کد خبر: ۹۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:
بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه قابلیت بالای سرایت ویروس کرونا نیازمند توجه تمامی شهروندان در خصوص اقدامات پیشگیرانه است، گفت: مردم به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند.

محمد دهقانی فیروز آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی چند هفته گذشته که کرونا در دنیا مطرح شده، در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هم اقدامات لازم برای مواجهه احتمالی با این موضوع در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه بیمارستانی اندیشیده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر (عج) به عنوان محل اصلی بستری آحادی که مشکوک و یا احتمالاً مثبت باشند، در نظر گرفته شده است، گفت: بخش‌های مجاور بخش‌های تنفسی در صورت نیاز آماده خدمت رسانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: خوشبختانه جای نگرانی نیست چراکه میزان آسیب زنندگی ویروس کرونا نسبت به بیماری‌هایی که در سال‌های گذشته بوده، بسیار کمتر است.

دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه قابلیت بالای سرایت ویروس کرونا نیازمند توجه تمامی شهروندان در خصوص اقدامات پیشگیرانه است، اظهار کرد: رعایت بهداشت فردی، شست و شوی دست طی چندین نوبت در روز با محلول‌های صابون مایع و محلول‌های ضد عفونی و خودداری از دست دادن و روبوسی کردن از جمله اقدامات پیشگیرانه است.

وی با بیان اینکه در هنگام سرفه و عطسه حتماً از دستمال کاغذی استفاده شود، افزود: افرادی که دارای علائم سرماخوردگی و مشکلات تنفسی هستند، بهتر است تا کسب بهبودی در منزل بمانند.

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به استفاده از ماسک بیان کرد: افرادی که سالم بوده و مشکلی ندارند، به طور معمول نیازی به استفاده از ماسک ندارند چراکه ماسک می‌تواند محل تجمع ویروس و میکروب باشد.

توزیع محلول‌های شست و شوی دست بین داروخانه‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: شهروندان به اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجهی نکنند چراکه بر اساس حدس و گمان‌ها مطرح می‌شود.

دهقانی فیروز آبادی با تاکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: شست و شوی صحیح دست سهم بسزایی در جلوگیری از بروز این بیماری دارد بنابراین محموله‌ای از ژل و مایع‌های ضد عفونی دست بین داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواستار تشدید نظارت‌ها در سطح داروخانه‌ها شد و بیان کرد: داروخانه‌ها می‌توانند با استفاده از الکل ۷۰ درصد این ژل را تهیه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار