مجلس یازدهم به معیشت مردم توجه کند

عضو حزب اتحاد ملت گفت: مسائل اقتصادی و معیشتی مردم موضوعی است که با توجه به شعارهای انتخاباتی راه یافتگان به مجلس، مردم انتظار رسیدگی به آن را دارند. از آنجایی که اکثر کاندیداهای منتخب شعار اقتصادی و معیشتی می‌دادند، این موضوعات باید مورد توجه جدی‌تر مجلس آتی قرار بگیرد.غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: احساس می‌شود کسانی که تندرو بودند وارد مجلس شدند. مهم است تا آنان با جدیت این مسائل پیش آمده با کشورهای همسایه را از جمله عربستان سعودی حل و فصل کنند. اگر این اتفاقات در سال پایانی دولت بیفتد بارقه امیدی برای مردم و جامعه خواهد بود. با توجه به تراکم موضوعات ضروری در حوزه سیاست خارجی، مجلس آتی کمتر فرصت پردازش به مسائل داخلی را خواهد داشت.

 

ضرورت برقراری کسب و کارهای الکترونیک

رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها از راه دور در دستور قرار گرفته و ضرورت برقراری کسب کار الکترونیک، بانکداری الکترونیک و دولت الکترونیک حس می‌شود.محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با حرکت به سمت انجام کارهای روزمره به صورت الکترونیک هزینه خانوار ها کم می شود و ترددهای غیر ضروری نیز کاهش می یابد. اکنون باتوجه به شرایط پیش آمده برگزاری جلسات، سمینارها و میتینگ‌ها باید به صورت غیر حضوری و توسط ویدیو پرژکتور یک ضرورت است.وی تاکید کرد: رعایت اصول بهداشتی در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است. باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا افراد بتوانند کارهای خود را از منزل مدیریت کنند.

 

اگر آمریکا حسن نیت دارد تحریم ها را بردارد

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: صحبت‌های رییس جمهور آمریکا برای کمک به ایران جهت مقابله با کرونا، ژست تبلیغاتی است که پشت آن حسن نیتی وجود ندارد.کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آمریکایی‌ها در عرصه روابط بین‌الملل بسیار بدهکار هستند. آنها باعث بی‌اعتمادی در دنیا شده و همچنان سعی می‌کنند اقداماتی خلاف قانون داشته باشند به همین دلیل نمی‌توان اعتمادی به حسن نیت مقامات آمریکایی داشت.وی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها به مردم ایران حسن نیت دارند تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران را بردارند و احتیاجی به ژست‌های بشردوستانه نیست، چون اساسا مقامات آمریکایی در جایگاهی نیستند که چنین ژست‌هایی بگیرند.

رییس جمهور درگذشت
سیدمحمد میرمحمدی را تسلیت گفت

رییس جمهوری با تسلیت درگذشت سیدمحمد میرمحمدی، از درگاه خداوند سبحان برای این فقید مرحوم علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد. به گزارش اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: درگذشت سیدمحمد میرمحمدی، یار دیرین و مؤمن خدوم به نظام، موجب تأثر و تألم خاطر شد. روحانی در پیام خود آورده است: اینجانب این ضایعه را به محضر فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی و خانواده مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای این فقید مرحوم که با خدمت مخلصانه در سنگرهای گوناگون نظام مقدس جمهوری اسلامی، کارنامه‌ای درخشان از خودم به جای گذاشت، علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم. سید محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته(دوشنبه) در بیمارستان مسیح دانشوری در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

تایید صحت انتخابات
در ۵۰ حوزه انتخابیه دیگر

سخنگوی شورای نگهبان از تایید صحت انتخابات در ۵۰ حوزه انتخابیه دیگر مجلس شورای اسلامی خبر داد. «عباسعلی کدخدایی» در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در ادامه بررسی صحت حوزه‌های انتخابیه صحت ۴۵ حوزه و پنج حوزه اقلیت‌های دینی تایید شد و ما اسامی این حوزه‌ها را برای همکاران وزارت کشور ارسال کردیم. سخنگوی شورای نگهبان درباره انتخابات آستانه اشرفیه و فوت منتخب این شهر گفت: برای انتخاب نماینده این شهر در انتخابات میان دوره‌ای برگزار می‌شود.

کدخدایی هفتم اسفندماه هم در حساب کاربری خود از تایید صحت انتخابات ۳۴ حوزه انتخابیه خبر داده بود.

ادعای نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران شد و گفت که مانع دست‌یابی ایران به "سلاح هسته‌ای" خواهد شد.به گزارش ایسنا از آروتز شوا، بنیامین نتانیاهو در کنفرانس لابی صهیونیستی آیپک به برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده و گفت: من به شما اطمینان می‌دهم تا زمانی که من نخست‌وزیر هستم، ایران هیچ‌گاه به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد. من می‌دانم که در حفظ امنیت آینده‌مان تنها نیستیم. ما از سراسر جهان دوستانی داریم که کنار ما هستند و دوستانی بهتر از شما اعضای سربلند آیپک نداریم که برای اتحاد به واشنگتن آمده‌اید.او اظهار کرد: اتحاد آمریکا-اسرائیل قوی‌تر از همیشه است و من خبرهایی برای افراط‌گراهایی دارم که در پی تضعیف آن هستند. بهترین روزهای اتحاد آمریکا-اسرائیل در راه است.

اظهارات بی‌اساس گانتز علیه ایران

فرمانده پیشین ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارات خود به بیان ادعاهای بی‌اساس علیه ایران پرداخت.به گزارش ایلنا از تایمز آو اسرائیل، بنی گانتز درباره ایران مدعی شد: ما در کنار آمریکا با خطرات نظام ایران که کل منطقه و جهان را تهدید می‌کند، مقابله می‌کنیم. من در کنار ایالات متحده از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری خواهم کرد. در کنار ایالات متحده به دنبال امنیت ملی اسرائیل هستم و اجازه نخواهم داد که دشمنان ما در غزه، سوریه یا لبنان قوی‌تر و بزرگتر شوند.

اجازه ورود مسافران به گیلان را ندهید

کوچکی نژاد اوضاع رشت در پی شیوع کرونا را نگران کننده خواند و گفت: با توجه به افزایش ویروس کرونا در این شهر بعد از زیاد شدن حجم مسافران درخواست داریم که اجازه ورود مسافران به رشت را ندهند.جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دو استان قم و گیلان کانون بحران کرونا هستند؛ به این دلیل که بیشترین مبتلایان مربوط به این دو استان می‌باشند. طبیعتا این موضوع می‌تواند بحران ایجاد کند. نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش بیماری کرونا در این شهرستان با زیاد شدن مسافرت‌ها گفت: متاسفانه بعد از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها حجم عظیمی از مسافران به شهرستان رشت و استان گیلان آمدند این باعث شد آنها خودشان و دیگران را آلوده کنند و حتی در برگشت به شهرهایشان آلودگی را با خود ببرند؛ به همین دلیل باید گیلان را قرنطینه کرد و ورود و خروج به این استان را کنترل نمود؛ مسافران مگر در صورت اضطرار تردد نداشته باشند.

توافق با طالبان بیانگر شکست واشنگتن

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: وقتی آمریکا با طالبانی که در طول پانزده سال گذشته در جنگ بوده به آتش بس یا توافق می‌رسد نشان‌دهنده این است که این کشور نتوانسته آن ایده‌ها، آرمان‌ها و اهداف اولیه‌ای که از حمله به این گروه داشته تامین کند و الان با توجه به تصمیم برای خروج از افغانستان به دنبال مستمسکی برای خروج از بحران ایجاد شده در این کشور است همانطور که در جنگ ویتنام به همین شکل اتفاق افتاد.محسن روحی صفت در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به توافق طالبان با ایالات متحده در خصوص نقش این توافق در ایجاد ثبات در افغانستان و منطقه و همچنین واکنش دستگاه دیپلماسی کشورمان به این توافق که آمریکا را فاقد هرگونه جایگاه حقوقی برای تعیین تکلیف آینده افغانستان دانسته است، گفت: در هر صورت ایجاد آتش بس و خروج نیروهای خارجی از خاک افغانستان همواره یکی از خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته بوده که امروز با چنین توافقی امیدوار هستیم که محقق شود؛ هرچند چالش‌ها و خطرات زیادی در پیش رو است که این توافق را به چالش می‌کشد.

رییس قوه قضاییه؛

گروه سیاسی: آیت الله رییسی به دادستان‎ها دستور داد به هیچ عنوان به محتکران و اخلالگران در نظام عرضه کالاهای پزشکی رحم نکنند و با آنها برخورد عبرت‎آموز داشته باشند تا همه بدانند دستگاه قضایی سلامت و امنیت مردم را با هیچ چیزی معامله نمی‎کند.

آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تقدیر از زحمات دست‎اندرکاران حوزه بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: توجه به مقوله بهداشت در برخورد با ویروس منحوس کرونا و درمان افراد مبتلا به آن برای کشور یک ضرورت است و همه باید از نظر کارشناسی پزشکان تبعیت کنند.

  • همکاری با مجاهدان عرصه درمان

رئیس قوه قضائیه با بیان این‎که دست‎اندرکاران حوزه بهداشت و درمان با مجاهدت و ازخودگذشتگی شبانه روز برای برخورد با ویروس کرونا و تضمین سلامت جامعه تلاش می‎کنند، تصریح کرد: ما هم در دستگاه قضایی وظیفه خود می‎دانیم که در همه بخش‎ها با مجاهدان عرصه بهداشت و درمان همکاری داشته باشیم تا هر چه زودتر با یک همدلی جمعی شاهد کاهش مشکلات این ویروس و رفاه و سلامت جامعه باشیم.رئیسی با دسته‎بندی جریانات و گروه‎هایی که دنبال سوءاستفاده از وضعیت به وجود آمده هستند، اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند با بحرانی جلوه دادن جامعه و دروغ‎پردازی و بسیج رسانه‎هایشان نهایت استفاده را از شیوع ویروس کرونا برای التهاب‎آفرینی در کشورمان ببرند و با این کار دشمنی خود را بیش از پیش نشان دادند.

اظطراب آفرینی بهداشتی

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: گاهی می‎بینیم که این رسانه‎ها برای اضطراب‎آفرینی در جامعه، در کنار انتشار یک یا دو خبر از کشورهای دیگر که کانون شیوع ویروس یا درگیر آن هستند، با تجمیع و انتشار قریب به 30 خبر درباره ایران در یک مقطع خبری تلاش می‎کنند نوعی دلهره بین مردم ما ایجاد کنند.آیت‎الله رئیسی گروه دوم را شایعه‎سازان و شایعه‎پراکنان دانست که با بزرگ‎نمایی اخبار و خبرسازی کاذب، می‎خواهند مردم را دچار اضطراب و دلهره کنند و ادامه داد: دسته سوم سودجویان و محتکران هستند که کالای پزشکی مورد نیاز مردم را احتکار می‎کنند که اقدام آنها با هیچ منطق اخلاقی و اسلامی و انسانی سازگار نیست و برای ما هم قابل قبول نیست.

بازی با جان مردم

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: احتکار اقلام بهداشتی در شرایط فعلی بازی با جان مردم است و نمی توان از این مسأله گذشت. همان‎طور که در دوران جنگ تحمیلی که مردم فرزندان خود را برای مقابله با دشمن به جبهه می‎فرستادند، عده‎ای کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار می‎کردند، الآن هم عده‎ای با زندگی مردم سوداگری می‎کنند.آیت‎الله رئیسی با تأکید بر لزوم برخورد مسئولان ذیربط با این مساله تأکید کرد: خوشبختانه دادستانی تهران بیش از 20 نفر از محتکران کالاهای پزشکی را دستگیر و انبارهای آنها را کشف کرده و تحویل وزارت بهداشت نموده است که امیدواریم به سرعت در بازار توزیع شود.رئیس قوه قضائیه با اشاره به افزایش 5 تا 10 برابر تولید کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم و تقدیر از دست‎اندرکاران این حوزه متذکر شد: در کنار امر تولید، مساله توزیع و نظارت بر شبکه توزیع هم ضروری است و باید سازوکار آن را در وزارتخانه و سازمان‎های مسئول افزایش دهیم.

  • لزوم نظارت بر توزیع کالا

آیت‎الله رئیسی با تأکید بر لزوم اصلاح نظام نظارت بر توزیع کالا، افزود: باید معلوم شود ماسکی که تولید می‎شود، چگونه توزیع می‎شود و از مرحله تولید تا توزیع در داروخانه‎ها چه فرایندی را طی می‎کند تا به دست مردم می‎رسد تا سودجویان فرصت سوداگری پیدا نکنند.رئیس قوه قضائیه، برخورد با متخلفین و متجاسرین به قانون را امری بسیار مهم دانست و به دادستان‎ها دستور داد به هیچ عنوان به محتکران و اخلالگران در نظام عرضه کالاهای پزشکی رحم نکنند و با آنها برخورد عبرت‎آموز داشته باشند تا همه بدانند سلامت، امنیت و نیاز مردم برای دستگاه قضایی اهمیت دارد و با هیچ چیزی قابل معامله نیست.

تامین کالاهای اساسی

آیت‎الله رئیسی در ادامه، بار دیگر بر تأمین کالاهای اساسی مردم در آستانه عید نوروز تأکید کرد و گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند در ایام پایانی سال بر قیمت‎ها و نحوه عرضه کالاهای مورد نیاز آنها نظارت کنند که قبلاً هم در اینباره به مسئولان وزارت صمت، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان تذکر داده‎ام.رئیس قوه قضائیه افزود: گزارش های خوبی از بازار نمی‎رسد و باز هم تأکید می‎کنم نظارت بر قیمت و کیفیت کالاها امری ضروری است و دستگاه‎های مسئول باید وارد میدان شوند و هرجا نیاز باشد، دستگاه قضایی هم کمک می‎کند تا مردم روزهای پایانی سال را با آرامش بگذرانند.آیت‎الله رئیسی با تاکید بر جدیت قوه قضائیه برای حفظ سلامت زندانیان اظهار داشت: از اولین روزهای شیوع این بیماری، همکاران ما در زندان‎ها اقدامات و تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دادند. امروز هم همکاران ما در زندان‎ها خود را موظف به تأمین بهداشت زندان و سلامت زندانیان می‎دانند و همکاری‎های خوبی هم در این خصوص با وزارت بهداشت صورت گرفته است.

  • مرخصی بیشتر به زندانیان

رئیس دستگاه قضا افزود: هر ساله در آستانه سال نو به زندانیان مرخصی اعطا می شد اما امسال با توجه به شرایط پیش آمده، زودتر از موعد بخشنامه‎ای صادر کردیم تا زندانیان بیشتری بتوانند از این مرخصی بهره‎مند شوند که تا امروز هزاران نفر از آنها مشمول این مرخصی شده‎اند. رئیسی با تقدیر از تلاش شبانه روزی همکاران قضائی در ترخیص جمع زیادی از زندانیان، گفت: خبر داریم که در برخی محاکم، شیفت‎های شبانه روزی برای پذیرش وثیقه و تسریع در فرایند اعطای مرخصی برقرار شده است. لازم است از همه ظرفیت‎های بخشنامه صادره برای اعطای حداکثری مرخصی به زندانیان تا جایی که امنیت جامعه را مخدوش نکند، استفاده شود.رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که این اقدام در بازاجتماعی شدن زندانیان و همچنین تأمین بهداشت آندسته از زندانیانی که قانوناً امکان بهره‎مندی از مرخصی ندارند، تاثیرگذار باشد.

  • تسریع در رسیدگی به پرونده ها

آیت‎الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش از همکاران خود در بخش‎های مختلف قضایی در سراسر کشور به دلیل تسریع در رسیدگی به پرونده‎های معوقه تقدیر کرد و گفت: پس از بخشنامه ای که در ماه‎های گذشته برای رسیدگی به پرونده های معوقه به دستگاه قضا ابلاغ شد، همکاران ما در همه بخش ها و ارکان قوه قضائیه تلاش مضاعفی کردند تا پرونده‎های معوقه به روز شوند و این تلاش ارزشمند سربازان گمنام در عرصه قضا و اجرای عدالت، حقیقتاٌ قابل تقدیر است.رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به برخوردهای صورت‎گرفته با برخی افراد متخلف در دستگاه قضا تصریح کرد: برخورد با یک تخلف در دستگاه قضا نباید خاطر دوستان و همکاران ما را مکدّر کند. صفحه سفید و نورانی عدالت‎خواهی و عدالت‎گستری و تلاش و مجاهدت همکاران دستگاه قضا نباید با یک نقطه سیاه آلوده شود و مدعی این نقطه سیاه قبل از هر کسی قطعاً همکاران عزیز ما در سراسر کشور هستند که صمیمانه از کار و تلاش آنها
تشکر می‎کنم.

سخنگوی دولت خبرداد؛

گروه سیاسی: سخنگوی دولت در نشست خبری این هفته خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت مصوب کرد هزینه درمان مبتلایان به کرونا را سازمان بیمه سلامت تقبل کند تا به مردم فشاری وارد نیاید، از تصمیمات دولت برای استمهال وام کسبه به مدت دو ماه خبر داد.

به گزارش تجارت به نقل از رسانه های خبری علی ربیعی با اشاره به موضوع شیوع بیماری کرونا و تبدیل شدن آن به موضوع اول کشور و دولت، گفت: سیاست ما در مقابله با این وضعیت شفافیت و صداقت از لحظه اول بوده است. از اینرو ما مثل برخی از کشورها که ظاهرا مصلحت اندیشی های سیاسی و اقتصادی و امثالهم را بر جان مردم خود مقدم شمردند، عمل نکردیم و جام مردم را بر هر چیزی مقدم می‌دانیم.

ربیعی با بیان اینکه پس از شوک اولیه بیماری دولت به سرعت بر اوضاع مسلط شده و کنترل وضعیت را در دست داریم، تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد مسائلی همچون تحریم،تروریسم و ویروس بر زندگی مردم تاثیر گذاشته و برای مردم عادی شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت به رساله اصلی خود که حفاظت از جان مردم است عمل کرده و می‌کند، غلبه بر این بیماری را نیازمند همدلی و همراهی و مشارکت مردم خواند و گفت: دولت نیز به سهم خود برای کاهش از عوارض مختلف این وضعیت به ویژه در زمینه آسیب های اقتصادی ناشی از اپیدمی کرونا و خساراتی که به کسب و کار مردم وارد شده تمهدیداتی اندیشیده و در جلسه اخیر هیئت وزیران گزارش حوزه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برای کاهش فشارهای اقتصادی بر مدم در هیئت دولت تصمیمی گیری و مقررشد که سر رسید وام ها مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از تسهیلات بانکی تا دو ماه به تعویق بیفتد و استمهال شود که فردا این پیشنهاد در شورای پول و اعتبار توسط آقای همتی مطرح و اطلاع رسانی خواهد شد . علاوه بر این برای استمهال بدهی های مالیاتی نیز تسهیلاتی اعمال می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه گمان می‌کنیم دولت اختیارات کافی برای این امور را دارد افزود: در صورت نیاز از اختیارات جلسه سران قوا نیز برای پیشبرد این تصمیمات کمک خواهیم گرفت.

سخنگوی دولت همچنین از اقدامات حمایتی برای تشکیل مجامع شرکتهای بورزی و حل مشکلات بیمه‌ای تا اخر همین هفته خبر داد و افزود: از جمله تصمیمات مهم دولت برای جلوگیری از فشار اقتصادی مضاعف به مردم این بود که هزینه درمان بیماران کرونایی را سازمان بیمه سلامت بر عهده بگیرد. همچنین برای رفع برخی کمبودها، لغو ممنوعیت واردات برخی اقلام بهداشتی لغو و سود گمرکی و بازرگانی مرتبط با اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا به وزارت صمت واگذار شد.

  • تولید انبوه ماسک و مواد ضدعفونی در داخل

ربیعی همچنین با اشاره به کمبود و احتکار برخی اقلام بهداشتی در روزهای اخیر اظهار داشت: وزارت صمت و وزارت بهداشت با همکاری هم برای رفع کمبودها در این زمینه با تسهیل صدور مجوزهای جدید یا تغییر کاربری بریخ خطوط تولید، ۱۰۷ کارگاه را در مسیر تولید مواد ضد عفونی کننده و شوینده های بهداشتی قرار داده اند. همچنین با اساس پیگیری و گزارش معاون فناوری ریاست جمهوری تولید ماسک های نانو"ان۹۵" ویژه کادر درمانی و بیمارستانی برای تولید روزانه ۳۰۰ هزار عدد تا پایان هفته برنامه ریزی و آماده شده که این موارد علاوه بر ظرفیت نیروهای مسلح است که علاوه بر تولید ماست، دستگاه های ایران پایه و تولید داخل انها در زمینه ساخت کیت های تشخیص کرونا نیز فعال شده‌اند.

  • مدارس تا آخر هفته تعطیل هستند

سخنگوی دولت درباره آخرین تصمیمات در مورد مدارس هم اظهار داشت: در تماسی که امروز با وزیر آموزش و پرورش داشتم اعلام شد که مدارس تا پایان هفته تعطیل هستند و برای هفته آینده نیز پنجشنبه شب یا صبح جمعه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا بررسی و تصمیم گیری خواهد شد. ربیعی در همین رابطه از صدا و سیما به دلیل مساعدت و همراهی و بکارگیری ظرفیت خود در زمینه آموزش از راه دور در دوران تعطیلی مدارس قدردانی کرد.

توکلی در نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار شد؛

رئیس سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار حمایت از وزارت بهداشت برای مقابله با مافیای تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا شد.به گزارش ایسنا در این نامه آمده است:برابر نامه وزیر بهداشت به شورای عالی امنیت ملی، شبکه‌ای ادعا نموده که قادر است دویست میلیون قطعه ماسک را ظرف ۲۴ ساعت با عوامل و با قیمتی معین و در مکان معینی عرضه نماید. حفظ امنیت و جان مردم در رأس وظایف حکومت است که قوه قضائیه در این امر رکن رکین است. بحمدالله پاسخ مستند و مستدل دادستان کل کشور برای مقابله با این جنایت خیلی سریع به عرض ملت رسید. خطر شیوع بیماری کرونا امنیت روانی را شکننده کرده به طوری که وزارتخانه های ذیربط و بخشی از ظرفیت درمانی غیردولتی را تمام قد به خدمت مردم مضطرب واداشته است و باعث مرگ تعدادی از هموطنان ما شده است. تنها از دست دادن جمعی از عزیزان و آسیب به امنیت روانی جامعه از تبعات این بلا نیست؛ بلکه بسیاری از کسب و کارها رو به توقف می رود، تولید ضربه می خورد، سرمایه گذاری برای کوتاه مدت متوقف می گردد. اگر کالایی در مقابله با پدیده ای با این همه آثار مخرب، مصرفش ضروری باشد، قطعا آن کالا، کالای استراتژیک محسوب می‌گردد. تکلیف دادگاه انقلاب با اخلاگران در این بازار را نیز نامه جناب منتظری روشن ساخت!

موسوی از حضور نظامی فرانسه در خلیج فارس انتقاد کرد؛

سخنگوی وزارت خارجه درباره اخبار منتشر شده در ارتباط با حضور نظامی فرانسه در منطقه هرمز گفت: هرگونه حضور بیگانگان در منطقه به خصوص منطقه خلیج فارس موجب افزایش بی ثباتی و آشفتگی در منطقه می شود و این گونه اقدامات غیرسازنده است.

به گزارش ایسنا‏، سید عباس موسوی در ارتباط با برگزاری کمیسیون مشترک برجام در وین برجام گفت: استفاده از مکانیزم ماشه و بردن پرونده ایران به شورای امنیت از همان ابتدا موضوع مرده ای بود و قابل پیگیری نبود.

وی ادامه داد: قوام و ساختار حقوقی برجام اجازه چنین کاری را به برخی از دولتها نمی‌دهد که خود را پشت این توافق مخفی کنند و تلاش کنند کم کاری و بی تعهدی خود در مقابل برجام را با یک اقدام فرار به جلو که هیچ ماهیت حقوقی و قانون ندارد به جلو ببرند.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص ادعای آمریکا برای کمک به ایران جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: ما در نیت آمریکایی‌ها همواره شک داشته و داریم و اگر آنها در این زمینه نیت خیر داشتند قبلا از هر اقدامی آن را رسانه‌ای نمی‌کردند و تبلیغات در مورد آن انجام نمی‌دادند و اهداف تبلیغاتی از این موضوع پیگیری نمی‌کردند. ما مواضع آمریکا را در مورد تحولات اخیر در ایران رصد می‌کنیم از موقعی که این اتفاق افتاد آنها با تبلیغات وسیع سعی کردند توانمندی‌های ایران در ارتباط با مبارزه با این ویروس را زیر سوال ببرند و تبلیغاتی را برای تضعیف روحیه مردم ایران در مقابله با این وضعیت انجام دادند که از جمله آن جعل اخبار و آمار در این زمینه است