ساماندهي کولبران در دستور کار مرکز پژوهش‌ها
يك نماينده مجلس دهم گفت: عدم توسعه مناطق مرزي، عدم توزيع عادلانه قدرت و ثروت و نگاه حرفه‌اي به مرزها علت اصلي مشکل کولبران است. عبدالکريم حسين‌زاده درخصوص آخرين وضعيت طرح ساماندهي کولبران، گفت: طرح ساماندهي کولبران به مرکز پژوهش‌هاي مجلس ارايه و در دستور کار مطالعاتي اين مرکز قرار گرفته است. البته بيمه کولبران در مجلس تصويب شده‌اما بيمه کولبران پاک کردن صورت مساله است زيرا اين گروه از افراد نيازمند اقدامات اساسي‌تر هستند. وي تصريح کرد: کولبري بايد جمع و همه اين افراد صاحب شغلي رسمي‌شوند، بي‌توجهي به اين قشر سبب تکرار اتفاقاتي چون کشته شدن دو کولبر در مرز بانه شده است.

آمار رو به رشد ابتلا به بيماري ايدز
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به نظر مي‌رسد حدود ۶۶ هزار نفر در کشور مبتلا به بيماري ايدز باشند که البته حدود ۳۵ هزار نفر آنها شناسايي شده‌اند. همايون‌هاشمي‌با بيان اينکه اجباري بودن آزمايش ايدز پيش از ازدواج در کنترل اين بيماري تاثيرگذار نيست، گفت: اين موضوع قابل تامل بوده و کارشناسان و متوليان حوزه سلامت بايد آن را مورد بررسي قرار دهند.
 وي با هشدار نسبت به خطر موج سوم ايدز و روند رو به افزايش روابط جنسي حفاظت نشده، گفت: 34 هزار و 949 نفر مبتلا به‌ايدز شناسايي شده که از اين تعداد 84 درصد مردان و 16 درصد زنان هستند.

15 تا 26 درصد کارگران معتادند
قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينکه‌امار کارگران گرفتار در بند اعتياد در استان‌هاي مختلف متفاوت است، گفت: در برخي استان‌ها بين 15 تا 18 درصد کارگران و در برخي استان‌ها نيز بين 20 تا 26 درصد کارگران آلوده به موادمخدر هستند. علي مويدي افزود: عمده بيماران ما در امر اعتياد مصرف‌کننده مواد سنتي هستند و شرايط فعلي کشور ما نشان مي‌دهد که استفاده از مواد مخدر سنتي غلظتش بيشتر از مواد صنعتي است.
 مويدي اظهار کرد: نگراني ما بيشتر در حوزه مصرف مواد صنعتي و روانگردان‌هاست و رسانه‌ها در جهت آگاهي دادن به مردم نقش بسزايي ايفا مي‌کنند.



نجفي در جلسه انتصاب شهرداران مناطق تاکید کرد؛
گروه اجتماعي: روز گذشته جلسه انتصاب شهرداران مناطق تهران برگزار شد. در اين جلسه محمدعلي نجفي، شهردار تهران اولويت‌هاي تهران را مسئله نظافت و سد معبر دانست.
ديروز نجفي در جلسه انتصاب شهرداران مناطق ١٢، ٤، ١٣، ٩، ٢١ و ١٥ با تاکيد بر ضرورت دقت در انتخاب افراد شايسته و صاحب‌نظر در پست‌هاي مديريتي از سوي مديران شهرداري گفت: اصل براي ما شهر و خدمت به شهروندان است و شهرداري فرع و ابزار محسوب مي‌شود. بنابراين همواره در تصميم‌گيري‌ها و فعاليت‌ها بايد به گونه‌اي عمل کنيم که فرع جانشين اصل نشود. شهردار تهران پايبندي به ضوابط و قوانين را از نکات مهم مورد توجه اين دوره از مديريت شهري معرفي و بيان کرد: در حال حاضر يکي از مشکلات اساسي شهرداري تهران فرار از قانون است. گاه اقداماتي صورت گرفته که شايد ٨٠ درصد آن با نيت خير بوده باشد اما در درازمدت به ضرر شهرداري و کشور منجر مي‌شود. روال کار مديريت حمايت از مديران است، اما در صورت انجام هرگونه اقدام خلاف قانون شرعا و قانونا نمي‌توانم حمايت کنم و بر عمل خلاف صحه بگذارم. شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر همه ما مديران شهري بايد متناسب با جهت‌گيري‌هايي که در قالب برنامه پيش از جلسه رأي گيري به شورا ارائه دادم، حرکت کنيم. براي آنکه بتوانيم به‌عنوان يک خانواده بزرگ عمل کنيم، بايد براساس يک سري اصول، معيارها و ارزش‌ها قدم برداريم. شهردار تهران به برخي از مشکلات فعلي شهر پرداخت و گفت: آنچه در يک ماه اخير کم و بيش مشهود بوده و بايد حل کنيم، مساله نظافت شهر است. در اين خصوص من قبلا هم احساس مي‌کردم که وضعيت قابل قبول نيست و در حال حاضر هم افت کرده که البته بخشي از اين موضوع به دليل بحث‌هاي مربوط به نقل و انتقالات طبيعي است. نجفي سد معبر را از ديگر مشکلات شهر تهران دانست و گفت: در شرايط فعلي اين مشکل بسيار از هم گسيخته است؛ به‌طوري که باب شده تمام سوپرمارکتي‌ها و ميوه‌فروشي‌ها پياده‌روي جلوي مغازه خود را به تصرف درمي‌آورند که بايد به آنها فرصت دهيم تا وسايل خود را از پياده‌رو جمع کنند و با اين موضوع برخورد کنيم. البته من مي‌دانم که برخي در شهرداري از اين افراد پول مي‌گيرند. مشکل ديگر مربوط به ساخت و سازهايي است که در کنار خيابان انجام مي‌شود. مدت‌ها افراد پياده‌روي جلوي ساختمان در حال ساخت را با حصاري مي‌پوشانند و مانع تردد شهروندان مي‌شوند. وي ادامه داد: البته گاهي اين موضوع اجبار است که در اين خصوص بايد قاعده آن تعريف شود و در موارد غير، مالک بايد علي الحساب هزينه‌اي را پرداخت کند تا به دليل پرداخت هزينه کار به درازا نکشد. نجفي با اشاره به مساله عوارض ساخت و ساز در شهر تهران گفت: در مواردي دست شهرداران مناطق باز است تا طبق مصوبه شورا تخفيف دهند که در برخي از موارد اين امر راهگشا بوده است. در هر صورت بايد صد در صد محاسبه عوارض را روي سيستم مکانيزه بياوريم تا هر شهروندي که زميني را بسازد از طريق وب تمام محاسبات براي او تعيين شود و مساله پشت باجه که در شهرداري تهران معروف است به اين شکل حل و فصل شود.
اولين جلسه محاكمه متهمان قتل كودك 8 ماهه برگزار شد
گروه اجتماعي: ٢٩ تير امسال خبر ربوده شدن دختر بچه هشت ماهه‌اي در شبکه‌‌هاي اجتماعي دست به دست شد تا اينکه پس از ٦ روز و با وجود همه تلاش‌ها، جسد اين دختربچه در خودروي به سرقت رفته پدرش در پاکدشت ورامين کشف شد.
پليس آگاهي تهران، ربايندگان خودرو و کودک هشت ماهه را دستگير و با حضور متهمين در مقابل منزل اين کودک، صحنه جرم با حضور مأموران پليس آگاهي بازسازي سازي. عاملان قتل اين کودک هشت ماهه بعدا مدعي شدند بعد از سرقت خودرو و گذاشتن آن در پاکدشت، موضوع را به مأموران نيروي انتظامي‌اطلاع دادند و اقدامي‌براي نجات جان کودک انجام نشد اما بلافاصله اين ادعاي کذب آنان نخست از سوي مأموران نيروي انتظامي‌و سپس از سرپرست دادسراي جنائي استان تهران رد شد. حالا پس گذشته چند هفته از دستگيري متهمان پرونده قتل بنيتا، كودك هشت ماهه روز گذشته اولين جلسه محاكمه متهمان اين پرونده در دادگاه کيفري يک استان تهران به رياست قاضي محمدي کشکولي آغاز شد. ديروز متن کيفرخواست توسط قاضي شهرياري به‌عنوان نماينده دادستان تهران قرائت شد. قاضي شهرياري گفت: ساعت 10 صبح 29 تير حسب تماس فردي به نام حسن قلعه نويي مبني بر سرقت خودروي پرايد به همراه فرزند خردسالش، پرونده‌اي در کلانتري تشکيل و تحقيقات پرونده آغاز شد. شهرياري گفت: با توجه به اظهارات شاکي زماني که او مشغول بستن درب پارکينگ در خيابان مشيريه بوده، در يک لحظه سارق اقدام به سرقت خودرو و کودک هشت ماهه مي‌کند. وي افزود: آدم‌ربايي و قتل در اين پرونده در پاکدشت به وقوع پيوسته؛ اما پرونده به دلايل قانوني براي رسيدگي به دادسراي جرائم جنايي تهران ارجاع شد. نماينده دادستان تهران گفت: متهم رديف اول محمد اتهاماتي چون شرب خمر و حمل مواد مخدر و درگيري با ماموران پليس را در پرونده خود دارد. وي در اظهارات خود اعلام کرده که روز حادثه به دنبال تهيه مواد مخدر با يک موتور برخورد مي‌کند که قفل بوده و نتوانسته آن را سرقت نمايد. شهرياري گفت: متهم در ادامه اعترافاتش اعلام کرده که در ادامه با خودروي پرايد روشن مواجه مي‌شود و به دوستانش گفته که ماشين پرايد روشن است بياييد سوار شويم و پياده نرويم و اينگونه ماشين را سرقت کرده در حالي که يک کودک خردسال در ماشين گريه مي‌کرده است. وي ادامه داد: پس از بررسي‌ها، خودرو مسروقه و جسد کودک 8 ماهه در داخل آن کشف و به پزشکي قانوني منتقل شد که علت فوت گرمازدگي و عوارض ناشي از آن اعلام گرديد. نماينده دادستان گفت: برابر قانون و مطابق درخواست اولياي دم تقاضاي قصاص در ملاء عام شد. نماينده دادستان تاکيد کرد: با توجه به ادله پرونده و تقاضاي اولياي دم براي قصاص، برابر قانون از دادگاه تقاضاي قصاص در ملاء عام و اشد مجازات براي متهمان دارم. به گزارش خبرگزاري‌ها دومين جلسه دادگاه عاملان قتل بنيتا، چهارشنبه 22 شهريورماه جاري در شعبه 9 دادگاه کيفري يک استان تهران برگزار مي‌شود.
تجارت-استان خراسان رضوي:مديرعامل شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد گفت: مبلغين و روحانيون نقش تاثير گذاري در آگاهي جامعه نسبت به لزوم مصرف بهينه گاز طبيعي دارند و از اين عزيزان مدد مي‌طلبيم ما را در اين راه ياري نموده و مروج فرهنگ مصرف بهينه گاز طبيعي در بين مردم باشند.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، مهندس سيد مجيد منبتي در حاشيه بازديد روحانيون سازمان تبليغات اسلامي‌خراسان رضوي از اين مجتمع گازي افزود: در سالي که از سوي مقام معظم رهبري بنام سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نامگذاري شده است اين مجموعه عظيم نقش تاثيرگذاري در حوزه توليد گاز طبيعي و اشتغال زايي در ميهن اسلامي‌ايفا مي‌نمايد.وي اظهارداشت: در حال حاضر پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد با تلاش شبانه روزي کارکنان سختکوش خود 10 درصد از انرژي کشور را تامين مي‌کند.اين مقام مسئول تصريح کرد: همه ساله در فصل سرما شاهد رشد مصرف اين نعمت خداداي هستيم، بنابراين از روحانيون و مبلغين سازمان تبليغات انتظار داريم با تبليغ و ترويج مصرف بهينه گاز طبيعي در بين عموم جامعه در اين راه خطير ما را ياري نمايند.مهندس منبتي با بيان اينکه پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد به عنوان تنها توليد گننده گاز طبيعي در شرق کشور، تامين اين انرژي پاک را بر عهده دارد عنوان کرد: حفظ منابع خدادادي گاز طبيعي مستلزم استفاده بهينه و همکاري عموم شهروندان مي‌باشد.همچنين حجت الاسلام کاظم لطفيان رئيس سازمان تبليغات اسلامي‌خراسان رضوي در بازديد از واحدهاي عملياتي اين شرکت ضمن عرض خداقوت به کارکنان اين شرکت گفت: با همت والاي شما عزيزان، ساکنين و مجاورين بارگاه‌امن رضوي از نعمت گاز طبيعي برخوردارند و روحانيون اين سازمان در بازديد از مناطق مختلف استان به عنوان مروج، مصرف بهينه گاز را به عموم جامعه يادآوري و تاکيد خواهند کرد تا گامي‌موثر در خدمت رساني به اقصي نقاط کشور برداشته شود.

تجارت-استان كرمانشاه:مهندس زارعي مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه گفت: با توجه به عملکرد مناسب باغات زيتون ديم شهرستان دالاهو، برداشت اولين زيتون ديم در يکي از باغات نمونه زيتون واقع در روستاي زرده بخش ريجاب شهرستان دالاهو انجام شد.
مهندس زارعي با بيان اينکه سطح باغات ريجاب 2032 هکتار است تصريح کرد: سطح زير کشت زيتون 524هکتار بوده که از اين سطح 60 هکتار زيتون ديم و 484 هکتار آبي مي‌باشد.وي افزود: برداشت زيتون در هکتار بر اساس کيل گيري توسط نماينده معاونت محترم باغباني وزارتخانه 2057 کيلوگرم در هکتار بوده است.وي وجه تمايز زيتون ديم در منطقه ريجاب با زيتون کاريهاي ديم ساير مناطق کشور را در پراکنش بارندگي، درجه حرارت و رطوبت نسبي در طول تابستان اعلام کرد.زارعي افزود: محصول ديم فوق در شرايط عدم بارندگي در طول شش ماه از سال و در دماي بالاي 45 درجه و در رطوبت نسبي زير 40 درصد بدست آمده که در نوع خود بي نظير است.وي خاطرنشان کرد: زيتون ديم شهرستان دالاهو از سال 88 کشت گرديده و امسال به ثمر اقتصادي رسيده است. زارعي گفت: در استان کرمانشاه 1326 بهره‌ بردار زيتون داريم که سالانه 2480 تن زيتون را توليد و روانه بازار مصرف استان مي‌کنند.وي با بيان اينکه بالاترين سطح کشت شده زيتون استان مربوط به شهرستان دالاهو با 543 هکتار است افزود: متوسط عملکرد زيتون آبي استان 3348 کيلوگرم در هکتار و رکورد باغات آبي استان 6700 کيلوگرم در هکتار مي‌باشد.وي از پيش بيني توليد 2500 زيتون در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: زيتون توليدي در کارخانه ي استان 90 درصد به صورت کنسروي فراوري شده و حدود ده درصد نيز روغن کشي مي‌شود.وي در پايان گفت: امسال 15 تا 20 واحد کوچک در حوزه فرآوري زيتون در ريجاب راه‌اندازي مي‌شود.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمانشاه از شروع مرحله دوم ايمن سازي فيزيکي و نرم افزاري مدارس حاشيه راه‌هاي استان از ابتداي مهرماه سال جاري خبر داد.
مهندس بهمن خسرواني ضمن بيان مطلب فوق افزود : ايمن سازي مدارس حاشيه راه‌ها ي استان در فروردين و ارديبهشت امسال شروع و دانش آموزان بيش از 40 مدرسه تاکنون تحت آموزش‌هاي لازم در زمينه حمل و نقل،ترافيک و رعايت ايمني تردد قرار گرفته‌اند.وي ضمن تأکيد بر نقش بسزاي آموزش‌هاي ايمني فيزيکي و نرم افزاري بر کاهش تلفات و تصادفات جاده اي در مدارس حاشيه راه‌ها افزود : طبق گزارش پليس راه خوشبختانه در سال 95 هيچگونه تلفات دانش آموزي در حاشيه راه‌ها نداشته‌ايم.خسرواني اظهار داشت :طي اين طرح اجرايي،از ابتداي امسال تا کنون حدود36 مدرسه مورد هدف آموزش،در مقطع حساس ابتدايي بوده و بالغ بر هزار و صد دانش آموز از آموزش‌ها و تکنيک‌هاي فيزيکي و نرم افزاري بهره مند شده‌اند و گفتني است که در مرحله دوم اجراي طرح،35 مدرسه در دستور کار ايمن سازي قرار دارند که تعداد 15 باب از اين مدارس ايمن سازي فيزيکي خواهند شد.مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمانشاه گفت : اولويت ايمن سازي مدارس براساس پرتردد بودن محورها،همچنين ميزان حادثه خيز بودن نقاط بوده و عمده اقدامات ايمن سازي فيزيکي مدارس شامل : خطوط عرضي لرزاننده- شابلون خط نوشته- نصب چشم گربه اي- تابلوهاي محدوديت سرعت- سرعت گير پلاستيکي- تابلوهاي چشمک زن و ترکيبي عبور اطفال مي‌باشد. خسرواني قالب آموزش‌هاي ارائه شده به دانش آموزان حواشي راه‌ها را معرفي خلاصه قوانين حمل و نقل، نکات ايمني و طرز عبور صحيح از عرض  جاده‌ها بصورت توزيع کتب و بروشورهاي آموزشي،سخنراني،همکاري آموزگاران در انتقال مطالب،اجراي نمايش‌هاي مفرح،عروسکي و موزيکال و برگزاري مسابقات فرهنگي- آموزشي با رويکرد ايمني حمل و نقل،ضمن اهداي جوايز و کيف ،لباس ورزشي و دفتر حاوي شعار ايمني در راستاي ترغيب بيشتر و آشنايي اين قشر با مخاطرات تصادفات عنوان کرد .

مدير کل گمرکات استان مرکزي خبرداد:
تجارت-استان مركزي :مهدي مير اشرفي افزود: صادرات اين کالاها از گمرکات استان مرکزي در پنج ماه‌امسال نسبت به مدت مشابه قبل آن 66 درصد افزايش يافته است.
وي ادامه داد: ارزش کالاهاي صادر شده از استان مرکزي 395 ميليون و 340 هزار و 502 دلار است که اين شاخص نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 58 درصد افزايش دارد.مديرکل گمرکات استان مرکزي گفت: از مجموع کالاهاي صادر شده از اين استان به خارج از کشور 347 هزار و 237 تن به ارزش 181 ميليون و 35 هزار و 720 دلار از گمرک ساوه، 6 هزار و 205 تن به ارزش هشت ميليون و 502 هزار و 590 دلار از گمرک زرنديه و 111 تن به ارزش 85 هزار و 970 دلار از گمرک ويژه اقتصادي کاوه به خارج از کشور صادر شده است.مير اشرفي افزود: اين کالاها به 65 کشور جهان از جمله افغانستان، ترکيه، عراق، پاکستان، تاجيکستان، ايتاليا، ترکمنستان، سومالي، روسيه، ارمنستان، قزاقستان، بلغارستان، هلند، آلمان، آذربايجان، بوسني، برزيل و فرانسه ارسال شده است.وي ادامه داد: انواع هيدروکربورها، پلي اتيلن سبک خطي، پلي پروپيلن، پلي اتيلن سنگين، شمش، محصولات پلاستيکي، الياف، ايزوگام، گل و گياه، انواع بلور، شيشه، چيپس، آبگرمکن و کاشي عمده کالاهاي صادر شده از استان مرکزي به خارج از کشور بوده است.مديرکل گمرکات استان مرکزي يادآور شد: 63 هزار و 801 تن کالا به ارزش 148 ميليون و 901 هزار و 419 دلار نيز امسال به استان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتيب 23 و 35درصد افزايش يافته اشت.ميراشرفي ادامه داد: از مجموع کالاهاي وارد شده به استان مرکزي 51 هزار و 650 تن به ارزش 119 ميليون و 50 هزار و 538 دلار از گمرک ساوه، هفت تن به ارزش 21 هزار و 812 دلار از گمرک ويژه اقتصادي ايرانيان (زرنديه)، 118 تن به ارزش 48 هزار و 927 دلار از گمرک منطقه ويژه اقتصادي کاوه به استان وارد شده است.وي، مغز تخمه آفتابگردان، ماشين آلات، پاکت آبميوه، انواع کنسانتره، بتاکاروتن، پنبه، چوب کاج خام کار نشده، کويل آلومينيوم و قوطي آلومينيومي‌را از جمله کالاهاي وارد شده به استان مرکزي عنوان کرد و افزود: اين کالاها از 49 کشور جهان از جمله ازبکستان، صربستان، آلمان، چين، کره جنوبي، ترکيه، هلند، امارات متحده عربي، ايتاليا، فرانسه، ارمنستان، اتريش، آذربايجان، بلغارستان، سوئيس، جمهوري چک، دانمارک و اسپانيا به کشور وارد شده است.مديرکل گمرکات استان مرکزي خاطر نشان کرد: در اين مدت 158 پرونده قاچاق به ارزش 43 ميليارد و 936 ميايون و 720 هزار ريال در گمرکات اين استان تشکيل شده که از نظر ارزش 36 درصد کاهش يافته است.ميراشرفي افزود: گمرکات استان مرکزي در سال جاري 206 ميليارد و 376 ميليون و 232 هزار ريال درآمد ملي و استاني کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل يک درصد افزايش داشته است.

تجارت-استان ايلام :مديرکل راه و شهرسازي ايلام با اشاره به تلاش‌هاي دولت تدبير و اميد براي تکميل هر چه سريع تر و با کيفيت تر واحدهاي مسکن مهر‌ گفت: بيش از 46 درصد مجموع واحدهاي مسکن مهر اين استان در دولت يازدهم به بهره برداري رسيده است.
سيد کمال الدين ميرجعفريان اظهار کرد: بيش از 18 هزار و 122 واحد مسکن مهر در قالب قراردادهاي سه جانبه و 2 جانبه در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر و کمتر از آن استان ايلام احداث شده است. به گفته وي از اين تعداد واحدهاي مسکن مهر تاکنون 14 هزار و 899 واحد تکميل و تحويل متقاضيان شده و 3 هزار و 234 واحد نيز باقيمانده است. مديرکل راه و شهرسازي ايلام بيشترين واحدهاي فاقد متقاضي را مربوط به شهرستان دهلران (شهر موسيان) و چند نقطه ديگر در سطح استان اعلام کرد و يادآور شد: از زمان اعلام واگذاري آزاد واحدهاي مسکن در شهرستان دهلران و بخشي از واحدهاي شهرستان دره شهر با وجود تلاش دولت براي به سرانجام رساندن اين منازل، هنوز مشکلات آنها پا برجاست و مردم تمايلي براي خريد اين واحدها ندارند. ميرجعفريان از اعطاي تسهيلات 300 ميليون ريالي براي واگذاري اين واحدها خبر داد و تاکيد کرد: اميدواريم با اين اقدام تمايل متقاضيان براي خريد اين واحدها، مشکل واحدهاي مسکوني طرح مسکن مهر بدون متقاضي شهرهاي دهلران، موسيان و بخش محدودي از شهرستان دره شهر حل شود. وي گفت: هم اکنون و با پيگيري‌هاي که در سطح استان انجام شده، کليه زيرساخت‌هاي لازم از قبيل آب، برق، گاز و آسفالت معابر در کليه واحدهاي مسکن مهر ايلام در حال انجام است.

«نهنگ آبي» در ايران قرباني نداشته است
رييس اورژانس اجتماعي کشور، انتشار کليپ‌هايي مبني بر خودکشي دو جوان ايراني بدليل بازي در چالش «نهنگ آبي» را تکذيب کرد و گفت: تا به حال هيچ مورد خودکشي از طريق بازي مذکور در ايران رخ نداده؛ هرکسي مي‌تواند کليپ‌هاي مختلف خودکشي را که دلايلي جز اين بازي دارند را به دست آورده و با نگارش زيرنويسي به‌ روي آن علت را شرکت در چالش نهنگ آبي عنوان کند، اما اين ادعاها کاملا بي‌پايه و اساس است. حسين اسدبيگي در گفتگو با ايسنا، درخصوص چالش نهنگ آبي و انتشار اخباري مبني بر خودکشي دو جوان ايراني بدليل شرکت در اين بازي، ضمن تکذيب اين اخبار گفت: با وجود آنکه در گروه‌ها و کانال‌هاي فضاي مجازي ادعا شده که در ايران هم جواناني به واسطه شرکت در يک بازي کامپيوتري دست به خودکشي زده‌اند اما اين شايعات را کاملا بي‌اساس مي‌دانيم.

دستگيري 74 سارق طي 24 ساعت
سردار عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در حاشيه طرح دستگيري اين افراد که در مقر مرکزي آگاهي پايتخت برگزار شد، گفت: با دستور رييس پليس پايتخت، طرح کنترل واحدهاي صنفي و برخورد با خريد و فروش اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفت و در مرحله اول اجراي اين طرح بيش از 1000 واحد صنفي کنترل و بررسي شد که خوشبختانه در بررسي‌هاي انجام شده تنها از 30 واحد صنفي، اموال مسروقه کشف شد که اين افراد دستگير شدند. وي افزود: همچنين اقدامات مشکوکي در حدود 70 واحد صنفي انجام شده بود که همکاران من در حال بررسي و تطبيق اطلاعات اموال موجود در آنها هستند و در صورتي که مسروقه بودن اين اموال ثابت شود، اقدام به دستگيري آنها خواهد شد. محمديان همچنين از دستگيري 74 سارق در 24 ساعت گذشته خبر داد.

انتصابات جديد در شهرداري تهران
شهردار تهران در احکام جداگانه‌اي معاون هماهنگي امور مناطقي و رئيس مرکز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران را منصوب کرد.به گزارش ايسنا، محمدعلي نجفي در اين احکام "حسن رباطي" را به عنوان معاون هماهنگي امور مناطق و "امين عارف نيا" را به عنوان مشاور شهردار تهران و رييس مرکز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران منصوب کرد.رباطي داراي مدرک کارشناسي ارشد مديريت شهري است و پيش از اين مشاور وزيرکشور در امور شهرداري‌ها، معاون امورمناطق شهرداري تهران، شهردار مناطق 14، 16 و 18 تهران و همچنين فرماندار ورامين، شهرکرد و شهرري و مديرعامل شرکت جهانگردي و گردشگري بوده است.عارف نيا نيز پيش از اين مشاور وزير و مديرکل حوزه وزارتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌بود و از سوابق او مي‌توان به رياست مرکز روابط عمومي‌و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي و مديريت کل حوزه رياست، روابط عمومي‌و امور بين الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران اشاره کرد.عارف نيا همچنين در دوره سوم شوراي اسلامي‌شهر تهران مشاور کميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا بود.همچنين محمدعلي نجفي در حکمي‌حميدرضا قاليباف را به عنوان مشاور شهردار و سرپرست حراست کل شهرداري تهران منصوب کرد.

مدير امور آبفا شهرستان ريگان
مدير نمونه سال 96 شد

تجارت-استان كرمان: مدير امور آبفا شهرستان ريگان،موفق به کسب عنوان مدير نمونه در سال 96 شد.حسين پيدايش مدير امور آبفا شهرستان ريگان،موفق به کسب عنوان مدير نمونه در سال 96 شد. به همين مناسبت لوح تقديري از سوي فرماندار شهرستان ريگان به وي اهدا شد.در اين لوح آمده است: جناب آقاي حسين پيدايش -رئيس محترم اداره‌امور آب و فاضلاب شهرستان ريگان؛ بدون ترديد نيل به اهداف بلند نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران و سياست‌هاي دولت خدمتگزار دوازدهم در سايه کار و تلاش جمعي و استفاده بهينه از همه ظرفيتها امکان پذير مي‌باشد.بدينوسيله از خدمات حضرتعالي و همکارانتان که موفق به کسب عنوان مدير نمونه در سال 1396 شديد فرصت را مغتنم شمرده و مصداق حديث شريف «من لم يشکرالمخلوق لم يشکر الخالق» قدرداني به عمل مي‌آيد . ان شاء ا... که سعي تان نزد خداوند متعال ماجور و در جهت تحقق اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي‌و فرمايشات راهگشاي مقام عظماي ولايت موفق و مويد باشيد.امين باقري -فرماندار شهرستان ريگان

جمع آوري 200 انشعاب غيرمجاز  در ريگان
تجارت-استان كرمان:طي 5 ماه نخست سال جاري 198 فقره انشعاب غيرمجاز در ريگان شناسايي و جمع آوري شد.حسين پيدايش مدير امور آب و فاضلاب شهرستان ريگان گفت: طي 5 ماه نخست سال جاري، 198 فقره انشاب غيرمجاز در ريگان شناسايي شد که از اين تعداد 31 فقره تبديل به مجاز و مابقي قطع و جمع آوري شد.وي با بيان اين‌که استفاده غيرمجاز از شبکه آب شهري براساس ماده 660 قانون مجازات اسلامي‌جرم بوده و مشمول جريمه است، تصريح‌كرد: در واقع کساني که از طريق انشعابات غيرمجاز به شبکه وصل مي‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزينه خدمات خود و با تجاوز به حقوق ديگر مشترکان، شبکه را در معرض خطر آلودگي قرار مي‌دهند؛ به همين خاطر موضوع شناسايي انشعابات غيرمجاز با حساسيت ويژه دنبال مي‌شود.

بازسازي 6 کيلومتر
از شبکه فرسوده عنبرآباد و دوساري آغاز شد

تجارت-استان كرمان :بازسازي شش کيلومتر از شبکه فرسوده عنبرآباد و دوساري با اعتبار 160 ميليون تومان آغاز شد. علي مشايخي مدير امور آب و فاضلاب شهرستان عنبرآباد گفت: به منظور جلوگيري از هدررفت آب و رساندن آب سالم و بهداشتي به شهروندان، بازسازي شش کيلومتر از شبکه آبرساني فرسوده در شهرهاي عنبرآباد و دوساري در دستور کار قرار گرفت.وي افزود:در اين زمينه 4 کيلومتر از شبکه فرسوده در دوساري و دو کيلومتر در عنبرآباد بازسازي مي‌شود.مشايخي در ادامه بيان داشت : اعتبار اين عمليات 160 ميليون تومان مي‌باشد که از محل اعتبارات داخلي و استاني تامين شده است.

بيش از 360 فقره انشعاب آب
در شهرستان کرمان واگذار شد

تجارت-استان كرمان:طي مرداد ماه 366 فقره انشعاب آب در شهرستان کرمان واگذار شد.در مرداد ماه 366 فقره انشعاب آب در شهرستان کرمان واگذار شد.غلامرضا زين الديني مدير امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان با اعلام اين خبر گفت: اين تعداد انشعاب شامل انشعاب مسکوني (321 فقره)، انشعاب تجاري (43 فقره) و انشعاب عمومي‌–اداري (1 فقره) مي‌باشد که در شهرهاي جوپار (12)،چترود (9) ،راين (2)،شهداد (1)،گلباف (3)،ماهان (2)،محي آباد (8)،کاظم آباد (4)،زنگي آباد (9)،اختيارآباد (23)،کرمان (293) فقره به متقاضيان واگذار شد.