اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌دهیم
جانشین فرمانده کل ارتش درخصوص درحواست امریکایی‌ها برای بازدید از اماکن نظامی ایران گفت: ستاد کل نیروهای مسلح موضع رسمی را در این مورد ترسیم کرده و به هیچ کس اجازه بازرسی از مراکز نظامی ایران را نمی‌دهیم.به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان با اشاره به برجام اظهار داشت: آنطور که در برجام آمده مراکز نظامی از بازرسی مستثنا هستند و نیروهای مسلح با قوت از این موضع حق خود دفاع کرده و اجازه هیچ بازدیدی را نخواهند داد.جانشین فرمانده کل ارتش در رابطه با اخطار نیروی دریایی ارتش به یک شناور آمریکایی افزود: اینها مراوداتی است که در دریا وجود دارد و آمریکایی‌ها ملزم به رعایت آن هستند ضمن آنکه حضور‌ آمریکایی‌ها در منطقه، حضوری غاصبانه است.

خاتمی نخ تسبیح جریان اصلاحات
یک عضو جمعیت زنان نواندیش مسلمان با اشاره به نقش سیدمحمد خاتمی در انتخابات سال‌های ۹۲ ،۹۴ و ۹۶ عنوان کرد: در انتخابات اخیر هم هر زمان اصلاح‌طلبان و جریان سیاسی اصلاح‌طلب از سید محمد خاتمی کمک خواستند، ایشان به مدد آمدند. آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: این بی‌انصافی است که بخواهیم نقش آقای خاتمی را به عنوان رهبر جریان اصلاحات و کسی که به مثابه نخ تسبیح جریان آن هم بدون هیچ چشم‌داشتی ایفای نقش کرده متهم به رابطه مرید و مرادی کنیم. طبیعی است جریانی به دلیل اثرگذاری این جایگاه، به دنبال بی اثر کردن آن باشند.وی افزود: احزاب موثر در دنیا بدون داشتن چهره‌ها و شخصیت‌های موثر، خیلی نمی‌توانند در فضای سیاسی پیش‌برنده اهدافشان باشند.

اعزام هیاتی از ایران به میانمار
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه این کمیسیون از اعزام هیاتی به میانمار خبر داد. علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خانه ملت گفت: سفیر ایران در تایلند به میانمار سفر کرد و نگرانی جدی جمهوری اسلامی را در جلسه ای با دولت میانمار اعلام و بر ضرورت توقف روند برخورد با مسلمانان تأکید کرد.وی با اشاره به سفری که قرار است مسئولان وزارت خارجه به میانمار داشته باشند تا اقلام اهدایی را به دست مسلمانان مظلوم روهینگیا برسانند، اظهار داشت: هاجر چنارانی به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی با این هیأت همراه می شود تا در ارتباط با زنان آواره که در جمع چند 10 هزار نفری آوارگان هستند اقداماتی را انجام دهد.
وزير امور خارجه ايران پس از ورود به فرودگاه سوچي در روسيه، تاکيد کرد: مطابق برجام، هيچ بازديدي توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي‌نمي‌تواند بهانه اي براي آگاهي يابي از اسرار کشور باشد.
به گزارش ايرنا، محمدجواد ظريف در چارچوب سفر يک روزه فشرده به روسيه با استقبال هيات روسي و مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي‌در فدراسيون روسيه وارد فرودگاه سوچي در کناره درياي سياه شد تا با مقام‌هاي اين کشور از جمله سرگئي لاوروف همتاي خود مذاکره کند.
وي در جمع خبرنگاران گفت: در موضوع برجام با توجه به سياست‌هاي اخير ايالات متحده‌امريکا، نياز هست که هماهنگ باشيم و تاکنون هم چنين رويکرد خوبي بين ايران و فدراسيون روسيه بوده است.وي همچنين افزود: دو کشور از مواضع هم در سازمان‌هاي بين االمللي و روابط چند جانبه حمايت کردند و روسيه پشتيباني بسيار خوبي از ايران در بحث برجام داشته است.وي همچنين در باره موضوع بازديد از مراکز نظامي‌ايران توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي، افزود: چارچوب‌هاي پروتکل الحاقي و برجام مشخص است و براي بازديد از مکان‌هايي است که در واقع امکان فعاليت‌هاي هسته اي داشته باشد و حتي تاکنون جمهوري اسلامي‌و همانگونه که آژانس بارها اعلام کرده در زمينه اعلام عدم فعاليت‌ها به درستي عمل کرده است.ظريف تاکيد کرد: مطابق بند 75 ضميمه يک برجام هم تاکيد شده است، هيچ بازديدي توسط آژانس نمي‌تواند بهانه اي براي آگاهي يابي از اسرار کشور باشد.وي همچنين در باره محورهاي سفر خود به سوچي اظهار کرد: ما با چالش‌هاي مشترکي مواجهيم که مهم‌ترين آنها منطقه اي است. ايران و روسيه در سوريه توانستند به سوري‌ها کمک کنند و تروريست‌ها را عقب برانند. امروز وضعيت در ميدان بسيار خوب است. با همکاري خوب تهران و مسکو وضع بهبود يافته است و حتي توانستيم تا حد زيادي از تنش‌ها و درگيري‌ها جلوگيري کنيم.وزير خارجه ايران در پايان گفت: يکي از موضوعات مورد نياز براي هماهنگي هميشگي با روسيه، بحث منطقه اي و سوريه است.
صدور حکم عليه ارتشا در گمرک بوشهر
دادستان عمومي‌و انقلاب مرکز استان بوشهر گفت: کيفرخواست براي 12 نفر از کارکنان گمرکات بوشهر به اتهام ارتشا صادر شده است.حسن پور در گفت وگو با ميزان از قرار جلب دادرسي و صدور کيفرخواست براي 12 نفر از کارکنان گمرکات استان بوشهر به اتهام ارتشاء خبرداد .وي افزود: چندي قبل 7 نفر از کارکنان گمرکات به اخذ رشوه 14 ميلياردي از ترخيص کاران و صاحبان کالا دستگير شدند که 5 نفر ديگر از افراد مرتبط با اين موضوع تحت تعقيب قضايي قرار گرفتند .دادستان بوشهر تصريح کرد: در ادامه رسيدگي به اين پرونده براي 12 نفر از اين افراد کيفرخواست صادر و پرونده جهت رسيدگي و اتخاذ تصميم به دادگاه ارسال شده است.

دستگيري يکي از عناصر داعش در شهريار
فرمانده سپاه شهريار گفت: با هوشمندي سربازان گمنام امام زمان(عج) يکي از عناصر شاخه اجناد الشامِ داعش که درصدد سازماندهي ۳۰۰ تروريست و عمليات انتحاري در ايام محرم بود در منطقه‌انديشه شهرستان شهريار دستگير شد.به گزارش ايلنا، سرهنگ امين ياميني در تشريح جزييات اين دستگيري گفت: فرد مذکور در مسير ارتباطي که وارد ايران شده بود، شب را در دولت آباد شهر ري اسکان مي‌يابد که در ادامه با هوشمندي سربازان گمنام امام زمان(عج) با تلفن همراه ايشان ارتباط برقرار مي‌شود و ماموران خدوم امنيتي و اطلاعاتي در قالب و پوشش نيروهاي مرتبط با داعش، به هماهنگي قرار ملاقاتي با وي در منطقه‌انديشه شهرستان شهريار مبادرت مي‌ورزند.فرمانده سپاه شهرستان شهريار عنوان کرد: سپس با اتخاذ تدابير هوشمندانه و مقتضي، تمهيدات لازم در محل ملاقات انديشيده و بعد از حضور وي، دستگيري و بازداشت وي عملياتي مي‌شود.سرهنگ ياميني در ادامه با اشاره به تجهيز اين داعشي به تلفن ماهواره‌اي عنوان کرد: اطلاعات بسيار مهمي‌از گوشي وي استخراج شده و در حال حاضر نيز سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه در حال بازجويي از اين عنصر تکفيري هستند.

نتانياهو مدعي تغيير در برجام شد
نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در ادعاهايي خصمانه عليه کشورمان از کشورهاي عضو برجام خواست تا در مورد برجام تجديدنظر کنند و برجام را تغيير دهند.به گزارش ايسنا، بنيامين نتانياهو گفت: ايران به طور شفاف اعلام مي‌کند که قصد دارد اسراييل را نابود کند.او در اظهاراتي خصمانه عليه کشورمان افزود: به دليل اتخاذ موضع نرم در قبال ايران، جنگ نزديک‌تر شده و بايد موضع سخت‌تري عليه اين کشور را اتخاذ کنيم. نتانياهو ادامه داد: بنا بر توافق هسته‌اي، ايران در 8 تا 10 سال مي‌تواند اورانيوم را در سطح صنعتي غني‌سازي کند. اين به آن معني است که قادر خواهند بود يک زرادخانه پر از بمب هسته‌اي بسازند.وي گفت: اين توافق بايد تغيير کند که ديگر برداشته شدن محدوديت‌هاي برنامه‌ هسته‌اي ايران به زمان بستگي نداشته باشد بلکه در گرو تغيير رفتار خصمانه‌ ايران باشد.