست زدگی را عامل اصلی در نگاه مقطعی و رویکردهای غیرکارشناسانه به معضلات فرهنگی کشور دانست و از مسئولان خواست تا به جای حاکم ساختن اقدامات قهری و یا هیجانی از طرح های کارشناسی شده و الگوهای بومی به نحو شایسته بهره برداری نمایند وی با انتقاد از وزارتخانه ها و نهاد های فرهنگی کشور نسبت به موضوع خانواده با ویترینی خواندن عملکرد آن ها عنوان داشت: عملا این حوزه رها شده است و آمار و ارقام بسیاری از آسیب ها و بزه های اجتماعی نشان دهنده همین نکته است. تکلیفی کردن برخی باور های غلط بدون پشتوانه فرهنگی مانند فرزندآوری در نسل جدید، در آینده آسیب های احتمالی را دو چندان خواهد نمود. علیرغم تاکید و رهنمود های مقام معظم رهبری در این حوزه عملا اتفاق خاصی و نتیجه قابل قبولی حاصل نشده است.

از سوی دیگر وقتی به سن پویایی جوانان کشور یععنی 19-24 سال توجه می شود خواهیم دید که 30 درصد از همین گروه نه مشغول تحصیل اند و نه مهارت و نه اشتغال، و این بسیار خطرناک است. همین گروه انگیزه تشکیل خانواده را از دست خواهند داد.

افتادن در دالان روش ها و انگیزه های غلط اتخاذ شده در حوزه رسانه ای و گفتمانی و به تبع آن طرح موضوعات نامربوط یا بدون اولویت که موجب بی اعتمادی شهروندان و آسیب پذیری مضاعف نهاد های مسئول می شود، آسیبی بسیار جدیست ایشان با بیان خطرات اجرایی شدن برخی از مواد سند 2030 عنوان داشتند متاسفانه در جریان فرهنگ و آموزش عمومی به صورت لایه های پیدا و پنهان از سطح مهد کودک تا سطوح دانشگاهی شاهد اجرایی شدن و توجه برخی نهاد های فرهنگی به این سند هستیم متاسفانه در حوزه خانواده آرام آرام شاهد پدیدار شدن علائم این سند می باشیم، وی با گلایه از عدم حمایت ازانجمن های علمی در ارائه طرح های مطلوب علمی و کاربردی با برشمردن برخی از طرح های شاخص انجمن مطالعات خانواده در ایران مانند : خانواده درمانی اسلامی، طرخح هخانواده پایدار، طرح پویان(سلامت سه گانه) خواستار توجه جدی مسئولین به این نهاد علمی دانشگاهی و اثرگذار در حوزه های اجتماعی به ویژه نهاد مقدس خانواده شد. در پایان ایشان با تشکر و قدردانی از همه اعضا مجمع و هیأت مدیره از تلاش های دکتر حاتمی ریاست سازمان نظام مشاوره کشور در سالم سازی و فعال شدن اعضاء آن مجموعه تشکر کرد.

در ادامه، امیر ناظری- دبیر انجمن – نیز در سخنرانی خود ضمن انتقاد از وضعیت نابسامان تربیت و آموزش نیروی انسانی در حوزه‌ی مشاوره و روانشناسی، بر ناکارآمدی رویکرد ها وروش‌های موجود اشاره داشت.

ناظری با اشاره به اجراء و پیاده سازی موفق طرح سلامت سه گانه‌ی «پویان» در چند شهر و استان کشور به صورت پایلوت؛ پیاده سازی این طرح در سطح ملی را از ضروریات کشور در برهه‌ی حساس فعلی برشمرد.

دبیر انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران، استقبال گسترده‌ی مردم از این طرح را گواهی بر کارآمدی و اثربخشی این طرح دانسته و بر لزوم مشارکت کلیه‌ی نهادهای متولی در حوزه‌ی خانواده، بخصوص «سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور» تاکید کرد.

در پایان این مراسم، کاندیداهای تصدی هیئت مدیره به معرفی خود پرداختند و اعضاء مجمع ضمن انتخاب این اعضاء به عملیاتی شدن «طرح پویان» رأی قاطع دادند. پس از شمارش آراء این نتایج به دست آمد:

  1. حجت الاسلام والمسلین حسن ناصری پور، رئیس هیئت مدیره
  2. دکتر فرشته سادات شجاعی، نائب رئیس
  3. دکتر اصغر نعمتی معاون پژوهش
  4. دکتر عیسی علیزاده، رئیس گروه های علمی دانشجوی
  5. امیر ناظری، معاون آموزش
  6. محمدرضا ملامحمد، خزانه دار
  7. دکتر محمد ملک احمدی، عضو

و آقای مهدی فاضل فکور، بازرس

و اعضای علی البدل به ترتیب: خانم فائزه محمدکاظمی، خانم دکتر ندا دیلمی، آقای دکتر احمد به پژوه، برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند

مجمع عمومی سالیانه‌ انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران برگزار شد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار