کد خبر: ۹۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

کورش شرفشاهی

روزنامه نگار

پایان انتخابات آغاز راه برای کسانی است که وعده دادند و رای آوردند. اکنون بار دیگر اصولگرایان توانستند بخش قابل توجهی از صندلی های سبز بهارستان را از آن خود کنند اما فراموش نکنند که مردم به چه دلیل به آنها رای دادند. مردم از تورم، گرانی، بیکاری، آشفتگی اقتصادی و بسیاری موارد دیگر رنج می بردند... و اگر در انتخابشان تجدید نظر کردند، بابت این بوده که از شرایط خسته شده بودند. اصولگرایانی که کرسی های مجلس را از آن خود کردند، نباید انتقاداتی که به نمایندگان موجود کرده بودند، فراموش کنند. اگر تیم اصولگرایان شعار شفافیت سردادند، اگر اصولگرایان از حقوق های نجومی انتقاد داشتند، اگر نسبت به سفره خالی مردم انتقاد می کردند و قول داده بودند این سفرها دیگر خالی نماند، اگر قول داده بودند شرایط کشور بهبود یابد و اگر هزاران قول دیگر داده بودند، وقتی به صندلی های سبز بهارستان تکیه زدند، به وعده هایشان عمل کنند. اصولگرایان از رانت نمایندگان انتقاد داشتند و باید بدانند که از همان روزهای اول در معرض آزمون قرار دارند. مردم فرزندان نمایندگان این دوره را زیر نظر دارند و مراقب هستند پایشان را کج نگذارند. نمایندگان مجلس یازدهم باید مراقب باشند از رانت نمایندگی سواستفاده نکنند. اصولگرایان مجلس یازدهم باید بدانند که خشت بنای شورای شهر دوره ششم و رییس جمهور سیزدهم بر مبنای عملکرد آنان گذاشته می شود.

نکته ای که نباید نادیده گرفته شود، انتخابات پینگ پنگی است که در همه نقاط جهان شاهد آن هستیم و در ایران عرصه قدرت بین اصولگرایان واصلاح طلبان دست به دست می شود. اما اشکال اینجاست که امروز جابجایی قدرت از اصلاح طلبان به اصولگرایان، به حساب ردصلاحیت های گسترده گذاشته می شود. ردصلاحیت ها همواره با انتقاد شدید رو به رو شده و حتی در دوره قبل که اصلاح طلبان توانستند 100 نماینده در مجلس داشته باشند، بازهم از ردصلاحیت ها گلایه داشتند و این دوره انتقادات شدیدتر بود زیرا بنابر اعلام اصلاح طلبان، در بسیاری از حوزه ها نماینده ای نداشتند که به آنها رای بدهند. با نگاهی به دوره های قبل مجلس شورای اسلامی، متوجه می شویم که ردصلاحیت ها همواره به عنوان ابزار انتقاد مطرح شده و هرگاه که اصولگرایان توانسته اند کرسی های بیشتری به دست بیاورند، ردصلاحیت ها در آن روند بی تاثیر نبوده است. به هر حال اکنون انتخابات برگزار شده و مردم در انتظار تغییر هستند. مردم می خواهند تغییر را در سفره هایشان احساس کنند. اکنون مردم می خواهند مجلس یازدهم قیمت بنزین را به هزار تومان گذشته بازگرداند، قیمت دلار را به کمتر از 10 هزار تومان برساند، قیمت سکه را به 3 میلیون تومان برساند، مردم نگران سفره های خالی هستند و از نمایندگان این دوره انتظار دارند ترمز گرانی ها را بکشد و نظم را به اقتصاد آشفته بازگرداند.

نمایندگان مجلس یازدهم باید متوجه باشند که هنوز پایشان به مجلس باز نشده، قیمت سکه از مرز 6 میلیون تومان عبور کرده و دلار هم از سد 15 هزار تومان گذشته است. نمایندگان مجلس یازدهم باید بدانند که قیمت پراید در آستانه 70 میلیون تومان شدن است. مردم از نمایندگان مجلس یازدهم انتظار دارند مشت عوامل رانت و فساد و گرانی را باز کنند. خلاصه اینکه انتظار نداریم عده ای بروند وعده ای بیایند اما مردم همچنان بیچارگی را تجربه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار