اطلاعات مالي شهرداري سابق متعارض است
عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر با بيان اينکه اطلاعات مالي ارائه شده شهرداري سابق به شوراي پنجم متعارض است، گفت: جلسات متعددي با معاونان، مديران کل و روساي سازمان‌هاي شهرداري تهران برگزار شد، اما اطلاعات و آماري که از اين مراجع دريافت کرديم، يکسان نبود و متعارض بود و از جلسه به جلسه‌اي ديگر تغيير مي‌کرد.
حسن رسولي درباره ارتباط با کميسيون برنامه و بودجه شوراي چهارم و پنجم گفت: ما با اعضاي شوراي چهارم در ارتباط بوديم و اطلاعاتي که از اين دوستان گرفتيم خيلي متقن نبود و حتي از اطلاعاتي که توسط شهرداري به ما داده شد نيز دقيق‌تر نبود.

۴.۵ درصد از جامعه معتاد هستند
رئيس سازمان بهزيستي کشور گفت: اعتياد در کشور ما از سن ۱۵ تا ۶۴ سال حدود ۴.۵ درصد است انوشيروان محسني بندپي اظهار کرد: تغيير در سبک زندگي، استفاده زياد از فضاي مجازي باعث شده که شاهد رشد آسيب‌هاي اجتماعي باشيم که اين موضوع مختص کشور ما نيست. اعتياد، طلاق، کودکان کار از جمله اين آسيب‌هاي اجتماعي هستند. رئيس سازمان بهزيستي گفت: در يک نظرسنجي بزرگترين معضل آسيب‌هاي اجتماعي را اعتياد دانستند، اعتياد هويت فرد را از بين برده و آسيب‌هاي اجتماعي ديگري مانند طلاق و کودکان بدسرپرست را به دنبال دارد. وي افزود: رشد مصرف مواد صنعتي و مواد روان گردان را شاهد هستيم.

شکايت سازمان دانش‌آموزي از يک خبرنگار
معاون وزير آموزش و پرورش از پرداخت چک ۵۰ميليوني به عنوان بخشي از ديه دانش آموزان هرمزگاني خبر داد و گفت: سازمان دانش آموزي از خبرنگاري که موضوع رضايتنامه دانش آموزان رامنتشر کرده بود شکايت مي‌کند. مهدي فيض گفت: اين اقدام رسانه‌اي هم براي ما و هم خانواده‎هاي دانش‌آموزان هرمزگاني دردناک بود. وي افزود: پدر اين دانش‌آموز در فرمانداري شهر ميناب حاضر شد و به‌صورت کتبي اعلام کرد که چنين اتفاقي نيفتاده و تکذبيه اين ادعا هم منتشر شده است. فيض از شکايت سازمان دانش‌آموزي از خبرنگار منتشر کننده اين موضوع خبر داد و گفت: اين سازمان شاکي اصلي است تا ادعاي خبرنگار در دادگاه بررسي شود.



معاون اداره كنترل بيماري‌هاي غيرواگير هشدار داد
گروه اجتماعي: هپاتيت C نوعي عفونت است که عمدتاً کبد را تحت تأثير قرار مي‌دهد. ويروس هپاتيت سي (HCV) علت اين بيماري است. اين بيماري در اغلب موارد هيچ علائمي‌ندارد، اما عفونت مزمن موجب زخم شدن کبد مي‌شود، و پس از چند سال به سيروز کبد مي‌انجامد.
در بعضي موارد، افراد مبتلا به سيروز کبد همچنين داراي نارسايي کبد، سرطان کبد، و يا عروق بسيار متورم مري و معده مي‌باشند که اين مورد آخر مي‌تواند منجر به خونريزي تا حد مرگ شود. در حال حاضر آمار دقيقي درباره ميزان مبتلايان به اين بيماري در كشور وجود ندارد. برخي منابع اعلام كرده‌اند كه در حال حاضر ۱۵۰ الي ۱۶۰ هزار بيمار مبتلا به هپاتيت c در كشور وجود دارد که حدود ۲۰ هزار نفر از اين تعداد تاکنون شناسايي شده‌اند. با اين حال هشدار اصلي كه مسئولان وزارت بهداشت درباره مبتلايان به اين بيماري عفوني سال‌هاست مطرح مي‌كنند مربوط به زندگي زيرزميني آنها بوده تا جايي كه عده‌اي زيادي از اين بيماران در پاتوق‌ها هستند يا زندگي زيرزميني دارند از همين‌رو شناسايي آنها بسيار سخت است.
محمود نبوي، معاون اداره کنترل بيماري‌هاي غيرواگير وزارت بهداشت در گفتگو با ايلنا، درباره مبتلايان به بيماري هپاتيت B و C گفت: ۱۵۰ الي ۱۶۰ هزار بيمار مبتلا به هپاتيت c داريم که حدود ۲۰ هزار بيمار تاکنون شناسايي شده‌اند از آنجا که ناقلين مزمن هيچ علامتي ندارند، شناسايي اين افراد بسيار سخت است و تنها در صورتي که بررسي شوند؛ مي‌توانيم آمار دقيق آنها را بدست بياوريم. او ادامه داد: هپاتيت c بيشتر در گروه‌هايي ديده مي‌شود که رفتارهاي پرخطر دارند مانند معتادان تزريقي يا کساني که خالکوبي‌ مي‌کنند. خوشبختانه ما برخلاف مصر و پاکستان آمار مبتلايانمان به هپاتيت c خيلي بالا نيست و حدود ۲ دهم درصد جامعه آلوده هستند که همان گروه‌هاي پرخطر را شامل مي‌شود.
معاون اداره کنترل بيماري‌هاي غيرواگير وزارت بهداشت گفت: يک سري از مبتلايان به هپاتيت c در زندان‌ها هستند که درمان آنها با داروهاي جديد شروع شده است اما عده‌اي از اين مبتلايان در پاتوق‌ها هستند يا زندگي زيرزميني دارند که به دنبال آن‌ها هستيم و بايد با آن‌ها برخورد شود تا بتوانيم درمان آن‌ها را نيز شروع کنيم. متاسفانه دسترسي به آن‌ها گاهي اوقات سخت است و از آنجا که آنها به دنبال اعتياد هستند به سلامتي خود اهميتي نمي‌دهند. نبوي درباره بيماران مبتلا به هپاتيت B گفت: حدود ۳.۲ دهم درصد جمعيت ما سال ۱۳۷۰ ناقل اين بيماري بودند و با توجه به اينکه ۲۴ سال است طرح واکسيناسيون هپاتيت B را انجام مي‌دهيم در حال حاضر جمعيت آماري ما در هپاتيت B زير ۱.۵ درصد رسيده است و اميدواريم طي ۱۲ سال آينده اين آمار را به زير ۰.۵ درصد برسانيم.
معاون اداره کنترل بيماريهاي غيرواگير وزارت بهداشت درباره داروهاي مورد نياز بيماران مبتلا به هپاتيت گفت: ماده اوليه اين داروها از خارج وارد کشور شده و توسط شرکت‌هاي داخلي توليد مي‌شود و هزينه آن بسيار کمتر از واردات در مي‌آيد. يک نوع از داروهاي وارداتي حدود ۹۰ ميليون تومان هزينه دارد و کمتر از ۳۰ نفر توان خريد اين دارو را داشتند، اما خوشبختانه در حال حاضر با توجه به اينکه اين دارو به صورت ژنريک در کشور توليد مي‌شود و هزينه تمام شده آن حدود ۲ ميليون تومان است بيش از ۱۰ هزار نفر تحت درمان قرار گرفته‌اند. او خاطرنشان کرد: خوشبختانه اين داروها تحت پوشش بيمه هستند و براي يک دوره سه ماهه بيمار ۷۰۰ هزار تومان مي‌پردازد. ماده موثر اين داروها همان ماده اصلي داروهاي اورجينال است و همان تاثير را بر روي بيماران مي‌گذارد و با استفاده از همين داروي داخلي ۹۵ درصد تحت درمان قرار گرفته‌اند. نبوي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه هزينه درمان بيماران بي‌بضاعت مبتلا به هپاتيت چگونه تامين مي‌شود، گفت: هزينه درمان بيماران بي‌بضاعت را برخي خيريه‌ها پرداخت مي‌کنند. همچنين داروي بيماران پرخطري که در زندان‌ها هستند نيز به صورت رايگان توسط شرکت‌هاي دارويي در اختيار سازمان زندان‌ها قرار داده‌ مي‌شود.

عضو مجمع نمايندگان تهران با تاکيد بر برگرداندن املاک واگذار شده خارج از ضوابط شهرداري، گفت: براساس قانون، معاملات خارج از ضوابط بايد فسخ شود.
محمود صادقي در گفتگو با خانه ملت درخصوص واگذاري‌هاي جديد املاک نجومي‌در شهرداري تهران، گفت: قطعا در صورت بروز تخلف در واگذاري املاک طبق گذشته بايد تعيين تکليف شود، در حقيقت براي واگذاري اموال و دارايي‌ها در قالب قانون يا مزايده بايد قيمت‌گذاري مناسب صورت گيرد در غير اين صورت بايد املاک پيگيري و برگردانده شود. وي تصريح کرد: املاکي نجومي‌واگذار شده که در سال 95 اعلام شد توسط دادستاني در حال رسيدگي است و بنابر اطلاع‌رساني‌هايي صورت گرفته بالغ بر 100 مورد تخلف شناخته شد. صادقي تصريح كرد: دادستاني بنابر تخلافات اعلام شده گفته است که قرارداد اين واگذاري‌ها باطل است لذا قاعدتا اين قراردادها بايد فسخ و املاک به شهرداري بازگردانند.

يك عضو مجمع نمايندگان تهران در مجلس دهم تاکيد کرد: تعريف مشاغل خدماتي براي فروشندگان پشت چراغ قرمز‌ها منجر به کاهش آسيب‌ها نمي‌شود.
طيبه سياوشي شاه عنايتي در گفتگو با خانه ملت همچنين تصريح کرد: کودکان کاري که تابعيت ايراني ندارند و به شکل غيرقانوني از مرزها وارد کشور شدند نيز بايد توسط دولت تعيين تکليف شوند، از سوي ديگر از ورود اين کودکان به کشور بايد با تقويت مرزها جلوگيري شود. زيرا از اين کارگران ارزان در بازار کار به رغم تمامي‌مشکلات حاضر شده و کودکان آنها هم براي گذران زندگي سر چهار راه‌ها کار مي‌کنند. اين نماينده مجلس دهم در ادامه خاطرنشان كرد: متاسفانه براساس آمارهاي رسمي‌و غيررسمي‌حدود يک ميليون و 500 هزار کودک بدون هويت در کشور وجود دارد. اين آمارها روزانه افزايش پيدا مي‌کند بدون آنکه راه حل اساسي براي آن انديشيده شود.

تجارت-شهرستان ملارد:با اجراي پروژه‌هاي شاخص سطح کيفي و کمي‌آب شرب در اين شهرستان ارتقاء يافت.معاون فني و مهندسي شرکت آب و فاضلاب شهرها وشهرکهاي غرب تهران با اعلام اين خبر گفت: از آنجا که ارتقاء کيفيت آب شرب مصرفي شهروندان همواره از دغدغه‌هاي کارکنان و مديريت اين شرکت بوده است، به منظور بالا بردن فشار و حجم آب در دسترس مشترکين همزمان با ارتقاي کيفيت، حوزه معاونت فني و مهندسي شرکت پروژه‌هايي را در سطح شهر ملارد تعريف و در انتهاي سال گذشته و چهار ماه اول سال جاري اجرا و به بهره برداري رسانده است.
او افزود: اين پروژه‌ها شامل اجراي خطوط انتقال از قطر ۲۰۰ الي ۹۰۰ ميليمتر به طول ۱۰,۰۰۰ متر، حفر، تجهيز و اجراي خطوط جمع آوري پنج حلقه چاه آب شرب، تکميل و راه‌اندازي پکيج پيش ساخته ايستگاه پمپاژ مخزن کشاورز و همچنين تکميل و راه‌اندازي ايستگاه پمپاژ و مخزن ۱۰.۰۰۰ متر مکعبي شهرک جعفريه ملارد مي‌باشد، و براي افزايش کيفيت و فشار آب زونهاي سرآسياب شمالي و جنوبي و همچنين جنوب شهر ملارد و قشلاق و براساس طرح جامع آبرساني اين شهر اجرا و به بهره برداري رسيد.به گفته مجيد صالحي اميري خط کمربند شمالي شهر به قطر ۹۰۰ و ۸۰۰ ميليمتر از جنس چدن داکتيل به طول ۳۵۰۰ متر و خط ارتباطي چاههاي جنوب ميدان ارتش تا مخزن کشاورز به اقطار ۶۰۰ و ۴۰۰ ميليمتر از عمده‌ترين اين عمليات بوده‌اند.معاون فني و مهندسي آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب تهران خاطر نشان کرد: با راه‌اندازي پکيج پيش ساخته ايستگاه پمپاژ با ظرفيت ۲۳۰۰ مترمکعب در ساعت و هد ۵۰ متر (که براي اولين بار در شرکتهاي اقماري نصب و به کار گيري شده است) همچنين ارتباط آن از طريق اجراي خط ۶۰۰ ميليمتر به طول ۱۵۰۰ متر تا منطقه سرآسياب جنوبي، موضوع کمبود فشار منطقه مذکور و به تبع آن کمبود فشار منطقه سرآسياب شمالي به طور کامل رفع شد.شايان ذکر است هدف گذاري و اولويت بندي پروژه‌ها در راستاي ارتقاء کيفي آب شهر بوده که با وارد مدار شدن تاسيسات ذکر شده شاهد ارتقاء سطح کيفي آب شرب ملارد بوده‌ايم.همچنين براي تقويت فشار زون سرآسياب شمالي تا زمان احداث مخزن جديد ۱۰,۰۰۰ متر مکعبي، عمليات يک رشته لوله ۴۰۰ ميليمتر داکتيل به طول ۵۰۰ متر تا مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبي موجود (مخزن ابوالحسني) ارتباط به خط ۹۰۰ جديد و ارتقاي پمپ‌هاي مخزن ابوالحسني اجرا شد.

به همت شرکت گاز استان اردبيل:
تجارت-استان اردبيل: به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان اردبيل مانوري تحت عنوان نشتي و قطع گاز در اثر حفاري درسطح شهر مرادلو توسط امور HSE شرکت گاز استان اردبيل و با همکاري نيروهاي امداد مشگين شهر ، لاهرود و همكاري نيروهاي برون سازماني (آتش نشاني – اورژانس – نيروي انتظامي‌) مطابق برنامه زماني اعلام شده برگزار گرديد.
 مهندس بابک فيضي رئيس امور HSE شرکت گاز استان اردبيل هدف از برگزاري مانور را ، ارتقاء سطح آمادگي كليه واحدهاي عملياتي و همچنين آمادگي مستمر واحدهاي امداد شركت گاز استان اردبيل برشمرد و افزود : ايجاد هماهنگي وتعامل بين سازمانهاي عمل كننده و نيز واكنش درشرايط اضطراري از ديگر اهداف مانور مرادلو مي‌باشد.مهندس فيضي در پايان از همكاري و هماهنگي امور محترم بهره برداري بجهت برگزاري مطلوب مانورها و نيز از حمايت‌هاي مدير عامل محترم شركت گاز استان اردبيل جناب آقاي مهندس خدايي تقدير و تشكر نمود.

تجارت –شهرستان ري :فرماندار ري در نوزدهمين جشنواره شهيد رجايي استان تهران، فرماندار برگزيده استان تهران شد.
نعمت الله ترکي دبير نوزدهمين جشنواره شهيد رجايي استان تهران در آيين اختتاميه اين جشنواره گفت: «هدف جشنواره رجايي شناسايي و تقدير از تلاشگران عرصه خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي‌و ملت شريف و بزرگوار ايران اسلامي‌‌و نهادينه کردن ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي در سطوح مختلف از طريق تقدير و تشويق آنها است.»رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران در مورد نحوه و چگونگي ارزيابي عملکرد نهادها و دستگاه‌ها، اظهار داشت: «اين جشنواره اختصاص به بررسي و ارزيابي تمامي‌دستگاه‌هاي و نهادهاي دولتي استان تهران در سال 95 دارد، و طي شش ماه گذشته طبق ماده 81 و 82 قانون مديريت خدمات که رهبري آن را ارائه دادند، دستگاه‌هايي اجرايي که خود اعلام آمادگي کردند را مورد ارزيابي عمومي‌و اختصاصي قرار داديم.»وي با تاکيد بر بالا بودن شاخص کيفيت دستگاه‌هاي اجرايي استان تهران، تصريح کرد: «تمامي‌دستگاه‌هاي اجرايي استان تهران در سال 94 و 95 عملکرد مطلوبي داشتند و همين کار ما براي انتخاب فرماندار برگزيده استان را سخت و دشوار کرده بود.»ترکي ضمن تقدير از مطلوبيت خدمات ارائه شده به مردم توسط دستگاه‌هاي اجرايي گفت: «در نهايت پس از ارزيابي‌هاي صورت گرفته از ميان 16 فرماندار استان تهران، هدايت الله جمالي پور، سعيد ناجي و محمد کرم محمدي، فرمانداران شهرستان‌هاي ري، شهريار و پيشوا حائز رتبه برتر شدند.»

تجارت-استان بوشهر : طي مراسمي‌از کارمند ناحيه گاز شهرستان جم بعنوان کارمند نمونه بسيجي سازمان بسيج کارمندان سپاه‌امام صادق(ع) استان بوشهر تقدير شد.
در اين مراسم که در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دريانوردي شهر بوشهر و با هدف تقدير از کارمندان بسيجي نمونه برگزار شد ، مسئولين بسيج استان، تعدادي از مديران ارشد دستگاه‌هاي دولتي و برخي از کارکنان اين ادارات حضور داشتند.جانشين فرماندهي سپاه‌امام صادق (ع) استان در اين مراسم با قدرداني از تلاش‌ها و زحمات کليه کارکنان بسيجي استان ، تکريم ارباب رجوع و خدمت رساني مطلوب به مردم را از مهمترين وظايف و اولويت‌هاي کاري بسيحيان برشمرد که مي‌بايست در راستاي تحقق آن اهتمام ورزند.سرهنگ پاسدار حميد خرمدل در ادامه با تقدير از فعاليت‌ها و تلاش‌هاي ارزشمند کارمندان بسيجي استان ، بر ارتقاء هرچه بيشتر فعاليت درعرصه بسيج تاکيد نمود.وي در پايان اين مراسم به اهداء لوح تقدير به برترين‌هاي عرصه بسيج کارمندان استان پرداخته که در همين راستا آقاي حسين حاتمي‌، سرپرست تعميرات اداره گاز شهرستان جم بعنوان کارمند نمونه بسيجي استان انتخاب و لوح تقديري به ايشان اهداء شد. روابط عمومي‌شرکت گاز استان بوشهر ضمن تبريک موفقيت کسب شده به اين همکار ارجمند، براي ايشان آرزوي توفيقات روزافزون مي‌نمايد.

تجارت-استان ايلام: رئيس شبکه بهداشت و درمان ملکشاهي با اشاره به طرح توسعه اورژانس اين شهرستان از برنامه ريزي براي افزايش تعداد تخت‌هاي مراکز درماني اين شهرستان به 22 تخت خبر داد.
صمير جمشيدي افزود: طرح توسعه اورژانس شامل افزايش فضاي ساختماني و امکانات و تجهيزات پزشکي شهرستان ملکشاهي با اعتبار اوليه 2 ميليارد ريال آغاز شده است. وي با بيان اينکه 250 متر مربع به فضاي کنوني اين اورژانس اضافه خواهد شد، اظهار کرد: اضافه شدن هشت تخت بستري در اين طرح پيش بيني شده که تعداد تخت‌هاي بستري را به 22 تخت افزايش مي‌دهد ضمن اينکه خريد دستگاه سي پي آر و تجهيزات پزشکي جديد نيز از مواردي است که در توسعه اورژانس انجام خواهد شد.رئيس شبکه بهداشت و درمان ملکشاهي يادآور شد: با پيگيري‌هاي فرماندار شهرستان از ابتداي سال جاري سه دستگاه‌امبولانس با تجهيزات جديد به ارزش 12 ميليارد ريال به ناوگان اورژانس اضافه و آمبولانس‌هاي قديمي‌از رده خارج شدند.جمشيدي تاکيد کرد: هفت ميليارد ريال اعتبار نيز براي خريد يک دستگاه راديولوژي ديجيتال اختصاص يافته که بزودي با خريد اين دستگاه بخشي از مشکلات مربوطه رفع خواهد شد.شهرستان ملکشاهي در 35 کيلومتري مرکز استان ايلام فاقد بيمارستان و پزشک متخصص مستقر است و تنها در هفته 2 بار پزشکان متخصص داخلي و اطفال به اين شهرستان براي معاينه بيماران مراجعه مي‌کنند.13 خانه بهداشت روستايي و سه مرکز بهداشت در شهرهاي ارکواز و مهر و 2 آزمايشگاه پزشکي در اين شهرستان22 هزار نفري فعال است.
تجارت-استان مازندران :رئيس اتاق مازندران با بيان اينکه اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي مازندران از بخش خصوصي توانمند و اثرگذار حمايت مي‌کند گفت: نمايشگاه‌هاي توانمندي‌هاي اقتصادي مازندران در کشورهاي هدف تداوم مي‌يابد.
 به گزارش روابط عمومي‌اتاق بازرگاني مازندران، عبداله مهاجر دارابي در مراسمي‌جهت تجليل از اصحاب رسانه مازندران ضمن تقدير از مقام شامخ خبرنگاران، اظهار داشت: خبرنگاران، زحمتکشان بي نام بوده که بايد به نحو شايسته از مقام اين افراد قدرداني کرد. وي از آغاز عمليات اجرايي ساختمان جديد اتاق بازرگاني مازندران خبر داد و افزود: اتاق بازرگاني مازندران به دنبال حمايت تمام و کمال از بخش خصوصي توانمند و اثرگذار است. رئيس اتاق بازرگاني مازندران با اشاره به اينکه رسانه‌ها در نقد منصفانه به مديران کمک کنند، تصريح کرد: نقد را به عنوان نقطه قوت فعاليت خود در اتاق بازرگاني استان قبول داريم و در صدد اصلاح امورات هستيم. مهاجر دارابي با بيان اينکه خروجي نقد رسانه‌ها بايد منتج به رفع مشکلات مردم در جامعه شود، افزود: توسعه صادرات محصولات توليدي در استان صرفا برعهده پارلمان بخش خصوصي اتاق بازرگاني نيست. وي با اعلام اينکه توسعه صنعت، ارتقا کشاورزي در استان با همکاري نهادهاي دولتي و خصوصي محقق خواهد شد، گفت: اتاق بازرگاني مازندران به دنبال توسعه صادرات غيرنفتي در کشورهاي هدف است. وی افزود:  تلاش داريم برگزاري سالانه دو نمايشگاه اختصاصي توانمندي‌ها براي معرفي ظرفيت‌هاي مازندران را در برنامه داريم.