کد خبر: ۹۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
تیم‌های پرسپولیس و سپاهان ایران در چارچوب اولین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه به مصاف الدحیل قطر و العین امارات می‌روند.

الدحیل - پرسپولیس؛ گام اول سرخپوشان در آسیا

در ادامه رقابت‌های هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا، در گروه‌های C و D تیم‌های پرسپولیس و سپاهان ایران به مصاف الدحیل قطر و العین امارات می‌روند.

الدحیل قطر - پرسپولیس ایران

پرسپولیس که با حضور یحیی گل محمدی مقابل تراکتور و صنعت نفت آبادان به پیروزی رسید و در دیدار دربی مقابل استقلال به نتیجه تساوی رضایت داد، امیدوار است در اولین گام آسیایی مقابل الدحیل نتیجه خوبی به دست آورد. سرخ‌ها در حال حاضر مانند الدحیل در لیگ داخلی صدرنشین هستند.

الدحیل با هدایت الرکراکی نتایج خوبی گرفته و ستار‌ه‌های زیادی دارد. بهترین گلزن قطری‌ها محمد مونتاری است. او در این فصل ۷ گل به ثمر رسانده و مهره خطرناک الدحیل محسوب می‌شود. این بازیکن ۲۶ ساله پیش از این در الاهلی قطر به صورت قرضی بازی می‌کرد. او در این فصل از فوتبال قطر عملکرد خوبی داشته و بازیکن مثمرثمری محسوب می‌شود. مونتاری در تیم ملی قطر ۸ گل نیز به ثمر رسانده است.

تقابل صدرنشین‌های ایران و قطر در دوحه/ دژ فولادی امیرقلعه مقابل چشم های اماراتی

به غیر از مونتاری، ماریو مانژوکیچ که از تیم فوتبال یوونتوس به الدحیل پیوسته، خطرناک‌ترین بازیکن قطری‌ها محسوب می‌شود. هان کوانگ سونگ، پدیده ۲۱ ساله فوتبال کره شمالی که چند سال در سری آ ایتالیا توپ زده نیز دیگر مهره خطرناک این تیم است.

پرسپولیسی‌ها مراقب معز علی نیز باید باشند. علی اهل کشور سودان است و در کودکی به همراه خانواده اش به قطر مهاجرت کرده است. او در آکادمی اسپایر رشد کرده و به تیم ملی قطر رسید و در جام ملت‌ها نیز ستاره قطری‌ها بود.

مهدی بن عطیه مراکشی نیز رهبر خط دفاعی این تیم است و پرسپولیسی‌ها کار سختی برای گلزنی به این تیم دارند. البته در تیم الدحیل بسام الراوی، مونتاری، ادمیلسون و مساکنی به دلیل مصدومیت مقابل پرسپولیس حضور ندارند.

از سویی دیگر سرخ‌ها با حضور بازیکنانی مانند علی علیپور، وحید امیری، مهدی ترابی، احمد نوراللهی و ... امیدوار به گلزنی و پیروزی در این بازی هستند.  

تقابل صدرنشین‌های ایران و قطر در دوحه/ دژ فولادی امیرقلعه مقابل چشم های اماراتی

یحیی گل محمدی تصمیم گرفته تا برای این مسابقه ۲۵ بازیکن را با خود به قطر ببرد. دلیل کادرفنی سرخ‌ها این است که با توجه به فشردگی بازی‌ها تمامی بازیکنان باید همراه این تیم باشند.

عظیم موف عزیز، داور این مسابقه متولد ۱۹۸۱ است و ۳۸ سال دارد. عزیز در ۷ - ۸ سال گذشته داوری‌های زیادی زیر نظر فیفا و AFC کرده است. عظیم موف در مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا داوری کرده و یکی از خصوصیات او دادن کارت‌های زرد زیاد است. این داور ازبکستانی در طول بازی دوندگی بالایی دارد، اما همانطور که گفته شد کارت‌های زرد زیادی می‌دهد و بازیکنان پرسپولیس باید مراقب تعداد خطا‌های خود باشند.

تیم‌های فوتبال الدحیل - پرسپولیس سه شنبه ساعت ۱۸:۴۵ به مصاف هم می‌روند.

العین امارات - سپاهان ایران

تیم فوتبال العین با هدایت  امانوئل پدرو پرتغالی در رده پنجم جدول لیگ امارات قرار دارد و باید در خانه به مصاف سپاهان برود. تیم سپاهان با امیر قلعه نویی در لیگ برتر ایران دوم است و شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ نوزدهم فوتبال ایران دارد.  

تقابل صدرنشین‌های ایران و قطر در دوحه/ دژ فولادی امیرقلعه مقابل چشم های اماراتی

سرمربی قبلی العین امارات ایوان لکوی کروات بود که نتوانست شرایط خوبی را برای این تیم مدعی رقم بزند و آن‌ها در پایان هفته دوازدهم با کسب ۲۱ امتیاز در رتبه پنجم جدول رده بندی لیگ فوتبال امارات قرار گرفتند و مسئولان این تیم خیلی زود دست به تغییر مربی زدند.

بلاژ جوجاک، مهاجم ۳۳ ساله مجارستانی که سابقه بازی در PSV آیندهوون، آنژی ماخاش فلعه، بورسا اسپور و... را دارد، پس از یک و نیم سال موفق در تیم الاتحاد، به العین پیوست. او در نیم فصل اول لیگ امارات ۳ گل زد و ۵ پاس گل داد تا یکی از بهترین بازیکنان تیمش باشد.

بلاژ جوجاک از سال ۲۰۰۷ به تیم ملی مجارستان دعوت شد و ۱۰۷ بازی ملی نیز انجام داد. او بزرگترین خرید زمستانی العین به حساب می‌آید و سپاهانی باید مراقب این بازیکن باشند. کایو، پریرا و ... دیگر بازیکنان مطرح این تیم محسوب می‌شوند.  

سپاهانی‌ها هم که با روحیه خوبی به امارات رفته اند، برای این بازی ولسیانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند، اما دیگر بازیکنان می‌توانند برای تیم قلعه نویی به میدان بروند.  

تقابل صدرنشین‌های ایران و قطر در دوحه/ دژ فولادی امیرقلعه مقابل چشم های اماراتی

این تیم اصفهانی قرار است بعد از بازی با العین امارات چهارشنبه به ایران باز گردد و از کیش راهی دوحه قطر شود.

زردپوشان اصفهانی به علت اینکه با شرایط آب و هوایی دوحه قطر وفق پیدا کنند چند روز زودتر به این کشور می‌روند. طبق برنامه آن‌ها اردوی ۵ روزه‌ای را در دوحه قطر برگزار می‌کنند تا آماده بازی با السد در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا شوند.

دیدار سپاهان و العین سه شنبه ساعت ۱۸:۲۰ برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار